• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
به بهانه درگذشت «مرجان» خواننده ای که مسیر درست را انتخاب نکرد

جایگاه هنرمندان در فرقه رجوی فقط برای سوءاستفاده است

  • کد خبر : 25764
  • 11 ژوئن 2020 - 11:06

هفته قبل یکی از اخبارهای مورد توجه افکار عمومی، درگذشت «مرجان» خواننده قبل از انقلاب ایران بود.

وی در اوایل هفتاد سالگی در بیمارستانی در آمریکا به خاطر مشکل قلبی درگذشت. در طول چهار دهه بعد از سرنگونی نظام شاهنشاهی شاهد آن بودیم برخی از خواننده های قبل از انقلاب که به نوعی منافع خود را در تائید و همراهی با فرقه تروریستی و منفور رجوی می دیدند بعد از مدتی در کنار آنان قرار گرفته و شروع به فعالیت های ضد نظام نمودند.

برای نمونه منوچهر سخایی، عماد رام و مرضیه و در نهایت هم «مرجان» و تعدادی چهره های ورزشی و غیره!

اما اینگونه نبود که همگان فریب این فرقه را بخورند، برخی هم بودند که به سرعت مسیر پیموده شده را تصحیح نمودند و بعد از پیوستن به فرقه رجوی از فرقه جدا شده و به مسیر درست زندگی خود رفتند، مانند «الهه» که روزگاری برای خودش یکی از سرشناس ترین خواننده های ایرانی بود. وی بعد از جدا شدن از فرقه رجوی در یک گفت وگو از علت جدا شدنش از فرقه رجوی و گروهش چنین گفته بود: «برای مجاهدین هنر هم مثل هر چیز دیگری است. اگر بتوانند از آن سوءاستفاده کنند، دریغ نخواهند کرد. غیر از این برایشان معنی دیگری ندارد. آنها هر کس و هر چیز را در راه اهدافشان مورد سوءاستفاده قرار می دهند و این می تواند مردم باشند یا هنر. آنها همان طور که مردم را به راحتی از بین می برند هنر را هم نابود می کنند و البته هنرمند را هم به همراه آنها»

ببینید که «الهه» در کوتاه ترین عبارت حاصل تجارب خود را به چه زیبایی بیان نمود. دقیقا دست گذاشته بودند روی اصل قضیه؛ اصل قضیه چه بود؟ اصل قضیه این بود که دیدگاه فرقه رجوی نسبت به هنر و هنرمند چگونه است؟

پاسخ به این سوال کلیدی و حساس باعث تغییر مسیر این هنرمند شده بود، او در مدت خیلی کوتاه متوجه شده بود که تبدیل به یک ابزاری شده است در دستان فرقه رجوی. فرقه در حال سوءاستفاده از نام این هنرمند بود که وی متوجه شد و مانع ادامه این رذالت فرقه رجوی گردید. بعدها هم که برگشت به کشورش و در پایان زندگیش با آرامش تمام سر بر بالین گذاشت و جان به جانان سپرد. اما «مرجان» چه؟ مرضیه چه؟ سخایی چه؟ عماد رام چه؟ و …

متاسفانه این افراد تحت تاثیر شعارهای پوچ و تو خالی فرقه رجوی قرار گرفته بودند و گول آنان را می خوردند. من و سایرین رهایافتگان هم گول و فریب شعارهای فرقه را خورده بودیم که عمرمان را تباه کردیم و تا بفهمیم چه شد عمرمان گذشت. اما مهمتر این بود که بلافاصله بعد از متوجه شدن این مسیر اشتباه سریع به خودمان آمدیم و مسیر زندگی خودمان را خودمان انتخاب کردیم.

اما «مرجان» مسیرش را تصحیح نکرد. از اینکه او رفت و در آمریکا مستقر شد معلوم بود که تمایل ندارد در کنار و نزدیک فرقه رجوی باشد ولی در سالگردهایی مانند ۳۰ خرداد، ۱۷ ژوئن، ۳ ژوئیه، ۱۵ شهریور و ۳۰ مهر برای فرقه رجوی برنامه اجرا کرد. هر چند برنامه هایش عمدتا در حد اجرای یک ترانه بود و سریع صحنه را خالی می کرد ولی فرقه رجوی از همین حضور چند دقیقه ای سوءاستفاده کرده و به اهداف خودش نزدیک می شد. دقیقا همان مفهومی که الهه در گفته هایش مطرح کرده بود (سوءاستفاده).

امیدوارم که سایرهنرمندان کشورمان با دید باز و تفکری روشن به آینده خود نگاه کنند و بدانند که می شود با یک حرکت غلط، تلاش های شبانه روزی خودشان را ضایع نمایند و هدر دهند. 

یادداشت از: بخشعلی علیزاده

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=25764

نوشته های مشابه

20آوریل
پروپاگاندای فرقه رجوی، فقط برای جلب توجه جهان خارج است
روایت عاطفه سبدانی از ماجرای کشته شدن برادرش در اشرف

پروپاگاندای فرقه رجوی، فقط برای جلب توجه جهان خارج است

17آوریل
اعتراف‌گیری از گناهان ناکرده در نشست‌های موسوم به «غسل»
نگاهی به آسیب‌های روحی و جسمی که در فرقه رجوی به اعضا وارد می‌شود

اعتراف‌گیری از گناهان ناکرده در نشست‌های موسوم به «غسل»