• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024

مردم ایران یکپارچه به اغتشاگران نه گفتند: منافقین، سلطنت طلب گورخود را گم کنید / اعتراض آری، اغتشاش نه

  • کد خبر : 23275
  • 26 نوامبر 2019 - 11:45

فراق: مردم فهیم ایران چون گذشته یکبار دیگر عقلانیت خود را به اثبات رساندند و یکپارچه گفتند اعتراض آری ولی اغتشاش نه. آنها گفتند منافقین، سلطنت طلب گورخود را گم کنید و شر خود را برای همیشه از سر مردم ایران کم کنید.

 واقعیت این است در پی افزایش  قیمت بنزنین در هفته گذشته یک سری افراد محدود و جاهل و آشوب گر که شناختی از عمق توطئه های دشمنان ندارند همگام با توطئه های مزدوران و دشمنان شدند و به اموال عمومی آسیب زدند.

آنچه که مشخص بود در برخی نقاط حتی شیوه عملکرد این افراد نشان می داد که رفتار آنها  نه اعتراض  و نه هیجان های از سر نگرانی به خاطر مشکلات معشیتی و گرانی بنزین ،  بلکه  معدودی افرادی بودند که سعی می نمودند با پنهان کردن چهره خویش با احساسی کردن  و هیجانی کردن فضا مردم را با خود همراه  نموده و همزمان به اموال عمومی آسیب بزنند و فضا را ملتهب و ناامن نمایند.

متاسفانه همچنان که در داستان های تکراری اتفاق افتاده در لبنان و عراق و سوریه،  همراه  با دلسوزان و روشنفکران دردمند واقعی  بارها و بارها گفته ایم  اعتراض با آشوب تفاوت دارد،  عده ای سودجو وفرصت طلب برای رسیدن به اغراض و اهداف خود،  مردم و مشکلات واقعی آنها را فدای قدرت طلبی خویش می نمایند.

ودر چند روز اخیر هم روشن شد که تبدیل اعتراض به آشوب عموما توسط افراد معدود و مشخصی انجام می شد   که از تجهیزات ویژه استفاده و از گروه های معاند خارجی خط می گرفتند و پشتیبانی هم می شدند.

خوشبختانه در قرن بیست و یکم به جایی رسیدیم که اینبار بیش از پیش موج آگاهی و بصیرت مردم را نسبت به اغتشاش گران و و آنان که حق اعتراض مردم را قربانی می نمایند بیشتر دیدیم و حس کردیم. بطوریکه بسرعت راه خود را ازآشوبگران جدا نمودند.  

بسیاری از مردم با قلم و بیان خودمانی خود  چنین نوشته بودند: «عاقل برای رسیدن به هدف،  به خودش و اموال عمومی که متعلق به مردم است  آسیب نمی زند و می داند که ضربه به اموال عمومی و دولتی  و زیر ساخت های کشور ضربه به خود است نوشتند. «تخریب پمپ بنزین، بانک و آمبولانس های حمل مجروح،  حمله به بیمارستان  تخریب بیت المال و اموال عمومی  که به متعلق به آحاد  مردم است کار مردم و انسان های فرهیخته نیست.»

 و در ادامه باز هم مردم می گفتند:

«این معاندین از ما  نیستند و اصلا کاری به گرانی سوخت  و دغدغه مردم و مشکلات آنها  ندارند  تنها به دنبال بهانه هستند تا به خیابان بریزند و اغتشاش کنند. امروز به بهانه گرانی سوخت و فردا با بهانه های دیگر تخریب اموال عمومی به هر بهانه ای خیانت به کشور است»

 و نوشتند : «درک کنید اعتراض حق توست ولی اغتشاش ایجاد رعب و وحشت برای زن و بچه مردم و بیمار  و حمله به اورژانس و کشتن مامور پلیس که حافظ ناموس مردم است کجای حق وانصاف و مردانگی و ستوده شده است؟»

 دیگری نوشته بود «من هم معترضم ولی نه حاضرم  پمپ بنزین آتش بزنم و نه فروشگاه مردم را غارت کنم.  نه بانک آتش بزنم  ونه حاضرم سنگر و پوشش عده ای فرصت طلب و قدرت طلب شوم.»

«درد این افراد گرانی و مشکلات مردم نیست درد اونها چیز دیگری است و علیه ملت هستند.»

«تجمع با خرابکاری تفاوت دارده کجای دنیا ترس انداختن به جون زن و بچه مردم اسمش اعتراض میشه  این عرض اندامه»

«آتش زدن اموال مردم و ماشین ها و خودروها و بانک ها  و با خودرو زیر گرفتن مردم بیگناه و ایجاد رعب و وحشت به جان مردم،  کجا هدف معترضین است؟ چپاول اموال مردمی و دزدی اعتراض نیست پس اینطوری فرق داعش و معترض چیست»

و روزنامه ها نوشتند:

«در فضای ناامنی هیچ تحول مثبتی رخ نخواهد داد  و طبق  قاعده عقلایی  و پذیرفته شده  علم سیاست مدرن  بازی نا امنی بازی دو سر باخت است  چرا که هم اعتراضات اقتصادی اولیه را کاملا به بیراهه و انحراف می برد هم هزینه های سنگین را بر خود ملت تحمیل می کند چرا که  اموال عمومی و هزینه های سیاسی اقتصادی و جانی مترتب بر اغتشاش و آشوب در نهایت بر خزانه ملت تحمیل خواهد شد

و بدیهی است که در هر کجای دنیا که دولتی مستقر است  و با سطوحی از اقتدار وجود دارد یک خط قرمز بنیادین است و با هیچ بهانه ای تعرض به آن تحمل نمی شود و به طریق اولی در ایران به عنوان قلب منطقه غرب آسیا و لنگر ثبات در این منطقه حساس و استراتژیک از دنیا که در مطالعات استراتژیک بخشی از هارتلند محسوب می شود و امنیت از اهمیتی صد چندان برخوردار است که با هیچ عذر و بهانه ای قابل خدشه نیست»

 بله باز هم به شما منافقان نامرد اعلام می کنیم :

 شما معترض نیستند و به دنبال اصلاح و حل مشکل مردم هم نیستید بلکه به دنبال  اغتشاش و براندازی  هم سو و با دستور دشمنان  این مرز و بوم امنیت کشور را به هم می زنید. 

چرا که مردم  معتقدند که انتقاد و معترض بودن به برخی شرایط موجود در کشور حق شهروندی هر ایرانی است اما این انتقادات و اعتراضات نباید در قالب اغتشاش و آشوب باشد که نگرانی را در جامعه دامن زده و موجب ترس و از بین رفتن امنیت هموطنان شود.

آشوب هایی که همراه  با توهین ، تخریب و آتش زدن مراکز و اماکن خاص یا اموال عمومی مردم  است موجب نگرانی همه مردم  و مردود است و هیچکس ازچنین اعمال نکوهیده ای پشتیبانی و حمایت نخواهد کرد.

یادداشت از: مریم سنجابی

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=23275