• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

فرقه رجوی مبلغ پیشنهادی رئیس جمهور آلبانی را پذیرفت؟

  • کد خبر : 22379
  • 16 سپتامبر 2019 - 12:40

 آلبانی یک کشور کوچک وفقیر در منطقه بالکان است. این کشور به دلیل نداشتن منابع اقتصادی فقیر و کاملا وابسته به کمک های آمریکاست.

حال در زمانی که هیچ کشوری به فرقه رجوی برای استقرار نیروهای آن راه نمی داد دولت آمریکا به عنوان حامی و ارباب فرقه، کشور آلبانی و رئیس جمهور آن را مجبور کرد تا در گوشه ایی از خاک  کشورشان به بازمانده های سالخورده فرقه اجازه استقرار دهد تا باقی عمر خود را در آنجا بگذرانند و در مقابل هر ماه مبلغی را از دولت آمریکا دریافت کنند.

 البته دولت آلبانی هم نمی توانست دستور آمریکا را رد کند در نهایت تمامیت فرقه با خفت و خواری  به کشور آلبانی منتقل شدند. مضحک اینکه سرکرده فرقه برای توجیه این شکست خود آن را یک هجرت بزرگ توصیف کرد.

اعضای فرقه ابتدا در مرکز تیرانا در آپارتمان هایی مستقر شدند اما به مرور با توجه به مشکلاتی که فرقه برای مردم آلبانی پیش آوردند روزبه روز صدای اعتراض مردم آن کشور نسبت به حضور فرقه بیشتر شد. درنهایت فرقه با پرداخت مبالغ هنگفت مزرعه ایی را در دهکده مانز خریده و برای خود مقری ایجاد کردند.

سرکردگان فرقه که نسبت به فقر اقتصادی مردم آلبانی  مطلع شده بودند برهمین اساس از روز اول سعی کردند هرمسئله و مشکلی را که به وجود می آورند و یا برای جلب حمایت مسئولان دولتی و نهاد مختلف آن را با پرداخت رشوه حل وفصل کنند.

بنا بر اطلاع، مسئولین فرقه در مراجعه به هر اداره ای در آلبانی برای  حل امورات اداری خود  با پاکت های پر از پول وارد می شوند.

همچنین بنا به اطلاع از میزان حقوق مسئولین دولت آلبانی حقوق رئیس جمهور آن  بسیار ناچیز است به همین خاطرسران فرقه طی این مدت برای خریدن وجهه برای خود به دنبال این بودند تا رئیس جمهورآلبانی را به مقرشان بکشانند اما ظاهرا تا قبل از این بر سر مقدار رشوه اختلاف نظر داشتند ولی  به نظر می آید بعد از اخراج بولتون از کاخ سفید و برباد رفتن آرزو های فرقه سران آن ظاهرا مجبور شدند با مبلغ پیشنهادی ایلیرمتا، رئیس جمهورآلبانی موافقت کرده تا هر طورشده وی به مقر اشرف ۳ بیاید تا شاید بتوانند آثارضربه ایی که براثر اخراج بولتون به فرقه وارد شده را به نوعی بپوشانند.

سرکردگان فرقه ایلیر متا را به موزه خودشان برده و تا توانستند دروغ به خورد وی دادند.

اما آیا باید دید که حضور ایلیر متا دراشرف ۳ می تواند جای خالی بولتون را برای فرقه پر کند ؟ قطعا وزنه سیاسی  جان بولتون نسبت به ایلیرمتا خیلی بالاتر بود چون ایلیرمتا خود حقوق بگیر دولت آمریکا و در صحنه سیاسی عددی به حساب نمی آید.

آلبانی آنقدر کشور فقیری است که نمی تواند بودجه سفر مقامات خود به دیگر کشورها را تامین کنند به همین خاطر در دنیای سیاست کسی مقامات آلبانی را نمی شناسد به طوری که  ورود رئیس جمهور آلبانی به کمپ اشرف حتی از طرف رسانه های بین المللی بازتابی نداشت که  حتما اعضای فرقه به این موضوع اشراف دارند. به همین خاطر فرقه نمی تواند با ورود ایلیرمتا آثاراز دست دادن حامی خود که تا قبل از این روی حمایت و اقدامات او  حساب باز کرده و به نیروهایش وعده سرنگونی زودرس داده بود را پاک و با آن تناقضات اعضا را سرکوب کند.

بنابر این چنین بازی های بچه گانه از سوی سران فرقه هرگز نخواهد توانست سرنوشت محتوم اضمحلال فرقه را تغییر دهد.

یادداشت از: حمید

انتهای پیام / انجمن نجات مرکز خوزستان

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=22379