• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

خانواده موسی دامرودی، عضو جدا شده از فرقه رجوی در آلبانی: امکان بازگشت موسی دامرودی به ایران فراهم شود

  • کد خبر : 21989
  • 25 آگوست 2019 - 13:05

خانواده موسی دامرودی، عضو جدا شده از فرقه رجوی با انتشار نامه ای فراهم نمودن امکان بازگشت وی را به ایران خواستار شدند.

به گزارش فراق، به نقل از انجمن نجات مرکز خراسان رضوی متن نامه این خانواده خطاب به وزیر امور خارجه ایران به شرح زیر است:

وزیر محترم خارجه ایران جناب ظریف  

با سلام و احترام

ما خانواده ی موسی دامرودی ساکن استان خراسان رضوی شهرستان سبزوار هستیم.  برادرمان موسی دامرودی در جریان جنگ عراق علیه ایران در حالی که زخمی شده بود به اسارت در آمد. ۳۰ سال بود که در بند سازمان مجاهدین خلق گرفتار شده بود ولی درحال حاضر با فرار از اشرف ۳ از سازمان مجاهدین جدا شده  درکشور آلبانی – تیرانا به سر می برد. ازجانب سایر اعضای خانواده  درسال های اخیر تلاش های زیادی شده تا بتوانیم با وی ملاقات داشته باشیم ونامه های زیادی نیز به نهاد های مختلف بین المللی وحقوق بشر و کمیساریای عالی پناهندگی در آلبانی نوشته ایم وخواستار ملاقات با برادرمان شده ایم که متاسفانه جوابی دریافت نکردیم و موفق به دیدار با وی نشده ایم. باید گفت که سازمان مجاهدین خلق حقوق بشر را زیر پاگذاشته و از ملاقات خانواده ها با اعضای دربند سران این فرقه جلوگیری می نمایند و متاسفانه کشور آلبانی نیز اجازه ورود به خانواده ها رابه کشورش جهت دیداربا عزیزانشان نمی دهد.

باز با کمال تاسف در گزارش اخیرعفو بین الملل که باید به حقوق افراد در هر کجای جهان رسیدگی نماید، نه تنها این طور نیست  بلکه به حقوق برادرمان که در حال حاضر از اسارت فرقه رجوی رهایی یافته ودوستان اوکه دربند فرقه ی رجوی هستند هیچ توجهی نشده وبه وضعیت آنها آنطور که باید، رسیدگی نمی شود.

لذا  از شما استدعا داریم که به حق  برادرمان که خواستار بازگشت به وطنش است و نزدیک به ۲سال است که در آلبانی در انتظار بازگشت به ایران است رسیدگی کنید و همچنین به هم نوعان او که در اسارت فرقه رجوی هستند و هیچ ارتباطی با دنیای خارج از کمپ ندارند وهمچون پرنده ای در قفس هستند  کمک وپیگیری کنید تا هر جه زودتر از اسارت این فرقه رهایی یابند.

در پایان از شما  به عنوان مسئول حقوق ایرانیان خارج کشور در خواست دارم:

۱- در وهله اول و الویت فوری ، امکان بازگشت هرچه سریع تر وی به ایران  را فراهم کنید.

۲- از سازمان ملل بخواهید  طبق قول هایی که در عراق به  اعضای سازمان مجاهدین داده  عمل کند و حمایتش را دوباره  به خصوص برای افراد جداشده در آلبانی بر قرار کند.

 با سپاس از زحمات شما

خانواده موسی  دامرودی

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=21989

نوشته های مشابه

03آوریل
آرزو دارم به آغوش خانواده برگردی
پیام نوروزی فریده پرورش به برادر خود در فرقه رجوی

آرزو دارم به آغوش خانواده برگردی

28مارس
فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم
مهرویه هاشمی، مادر چشم انتظار یکی از اسیران فرقه رجوی

فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم