• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

خفقان خبری سایت های منافقین در مواجهه با بحران آمریکا و اروپا

  • کد خبر : 25284
  • 21 آوریل 2020 - 12:15

فراق: با شیوع ویروس کرونا در ایران در اوایل اسفند ماه هجمه های خبری مختلف از طرف کانال های معاند و خصوصا سایت منافقین مبنی بر ناکارآمدی مسئولین در کنترل بیماری و شیوع گسترده این بیماری در ایران شروع شد.

در ادامه، خبرهای دروغ با آمارهای نجومی از  تلفات و شیوع بیماری در شهرهای مختلف ایران  به کر هماهنگ وطن فروشان فارسی زبان تبدیل شد.

آنچه که در آن زمان هم مشخص بود به دست آوردن بهانه جدید برای هجمه خبری و ضربه زدن و سیاه نمایی علیه دولت و مردم ایران بدون تفکر یا نظر کارشناسی بود و هدف همیشگی شیادی و ضربه زدن  دنبال می شد.

 اکنون که دو ماه از گستردگی و شیوع ویروس در اقصی نقاط جهان می گذرد شاید بهتر بتوان ابعاد این بیماری و تبعات آن را بررسی نموده و پرده از ماهیت خائنانه و خیانت کارانه سایت های معاند  ازجمله منافقین را کنار زد.

 طبق آمار جهانی ویروس کرونا،  هم اکنون آمریکا با حدود ۷۰۰ هزار مبتلا و ۴۰ هزار فوتی در راس و پس از آن به ترتیب کشورهای اسپانیا، ایتالیا، فرانسه، انگلستان، آلمان، چین، ترکیه و سپس ایران قرار دارند.

آمار مبتلایان  کشور ترکیه  نسبت به  ایران افزایش یافت.  و به ۸۲۰۰۰ رسید.

پس از کشورهای فوق سایر کشورهای دیگر به ترتیب گستردگی بیماری بلژیک، روسیه،  برزیل، کانادا، هلند و سوئیس هستند.

 به نظر می رسد گذشته از سیاسی کاری و علت های مختلفی که تا کنون در رابطه با شیوع ویروس کرونا  بیان شده شاید علت اصلی گستردگی و آمار ده کشور فوق  با تجربه دو ماه گذشته به دلایل زیر باشد:

 اکثر ده کشور اول مبتلا، جز بزرگترین اقتصادهای دنیا و مقصد گردشگری  هستند که نتایج اصلی منتج از آن گستردگی ارتباطات و مسافرت به  این کشور ها است.

در کنار کشورهای با اقتصاد بزرگ، ترکیه، امارات و عربستان سعودی نیز  با اختلاف فاحشی از سایر کشورهای افریقایی و آسیایی  با شیوع گسترده تری از بیماری مواجه اند.

به همین دلیل شاید آمارهای شیوع بیشتر  نشان دهنده ارتباطات گسترده  این کشور ها یا به دلیل اقتصاد و یا بدلیل صنعت توریسم  گردشگری و مذهبی آنان است

 به برخی گزارش ها توجه کنید:

فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، آلمان و انگلستان در اروپا در رده بالاترین کشورهای توریستی هستند. همچنین ترکیه و امارات نیز جزو کشورهایی  هستند که  بالاترین صنعت گردشگری در غرب آسیا را دارند.

عربستان با داشتن یکی از  مهمترین مراکز دینی دنیا (شهر های مکه و مدینه) بدون شک یکی از بالاترین ارتباطات  توریستی و زائرپذیری را دارد.

 در کنار این می توان به کشورهایی چون ژاپن و روسیه، کره جنوبی و  کانادا علیرغم اقتصاد بزرگ ولی با  آمار کمتری از شیوع بیماری  پرداخت که دو نظریه وجود دارد: اول به دلیل سیستم های بسته و یا جغرافیای این کشورها و دوم احتمالا به دلیل گستردگی کمتر تبادلات که به نسبت کمتری از گسترش شیوع ویروس به طور سیستمایتک جلوگیری نموده است.

 خارج از موضوعات و احتمالاتی که براساس طبیعی یا غیر طبیعی بودن  منشا ویروس ذکر شده به طور تجربی و طبیعی هم  گستردگی ارتباط ده الی پانزده کشور اول آلوده به ویروس کرونا در جهان را نمی توان نادیده گرفت.

کشورهایی چون ترکیه که در ماه اول مقاومت نموده و آماری  منتشر نمی نمودند  هم زیرشک و فشار راستی آزمایی های سازمان بهداشت جهانی  بالاخره نتوانستد به گریز از اعلام آمارها ادامه دهند. در کنار این تجربیات شما می توانید به حداقل شیوع در کشورهای چون کره شمالی، سوریه، عراق و یمن نیز بنگرید، به نظر شما عدم شیوع و آمار کم مبتلایان این کشورها به چه علت است؟ آیا کشورهای فوق نیز به دلایل جنگ و حداقل ارتباطات مسافرتی با سایر کشورها در امان نمانده اند؟

در کشور ایران شیوع ویروس کرونا ابتدا از شهر قم و شهرهای گردشگری چون مازندران و گیلان شروع شد. بدیهی است قم یکی از مراکز مذهبی مهم  و دسترس در خاورمیانه است که همه ساله پذیرای صدها هزار زائر داخلی وخارجی است و ایران در رده چهارم کشورهای توریست پذیر در خاورمیانه قرار دارد.

 از هر گونه علت  و علل  و مسببین که بگذریم هم اکنون ویروس کرونا بلایی است که بر کره زمین وارد شده و  براساس اعلام سازمان بهداشت جهانی  بیماری کوید ۱۹ یک اپیدمی جهانی است  و  حاصل تلاش کشورها نیز همه روزه در آمارهای اعلامی مبتلایان و بهبودیافتگان و هم چنین خدمات ارائه شده مشخص می شود

بر اساس آمار های منتشر شده و مشاهدات واقعی  تا کنون   کشور ایران با فداکاری های پرستاران، پزشکان و خصوصا ارگان های نظامی که در طی دو ماه اخیر با همت تمام در خدمت و تلاش برای جلوگیری و مهار ویروس کرونا  اقدامات فراوانی انجام دادند و  به لطف خداوند، ایران هم اکنون در وضعیت نسبتا خوبی است و در هفته گذشته آمار تلفات نیز دو رقمی شد و شمار بهبودیافتگان نیز بطور قابل توجهی باز هم  با تلاش های مضاعف کادر درمانی و به لطف خدا بالاتر از بسیاری از کشورها قرار گرفته است.

 مردم ایران نیز به نوبه خود در صنف های مختلف از خانم های خانه دار گرفته تا جانبازان، جوانان و نوجوانان بسیجی در محله ها و  مساجد به یاری بیماران و بیمارستان ها پرداختند و صحنه های زیبایی از فداکاری و شجاعت و از خود گذشتکی را رقم زدند که مثل همیشه درصفحات تاریخ ایران ماندگار و به زیبایی  خواهد درخشید.

در این میانه زشتی و سیاهی، و دروغ شیادان و دشمنان ایران نیز زود برملا و دست های آنان رو شد و بیش از این هم روسیاه خواهند شد.

 در حالیکه از این خبر خوشحال نیستیم  ولی  واقعیت این است که تا کنون متاسفانه کشور آمریکا با حدود ۴۱ هزار قربانی و پنج کشور اول اروپا با حدود ۸۰ هزار کشته  بالاترین آمار قربانیان را به خود اختصاص داده اند.

همین ماه گذشته بود که با  هوچی گری  دلالان  خبری منافقین و سایت های معاندی چون اینترنشنال و بی بی سی  ایران را به عنوان تنها کشوری که بعد از چین گرفتار بیماری شده اعلام می کردند و بر طبل بی لیاقتی و ندانم کاری ایرانیان می کوفتند ولی هم اکنون در مقابل کشورهای بحران زده در برابر این بیماری خصوصا کشورهایی که  اقتصاد شماره یک و علی الظاهر ابر قدرت های جهان هستند سکوت کرده و  خفقان می گیرند.

 به راستی که اینان نه خبرنگار  و نه گزارشگر  که جز مشتی دریوزه گر  فرصت طلب و خیانت کار نامی دیگر نمی توان بر آنها گذاشت آنهایی که دشمنی و خیانت شان با  ملت ایران بارها  افشا و اثبات شده است.

نگارش از: مرتضی حیدرزاده

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=25284

نوشته های مشابه

22آوریل
«دختر وزرا»؛ سناریویی برای فروکش کردن ضرب سیلی به رژیم کودک‌کش
اولین اثر جلسه مخفیانه افسر اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با سرکردگان فرقه رجوی رونمایی شد

«دختر وزرا»؛ سناریویی برای فروکش کردن ضرب سیلی به رژیم کودک‌کش

17آوریل
فاکتِ چشمان ۱۲ تا داشتم / قربان عرب حسرت به دلی با یادآوری خاطرات را نوشته بود
افشای اسنادی از جمع‌بندی نشست‌های غسل هفتگی و عملیات جاری مردان و زنان در فرقه رجوی

فاکتِ چشمان ۱۲ تا داشتم / قربان عرب حسرت به دلی با یادآوری خاطرات را نوشته بود