• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024

هشدار عجیب فرقه رجوی به تلویزیون «ایران اینترنشنال»: فاصله با منتقدین مریم رجوی را حفظ کنید! / خوراک های خبری برای مصرف بازماندگان در« اشرف۳»

  • کد خبر : 23283
  • 27 نوامبر 2019 - 12:17

در روزهای اخیر، سایت های وابسته به فرقه رجوی واکنش های تندی نسبت به برخی رسانه های وابسته به سعودی و بریتانیا از خود نشان دادند که توأم با حمله به منتقدین بود.

مسلماً چنین واکنش هایی برآمده از شکست های پی در پی در قلب اروپا و در انظار جهانی است. پس از مرگ «جان مک کین» و اخراج «جان بولتون» و در خطر قرار گرفتن موقعیت «رودی جولیانی» در کاخ سفید، مریم رجوی مهمترین حامیان خود در آمریکا را از دست داد و همزمان، در فرانسه نیز (که مهمترین پایگاه فرماندهی مجاهدین بعد از عراق در آن قرار داشت) گرفتار محدودیت های جدی شد که تقریباً از اواسط سال جاری میلادی به اجرا درآمد و مجوز برای سخنرانی وی در ویلپنت داده نشد، و هم اکنون نیز اخبار و گزارشات حاکی از قطع شدن فعالیت های سیاسی این فرقه خطرناک در فرانسه است که می توان گفت بزرگترین شکست سیاسی برای مجاهدین به حساب می آید.

 طبعاً بخش قابل توجهی از این رخدادها برآمده از بازی های سیاسی دول اروپایی در مقابل ایران است، همانطور که پیشتر هم دولتمردان اروپایی-آمریکایی مجاهدین را با لیست تروریستی به بازی گرفتند تا به خیال خود جمهوری اسلامی را خام کنند و امتیاز بگیرند.

بعید نیست که اینگونه بازی ها باز هم ادامه داشته باشد و مجدداً منافقین در جای دیگری بازی داده شوند. قسمتی از این محدودیت ها نیز به خاطر فعالیت های حقوق بشری و افشاگرانه خانواده ها، جداشدگان و منتقدین می باشد که در هرحال سازمان های حقوق بشری را تحت فشار می گذارد تا دولتمردان شان را به خاطر حضور فرقه رجوی در کشورشان تحت فشار بگذارند. این سلسله رخدادها، مریم رجوی را به شدت خشمگین ساخته و می خواهد به هر طریق ممکن از منتقدین تشکل مافیایی خود انتقام بگیرد و به همین خاطر دیگر حداقل پرنسیب سیاسی و رسانه ای را هم رعایت نمی کند.

چند روز قبل مسئولین سازمان ضمن دادن هشدار عجیبی به تلویزیون ایران اینترنشنال، از مدیران این شبکه سعودی خواستند تا فاصله با منتقدین مریم رجوی را حفظ کنند! اشاره آنها به یک مصاحبه قدیمی ایران اینترنشنال با مسعود خدابنده (عضو سابق فرقه رجوی-مشاور در امور ضدتروریسم) و ایرج مصداقی (عضو سابق فرقه رجوی-همکار برخی نهادهای ضدایرانی) پیرامون مجاهدین خلق بود که مریم رجوی پس از مدتها به یاد آن افتاده است (البته این مواضع دلایل خاصی دارد و اکثر مطلعان از آن آگاه هستند و سکوت طولانی فرقه در این رابطه را می توان به محدود شدن فعالیت های سیاسی شان در فرانسه مرتبط دانست.)
(توضیح تکمیلی: با اینکه جنگ و دعوای زرگری ایرج مصداقی با سازمان مجاهدین مختص این روز نبود و در چند سال گذشته وی به دلایلی شخصی از این تشکل فاصله گرفته، اما همچنان تفکرات مجاهدین را با خود حمل می کند و در برخی مشاورات و نظرگاه ها از آن استفاده می نماید. با این حال، به خاطر پاره ای انتقادات از مسعود رجوی، لفاظی های مختلفی بین مسئولین سازمان و ایرج مصداقی بوجود آمده است که هر از مدتی فراز و نشیب دارد و روز گذشته نیز مجاهدین مجدداً به او تاختند و دست به افشاگری زدند. اخیراً برخی هموطنان در شبکه های اجتماعی -با شگفتی و ابراز نفرت- این نقل قول را از ایرج مصداقی انتشار داده اند که: «مهم این است که ما با عربستان سعودی دارای اهداف مشترکی هستیم». اشاره مصداقی به فعالیت های حقوق بشری نهادهای وابسته به سعودی است که وی با آنان همکاری طولانی و نزدیک دارد. او همچنین در زمینه تحریم های اعمال شده بر مردم ایران نیز نظرات مساعدی ابراز نموده است و علیه بسیاری از جداشدگان و منتقدین از مجاهدین نیز مطالب زیادی انتشار می دهد که در تمامی این زمینه ها کاملاً همسو با دیدگاه های مجاهدین خلق و دولتهای ایران ستیز است. به همین خاطر بسیاری از هموطنان معتقد هستند که وی نه در کردار و نه در اندیشه مطلقاً از مجاهدین جدا نشده و اختلاف وی با مسعود رجوی صرفاً یک اختلاف شخصی، رقابتی و لجوجانه است. در هر صورت، ابراز نظر ایرج مصداقی پیرامون همسو بودن اش با اهداف عربستان خشم بسیاری از هموطنان در شبکه های اجتماعی را برانگیخته است که هرچند قابل توجه است ولی ما را از مبحث اصلی دور می کند).
قضیه حمله مریم رجوی به رسانه ها به اینجا هم ختم نشد و چهار هجمه پی در پی به تلویزیون BBC در روزهای ۲۰ و ۲۴ آبان نشان داد که منافقین چه به لحاظ سیاسی-اجتماعی و چه از نظر روحی اوضاع مناسبی ندارند. جالب اینکه دو هجمه آنان کاملاً مشابه، و تنها جای دو بیانیه شورا بالا و پایین شده است!. یک مطلب نیز از قول شخصیتی جعلی به نام «دکتر پویان از تهران» منتشر شده که خود را عضو «کانون های شورشی» خوانده است!. به جز این موارد، شبنامه هایی علیه BBC هم توسط تعدادی از هواداران فرقه در داخل ایران نصب شده که به طنز ماجرا می افزاید و نشان می دهد که تا چه حد مسئولین مجاهدین دچار سردرگمی و آسیب دیدگی شده اند.

مریم رجوی که چند سال پیش هیاهو می کرد «خروج مجاهدین از لیست تروریستی آمریکا معادلات منطقه ای و جهانی را بر هم می زند» و شعار «اشرف بایستد جهان خواهد ایستاد» سر می داد، امروز به خاطر گزارش و مصاحبه اعضای سابق خودش در رسانه ها، بشدت متزلزل شده و از شدت ضعف به هر دری می زند تا اثرات آنرا خنثی کند!.

از ترور شخصیتی منتقدان تا جعل حساب توئیتری الکسیس کوهلر در کاخ الیزه!

به یاد داریم که چگونه در دوران دیکتاتوری پیشین عراق، مسعود رجوی سرشار از باد نخوت، فرمان ترور مخالفان خود در اروپا (در صورت شکست) را صادر می کرد و بعد از سقوط صدام نیز تا حد اعزام چماقدار و قمه کش به سخنرانی منتقدان پیش رفت اما جرأت ترور نداشت به خصوص که نیش وی توسط پنتاگون کشیده شده بود.

با این حال از هیچگونه انجام ترور شخصیتی در مورد مخالفان و منتقدان کوتاهی نکرد و در آخرین نمونه ها می توان به جاسوسی از ایرج مصداقی، و همچنین به ترور رسانه ای آقایان حسن حیرانی و غلام میرزایی اشاره داشت که مورد حمله سایت ها و تلویزیون مجاهدین واقع شدند.
اما این واکنش ها بی علت نیست. فشرده شدن هرچه بیشتر گلوی سازمان مجاهدین در فرانسه، برباد رفتن آرزوی پرواز سیمرغ به تهران و محدود شدن پی در پی فعالیت های سیاسی آنان در اروپا، علت اصلی چنین واکنش های خشم آلودی است که به سمت جداشدگان نشانه رفته است. چند وقت پیش خبری مبنی بر اخراج فرقه رجوی از فرانسه، در توئیتری منتسب به الکسیس کوهلر (رئیس دفتر ریاست جمهوری فرانسه) به گوش رسید که بلافاصله واکنش کاخ الیزه را به همراه داشت که اعلام کردند کوهلر چنین حسابی در توئیتر ندارد و این دومین بار است که به نام وی اکانت جعلی ساخته می شود. پس از این جریان، توئیتر نیز اکانت مربوطه را از دور خارج نمود.

 اما واکنش فوری فرقه رجوی به این مسئله نشان داد قضیه به یک سناریوی از پیش نوشته شده بازمی گردد و مجاهدین با تولید اکانت جعلی برای رئیس دفتر کاخ سفید، و انتشار یک خبر نادرست، خواسته اند اصل قضیه که قطع فعالیت های سیاسی مجاهدین در فرانسه است را به حاشیه ببرند و همه این اخبار را دروغ جلوه دهند.

هرچند بازی های سیاسی دول غربی باز هم ادامه خواهد داشت و کماکان آنان با هر امکان موجود برای رسیدن به خواسته های استعماری شان استفاده می کنند و سازمان مجاهدین نیز به عنوان یک ابزار در دست غربی ها ممکن است باز هم مورد استفاده علیه منافع ملی ایران قرار گیرد، ولی انجام چنین فعالیت های سایبری توسط مجاهدین، صرفاً برای دلخوشی هواداران و اعضای سازمان است که در ماه های اخیر جز اخبار شکست چیزی به گوش شان نرسیده و در حال حاضر امید خود را تا حد زیادی از دست داده اند.

در این رابطه مریم رجوی با برگزاری یک ضیافت خودمانی، تعدادی از لابی های دست چندم فرانسوی اش را به اورسوراواز دعوت نمود تا ضمن سخنرانی تکراری برای آنان، دست به تبلیغ واکنشی بزند و اینگونه جلوه دهد که همچنان در فرانسه به فعالیت های سیاسی مشغول است! واضح است که محفل های دوستانه و گپ روشنفکری در فرانسه فعالیت سیاسی به حساب نمی آید اگرچه در درون مناسبات مجاهدین، حتی دیدار دوستانه اعضا با یکدیگر نیز ممنوع و از آن به عنوان «محفل» و «شعبه سپاه پاسداران» یاد می شد و واکنش خشونت آمیز رهبری فرقه را به دنبال داشت، اما چنین اقداماتی در کشورهای غربی یک روش روتین مردم و شخصیت های مختلف مذهبی و اجتماعی است و جنبه خاص سیاسی ندارد. این نکته را خود مریم رجوی بخوبی می داند اما مسلم است که اعضای مجاهدین هنوز به آن آشنایی ندارند و می توان آنان را فریب داد.


مصاحبه گزارشگران آلبانیایی با جداشدگان!

چرایی خشم مریم رجوی از BBC را باید در گزارشی جستجو کرد که دو تن از گزارشگران آلبانیایی این تلویزیون در تیرانا تهیه کرده اند. خانم ها لیندا پرسلی و آلبانا کاساپی در ماه جاری مصاحبه هایی با برخی جداشدگان از فرقه در تیرانا تهیه کردند که طی آن بسیاری از روشنگری های پیشین منتقدین مهر تأیید می خورد و اینبار خبر از کسانی تهیه می شد که به تازگی از فرقه رجوی جداشده بودند و اتهامات همیشگی و بی پایه فرقه مبنی بر مزدوری برای جمهوری اسلامی نه تنها به آنها نمی چسبید .

گزارش این خبرنگاران به حدی بازمانده اعتبار رهبری این سازمان را به لحاظ سیاسی، حقوق بشری و انسانی زیر سوآل می برد و فرقه بودن آن را مورد تأیید قرار می داد که طبیعی بود مریم رجوی را از کوره به در ببرد و بدون هیچ استدلال منطقی و مردم پسند، و با همان لحن پرخاشگرانه و لمپنی، تلویزیون BBC را زیر ضرب بگیرد. لیندا پرسلی و آلبانا کاساپی برای مردم آلبانی و جهان روشن کردند که مجاهدین نه یک سازمان سیاسی که یک فرقه بسیار بسته و خطرناک مافیایی است که نیروهای خودش را به مدت دهها سال از جهان خارج و از داشتن حداقل دانش روز دنیا جدا ساخته و آنان را از داشتن عواطف و احساسات خانوادگی که حق طبیعی هر انسانی است بکلی تهی ساخته است. این خبر در سایت های بی بی سی انعکاس زیادی داشت و در توئیتر نیز توسط گزارشگران آلبانیایی و ایرانی از جمله پونه قدوسی و کیوان حسینی انعکاس داده شد که در مجموع ضربه بزرگی به ماهیت سازمان مجاهدین وارد می کرد.

دیدارهای مریم رجوی و فعالیت کانون های شورش!

در میان این رسوایی ها و محدودیت های سیاسی، مریم رجوی نیز بیکار ننشست و تلاش نمود با همان فعالیت هایی که ذکر شد، هم روحیه نیروها و هوادارانش را حفظ کند و هم اعتبار از دست رفته خود را با رنگ آمیزی بازگرداند. شهریور گذشته، رئیس جمهور کشور فقیر آلبانی که دست نشانده آمریکاست با مریم رجوی دیدار داشت. برای مجاهدین این دیدار به حدی مهم بود که پرداخت هزینه نجومی آن در اولویت چندم قرار می گرفت. طبیعی است که هیچ دولتمردی در جهان حاضر نیست ریسک ملاقات با رهبر یک گروه تروریستی و بدنام را پذیرا شود مگر اینکه از ارباب دستور گرفته باشد و یا پیشاپیش معامله ای ارزشمند بین آنان به انجام رسیده باشد. این معامله می تواند کمک در پیروزی «ایلیر متا» رئیس جمهور آلبانی در انتخابات بعدی، و یا اهدای یک چک نجومی به وی بوده باشد که طبعاً روزی افشا خواهد گردید. دیدار مریم رجوی با چند شخصیت از کار افتاده فرانسوی هم واکنشی به قطع فعالیت دیپماتیک مریم رجوی در فرانسه بود. اما از همه رسواتر، فعالیت های چند فریب خورده این تشکل در برخی شهرهای ایران است که از آنها تحت عنوان کانون شورشی یاد می شود. این تیم های تکراری، با آتش زدن شبانه چند تابلو و بنر، اینگونه جلوه داده اند که مبارزه عظیمی در داخل ایران جریان دارد و مریم رجوی در حال فرماندهی لشگریانی از کانون های شورشی است! نمونه انتشار انواع فراخوان های دست نویس علیه BBC و تحریم کردن آن نیز نمونه دیگری از این فعالیت های بیمارگونه است.

شاید برای بازماندگان اسارتگاه اشرف ۳ این مسئله شورانگیز و هیجان برانگیز باشد، اما در عصر ارتباطات و در حالی که هواداران این فرقه در خارج کشور به اینترنت دسترسی دارند، مسلماً چنین اخباری جز یک سرگرمی تفریحی نمی تواند باشد. در هرصورت، مریم رجوی کماکان تلاش می کند با این سیلی ها صورت خود را سرخ نگه دارد، اما نخواهد توانست برای همیشه نیروهای خود را با سیلی فریب حفظ کند، بخصوص که در روزهای اخیر ویدیویی از وی انتشار یافته که چهره او را بشدت بیمار و آشفته نشان می دهد.

گزارش از: حامد صرافپور

انتهای پیام / انجمن نجات مرکز فارس

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=23283

نوشته های مشابه

22آوریل
«دختر وزرا»؛ سناریویی برای فروکش کردن ضرب سیلی به رژیم کودک‌کش
اولین اثر جلسه مخفیانه افسر اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با سرکردگان فرقه رجوی رونمایی شد

«دختر وزرا»؛ سناریویی برای فروکش کردن ضرب سیلی به رژیم کودک‌کش

17آوریل
فاکتِ چشمان ۱۲ تا داشتم / قربان عرب حسرت به دلی با یادآوری خاطرات را نوشته بود
افشای اسنادی از جمع‌بندی نشست‌های غسل هفتگی و عملیات جاری مردان و زنان در فرقه رجوی

فاکتِ چشمان ۱۲ تا داشتم / قربان عرب حسرت به دلی با یادآوری خاطرات را نوشته بود