• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

فرقه رجوی در دود و دمِ ارباب خود فرو رفته است

  • کد خبر : 26550
  • 24 آگوست 2020 - 13:14

بعد از شکست مفتضحانه ای که ترامپ و تیم زباله گردَش در شورای سازمان ملل ناشی از عدم توانایی در تمدید تحریم های تسلیحاتی ایران داشتند، ناگهان فیلی هوا کردند که باعث شگفتی همگان شد. شگفتی نه از بابت هوا کردن فیلی که عرض کردم، از بابت حماقت های وصف ناپذیر و تمام نشدنی ترامپ و تیم اوباش ایشان در کاخ سفید.

فیلی که ترامپ و تیم همراهش هوا کردن را حتما می دانید و یا شنیده اید، «فعال کردن مکانیسم ماشه»

اما حماقت این بود که فکر می کردند وقتی هیچ کشوری درست و حسابی در جهان آنان را در تحریم تسلیحاتی ایران همراهی نکرد حتما در برگرداندن مکانیسم ماشه همراهی خواهند کرد و خواهند توانست که این عمل را اجرایی نمایند.

ما که همان روز اول از مطرح شدن این حرف خندیدیم و گفتیم شتر در خواب بیند پنبه دانه! وقتی ترامپ در حال پاره کردن توافق نامه برجام در جلوی دروبین های فیلم برداری خبرنگاران بود باید که به همچین روزی فکر می کرد.

خودش که تاجر بود و فهم و شعورش نمی رسید که در حال انجام چه کار احمقانه ای است! نمی دانست که این کار وی بعدا عواقبی خواهد داشت که شاید برایش جبران ناپذیر باشد! نمیدانست که فیگور گرفتن و انجام یک حماقت گریبانش را خواهد گرفت! اکنون آن روزی که فکرش را نمی کرد رسیده است.

ولی با این تفاوت، همان هایی که ایشان را تشویق و ترغیب به پاره کردن توافقنامه می کردند اکنون در کنار ایشان نیستند و همگی یا توسط خودش کنار گذاشته شدند و یا اینکه خودشان به خاطر کارهای احمقانه ترامپ استعفاء داده و از مشارکت در مسیر آینده خودداری کردند. به هر حال اکنون وضعیت نابسامانی کاخ سفید را فرا گرفته است. گیجی و فرافکنی های مفرط توام با ادامه حماقت های روز افزون دردی از دردهای بی درمان ترامپ و تیم همراهش را درمان نخواهد کرد.

اخیرا بیانیه مشترک سه کشور بزرگ اروپایی (فرانسه، آلمان و انگلیس ) به رئیس فعلی شورای امنیت سازمان ملل متحد منتشر شد. در این بیانیه تصریح شده است که:

«بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، دیگر آمریکا را عضو برجام نمی دانند. بدین وسیله،  دیگر آنان آمریکا را عضو برجام نمی دانند و فعال کردن مکانیسم ماشه از طرف آمریکا را یک چیز بی معنی می دانند.»

حالا روزانه اخباری منتشر می شود که گویا دو سه تا نماینده سازمان ملل و چند تا سناتور از مکانیسم ماشه حمایت می کنند! این موضوع به جز خندندان جهانیان چیز دیگری عایدشان نمی کند. مگر نمایندگان کنگره و یا سنای آمریکا هستند که مشخص می کنند که مکانیسم ماشه برگردد یا نه؟ همه نمایندگان و سناتورها و کل کشور آمریکا در این موضوع مشخص فقط و فقط حق یک رای را دارند، بقیه را سایر اعضای شورای ملل متحده مشخص می کنند. بنابراین زیاد در دود و دَم های موجود فرو نروید. به ویژه جو سازی هایی که سایت منحط فرقه رجوی در همگامی و همراهی با اربابان خود در کاخ سفید انجام می دهند.

یادداشت از: سعید محمد پور

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=26550