• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

کارشناس ارشد موسسه « بروکینگز و نشنال اینترست» مطرح کرد: فرقه رجوی با ایجاد لابی از لیست گروه‌های تروریستی آمریکا حذف شده است

  • کد خبر : 20320
  • 18 آوریل 2019 - 7:30

«سازمان مجاهدین خلق به‌درستی استحقاق حضور در فهرست تروریستی آمریکا را دارد. این سازمان با صرف هزینه‌های گزاف نظر سیاست‌مداران متعدد آمریکایی را جلب کرده و با ایجاد لابی از طریق این سیاست‌مداران منجر به حذف نام این سازمان تروریستی از لیست گروه‌های تروریستی آمریکا شده است.»

در مقاله‌ای که در سایت خبری لوبلاگ  منتشر شده، به تناقض در سیاست‌های دولت آمریکا در نظام بین‌الملل در مبارزه با تروریسم بین‌الملل پرداخته و از  قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست سازمان‌های تروریستی وزارت خارجه ایالات متحده انتقاد کرده است.

به گزارش فراق، پیلار در بخشی از یادداشت خود اشاره می‌کند: از منظر بسیاری از مفسران و تحلیل‌گران سیاست بین‌الملل، ناکارآمدی در سیاست‌های بین‌المللی دولت ترامپ و اعمال تحریم‌های جدید علیه ملت و دولت ایران و قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه های تروریستی آمریکا نشان دهنده استیصال دولت آمریکا از مقابله با ایران است.

این کارشناس حوزه بین‌الملل افزود: ترامپ  با قرار دادن  نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه های تروریستی هنجارها و عرف‌های بین‌المللی را نقض کرده و به باور تحلیل‌گران این استراتژی دولت ترامپ منافع ملی آمریکا را به خطر می‌اندازد و آمریکا را از هدف اصلی که مبارزه با تروریسم است، باز می دارد. به باور بسیاری از تحلیل‌گران فعالیت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بخشی از بدنه حکومت ایران نه‌تنها بر مباحث نظامی متمرکز است بلکه فعالیت‌های اقتصادی را نیز شامل می‌شود که نمونه بارز آن را می توان در مراودات اقتصادی این نهاد دولتی با عراق مشاهده کرد.

این پژوهش‌گر پایگاه تحلیلی نشنال‌اینترست در ادامه گزارش خود نوشت: مبارزات این نهاد رسمی با نیروی های داعش در طول مدت اشغال عراق توسط این گروه تروریستی را می توان مصداقی از سیاست‌های دولت ایران در مبارزه با تروریسم بین‌المللی تلقی کرد. خیلی مضحک به‌نظر می‌رسد که دولت آمریکا نهاد دولتی با این پیشینه فعالیت در مبارزه با تروریسم بین‌المللی را در فهرست گروه های تروریستی قرار دهد و خود مدعی مبارزه با تروریسم بین‌المللی شود.

به نوشته هابیلیان، پیلار در ادامه با انتقاد از وزیر امور خارجه آمریکا می‌نویسد: استدلال مایک پومپئو مبنی بر اینکه «دولت ایران از تروریسم به‌عنوان ابزاری برای تامین اهداف خود استفاده می کند»، اساسا نادرست است. سابقه تحولات نظام بین‌الملل نشان می‌دهد که دولت‌های متعددی من‌جمله اسرائیل، عربستان در قضیه ترور جمال خاشقچی و پاکستان سابقه‌ای طولانی در استفاده از تروریسم دولتی علیه مردم و دولت دیگر کشورها دارند.

در ادامه نگارنده به تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی در ترور دانشمندان هسته‌ای ایران اشاره می‌کند که مصداق دیگری از تروریسم دولتی به شمار می‌رود.

پیلار با اشاره به ماهیت تروریستی فرقه رجوی نیز می‌نویسد: سازمان مجاهدین خلق به‌درستی استحقاق حضور در فهرست تروریستی آمریکا را دارد. این سازمان با صرف هزینه‌های گزاف نظر سیاست‌مداران متعدد آمریکایی را جلب کرده و با ایجاد لابی از طریق این سیاست‌مداران منجر به حذف نام این سازمان تروریستی از لیست گروه‌های تروریستی آمریکا شده است.

پیلار در انتهای یادداشت خود بیان می‌‎کند: همچنین باید بی‌اعتباری دولت آمریکا در مبارزه با تروریسم در نظام بین‌الملل، ایجاد اختلاف در متحدین دولت آمریکا و سیاست‌های بحث‌برانگیز ترامپ را که منافع ملی آمریکا را به مخاطره می‌اندازد به این تناقض‌های آشکار در سیسات خارجی آمریکا افزود.

انتهای پیام

 

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=20320

نوشته های مشابه

18مارس
امیدواریم گام‌های پولادین دیگری برای رهایی اسیران برداریم
پیام نوروزی فراق به خانواده‌های چشم انتظار

امیدواریم گام‌های پولادین دیگری برای رهایی اسیران برداریم

18مارس
نفس باد صبا مشک فشان خواهد شد
پیام نوروزی خانواده‌های عضو انجمن نجات مرکز استان اردبیل

نفس باد صبا مشک فشان خواهد شد

18مارس
برای بهروزی ملت ایران روشنگری خواهیم کرد
پیام نوروزی بانوی نجات یافته از فرقه رجوی

برای بهروزی ملت ایران روشنگری خواهیم کرد