• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

سوءاستفاده فرقه رجوی از رابطه ملت ایران و عراق

  • کد خبر : 22547
  • 07 اکتبر 2019 - 12:59

در سال ۲۰۰۳ برای اولین بار مردم مسلمان عراق به خصوص شیعیان و کردها از ظلم و کشتار چندین دهه دولت صدام حسین نجات پیدا کردند.

به علت سابقه تاریخی دینی و مذهبی دو کشور مسلمان ایران و عراق ، قرابت ها و شباهت های فرهنگی بسیاری با هم داشته و همواره علیرغم اینکه دهه های طولانی به دلیل قدرت طلبی های حاکمان ظالم و فاسدی چون شاه ایران و دولت صدام ازهم دور نگه داشته می شدند ولی دو ملت آشنایی و دوستی خود را فراموش  نکرد و پس از سال های مدید بالاخره توانستند در کنارهم به آرامش و تعامل انسانی برسند.

بر هیچکس پوشیده نیست که حداقل در ده الی پانزده سال گذشته و خصوصا چهار الی پنج سال پیش  چه کمک های  عظیمی  دولت ایران و گروه مقاومت بسیج مردمی عراق _حشد شعبی به کشور و دولت خویش  نمود.  ملت عراق  که بواسطه طرح های خیانت کارانه عبری، سعودی و امریکایی اسیر گروه داعش شده و شورشیان داعشی تا ۵۰ کیلومتری بغداد هم پیش رفته بودند اگر جان فشانی های حشد الشعبی و کمک های  دولت ایران نبود. کشور عراق اکنون به دولت شام داعش تبدیل و بیش از هر ملتی خود عراقیان اسیر رنج و ویرانی می شدند.

دوستی و پیوند دو کشور همسایه عراق و ایران البته که مزایا و منفعت هایی خاص برای هر دو دارد که به کشورهای دشمن  چون آمریکا و اسرائیل و کشورهای یاغی و مغرور منطقه  چون سعودی خوش نمی آید و به هر بهانه ای به دنبال تفرقه و جدایی و به هم زدن همکاری و دوستی و پیشرفت این دو هستند.

 مخصوصا  پیوند عراق با سوریه و محور مقاومت کینه  دشمنان را  شعله ورتر می نماید.

در این سال ها با هر چه عمیق ترشدن رابطه  دو کشور ، مشکلات ارتباطات و همزیستی کمتر شده است.  همچنین علاقه ایرانیان به شهرهای مذهبی کربلا نجف و سامرا و آرزوهای آنان برای زیارت شهرهای مقدس  هماره جاودانه  است  و یکی از رمز و رازهای  موفقیت ، وصل و ارتباط دو ملت مسلمان، فرهنگ مقاومت  پایداری و  شهادت طلبی برخاسته از دین مشترک آنان یعنی اسلام است.

 حال چرا عده ای چشم دیدن این همدلی ها و همکاری ها ، و نزدیک شدن دو ملت و دولت را ندارند.  آیا مردم عراق تا کنون بواسطه  نزدیک شدن و روابط دوستی با  ایران ضرری دیده اند؟

 تردد میلیونی زائران بخصوص زائران ایرانی ، شناخت و خودباوری مسلمانان و شیعیان،  روابط تجاری آسان دو کشور همسایه ، و پشتیبانی های مختلف … آیا بیش از آن که به نفع ایران باشد این مردم و دولت عراق نیستد که  از این دوستی و روابط سود برده اند؟

کیست که نداند که دو کشور از این دوستی و مشارکت سود می برند و دشمنان  از این رابطه زخم می خورند و با آن عناد می ورزند.  پس کیست که به دنبال تفرقه و خدشه وارد کردن به  دو ملت برادر است؟

 همان ها که یا خائن به کشور خود هستند ، یا مزدور  و اجیر شده  بیگانگان ، و بی هویت فرهنگی و تاریخی و دینی که سبک مغز و بی عرق ملی و وطنی و بی ریشه ،خواسته یا ناخواسته ، پادوی دشمنی می شوند که نتوانسته است نقشه خاور میانه جدید را پیاده کند و اکنون از هر فرصتی بدنبال ضربه زدن و پیاده کردن نقشه های شوم  هستند .

 اسرائیل که یک خط درمیان دست ازکشتار و حمله هوایی  مردم بیگناه فلسطین و حزب الله لبنان و ملت سوریه برنمی دارد و حال به دنبال جنجال در عراق است . چرا؟ چون خط داعش و خاورمیانه جدید شکست خورد و محور مقاومت از ایران تا پشت مرزهای اسرائیل شکل گرفت.

 و  فرقه رجوی پادوی دست چندم صهیونیسم و آمریکا  در این میانه رسواتر و آشکارتر سینه چاک می دهد و از پیروزی های محور مقاومت  تا  اخراج  از عراق به  پستی  به ذلت افتادند و  با وحشت و هراس همیشگی  دست از انتقام و  پرت و پلا گفتن  بر نمی دارند. 

 تارنمای فرقه  با آب و تاب  اخبار جنجال های چند روز اخیر را عراق را بزرگ نمایی  نموده و  با ادبیاتی   احمقانه  که حتی معانی آن را نمی توانند درک  کنند سوز و گداز خود را از پیروزی ها و موفقیت های محور مقاومت  بیان کرده و دقیقا هرآنچه که در چنته دارند  برون می ریزنند و آه و فغان سر می دهند.   در ورق پاره های  فرقه در  جملاتی  ناشیانه  و با تحلیلی  احمقانه چنین نوشته شده : « ارض و عمق عراق که نزدیک به دو دهه است  زیر سم ستوران   ایران  مجروح و خون چکان است  و عراق صفحه شطرنج برقرار نگه داشتن  پرچم ایران در منطقه بوده …. اکنون به نظر می رسد مردم عراق دارند این صفحه شطرنج  استراتژیک  و ژئوپلیتیک را … بر هم می زنند و ترسیم چنین جغرافیای سیاسی هم اکنون در چشم انداز قیام های مردم عراق و لبنان است. »

درجواب باید گفت این ابلهانی که دوباره بوی کباب شنیده اند  بدون اندکی دقت ، مطالعه و دیدن عمق تاریخی پیوندهای دو ملت بزرگ  ایران و عراق ، مشکلات منطقه خاورمیانه و با چشم بستن بر روی رنج های مردم مظلوم فلسطین و لبنان و سوریه ، به خاطر منافع طلبی و قدرت و دلارهای خونین کر و کور و احمقانه به  باز نشخوار امیال دشمنان ملت های بزرگ خاورمیانه می پردازند.

و باز هم آرزوهای خود را به گور خواهند برد.

یادداشت از: مریم سنجابی

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=22547

نوشته های مشابه

28مارس
تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند
روایت یک شاهد عینی از جنایت‌های فرقه ضدخانواده رجوی در حق کودکان اشرف

تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند

26مارس
اینجا آرام باشید و بیرون شورشی
مروری بر قوانین و استراتژی‌های رجوی ساخته

اینجا آرام باشید و بیرون شورشی