• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

به مناسبت اولین سالگرد درگذشت زنده یاد «موسی علیزاده» پدری که درب های اشرف را لرزاند : پدر من یک قهرمان بود

  • کد خبر : 26374
  • 12 آگوست 2020 - 14:06

فراق: روز ۲۱ مرداد یادآور خاطره مردی است که با مقاومت و سلحشوری خودش حاکمان ظالم در اشرف را به چالش کشید.

این مرد بی مهابا به دادخواهی دیدار با فرزندش قیام کرد و از خواسته خود کوتاه نیامد تا که بتواند به آرزوی دیرینه خود برسد.

اما رسیدن به این آرزو قیمت داشت، قیمتی سنگین.  پدر از همه زندگی خود در ایران گذشت و با گام نهادن در دیاری غریب و پر درد و رنج به دنبال تحقق خواسته خود تلاش بی وقفه نمود. از موانعی که سر راهش بود به سختی عبور کرد. البته در این مسیر تنها نبود، سایر پدران و مادرانی در کنارش بودند که هدف مشترکی را دنبال می کردند و آنان نیز مصرانه خواهان پیدا کردن و دیدار با عزیزانشان بودند.

این قربانیانِ ظلم و ستم رجوی ضد بشر تعدادشان کم نبود و روز به روز به آمار آنان افزوده می شد. پدر با دیدن این تعداد پدر و مادر و خواهر و برادر در پشت درب های قلعه اشرف در خاک عراق بیشتر به شوق و ذوق می آمد تا از خواسته خود مطلقا کوتاه نیاید. او با چشم خود می دید که افراد قابل توجهی هستند که به دنبال گم شده خود می گردند و حال که متوجه شده اند گم شده های زندگیشان در کجا به اسارت گرفته شده اند، دیگر از دیدار عزیزانشان  یک گام هم عقب نشینی نکرده و کوتاه نمی آمدند.

حاج موسی علیزاده (پدر خدا بیامرزم) خود را در صحرای عراق تنها نیافت و با دیدن سایر مادران و پدران دیگر شور و اشتیاق صد چندان پیدا کرد تا مسیری که انتخاب کرده بود را طی کند و به سرانجام برساند.

هدف چه بود؟  رسیدن به فرزندی که بیش از دو دهه گم کرده بود و نمی دانست که کجای این کره زمین است.

خوشبختانه که این مسیر به سرانجام مفید و مثبت خود رسید و حاصل داد. حاصل این مسیر، آگاهی منِ نوعی بود تا به خودم بیایم و در انتخاب مسیر زندگیم تجدید نظر بکنم، و سر انجام پدری را در آغوش بگیرم که سالیان در آرزو و مشتاق دیدارش بودم.

اخیرا به خاطر سالگرد فوت پدر، رفته بودم سر مزارش، نشستم کنار قبر او و چشم دوختم به سنگ سرد مزارش، خاطره های سالیان گذشته را مرور کردم. دیدم  جمله معروفی که همیشه  و در همه کشورهای مختلف جهان به آن استناد می کنند، در مورد پدر من هم صد چندان صدق می کرد: «پدر من یک قهرمان بود»

به امید اینکه پدران و مادرانی که هنوز در آرزوی دیدار عزیزان و فرزندانشان هستند به زودی موفق به دیدار نور چشمانشان بگردند و حسرت بدل نمانند.

فاتحه ای در مقام اسیران خاک بخوانیم و یادشان را گرامی بداریم.

روحش شاد و قرین رحمت ابدی

یادداشت از: بخشعلی علیزاده

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=26374