• امروز : جمعه - ۳۰ آبان - ۱۴۰۴
  • برابر با : Friday - 21 November - 2025
سواد رسانه

نفوذ موساد در پلتفرم‌های سرگرمی و ارتباطاتی غیررسمی

  • کد خبر : 52074
  • ۱۳ تیر ۱۴۰۴ - ۱۷:۴۳

شواهد نشان می‌دهد که موساد با نفوذ هدفمند در این پلتفرم‌های سرگرمی، پیام‌های تبلیغاتی با محتوای رمزگذاری‌شده برای ایجاد نگرانی و التهاب روانی در میان شهروندان ایرانی صادر می‌کند.

mosad

به گزارش فراق، پیش‌تر نیز مشخص شده بود که سرویس‌های اطلاعاتی غربی از ابزار تبلیغات وی‌پی‌ان‌ها به‌عنوان پوشش و وسیله‌ای برای جذب نیروهای جاسوسی در داخل کشور بهره‌برداری کرده‌اند.

اکنون شواهد نشان می‌دهد که موساد با نفوذ هدفمند در این پلتفرم‌های سرگرمی، پیام‌های تبلیغاتی با محتوای رمزگذاری‌شده برای ایجاد نگرانی و التهاب روانی در میان شهروندان ایرانی صادر می‌کند.

این پیام‌ها علاوه برایجاد تنش در شرایط جنگی، دارای کدهای پنهان برای ترغیب به همکاری در شناسایی مراکز حساس نظامی و ضدشورش نیز هستند.

نمونه بارز این فعالیت‌ها، انتشار پیام جعلی تحت عنوان «اطلاعیه وزارت اقتصاد» در تبلیغات یوتیوب و برخی تلگرام‌های غیر رسمی بود که ادعا می‌کرد به دلیل شرایط جنگی، پرداخت حقوق کارمندان به زمان نامعلومی موکول شده است.

هدف اصلی این اقدام، تضعیف روحیه عمومی و دامن زدن به نارضایتی و آشوب‌های داخلی بود. البته پیش‌تر نهادهای امنیتی کشور به منظور تسهیل ارتباط مردم با این نهادها و رصد تحرکات عناصر جاسوسی، سرشماره‌های فوری و رسمی را معرفی کرده بودند.

در واکنش به این اقدام، برخی عوامل موساد با پخش اطلاعیه‌های جعلی و شماره‌های تلفن ساختگی به نام نهادهای اطلاعاتی در سطح شهر، تلاش کردند ارتباطات مردمی با دستگاه‌های امنیتی را مختل کرده و روند مقابله با نفوذ دشمن را دچار اخلال کنند.

 این عملیات روانی و اطلاعاتی با هدف قطع ارتباط و ایجاد سردرگمی در روند مقابله با جاسوسی صورت گرفته است. تأکید می‌شود که برای دریافت اخبار و بیانیه‌های رسمی، صرفاً به منابع اطلاع‌رسانی معتبر و کانال‌های رسمی نهادهای امنیتی مراجعه شود و تنها از سرشماره‌های معرفی‌شده در این بسترها استفاده گردد. در شرایط کنونی، اعتماد به هرگونه گروه یا جریان مردمی مستقل برای امور حساس امنیتی، به‌شدت مخاطره‌آمیز و غیرقابل قبول است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=52074

نوشته های مشابه

۱۹آبان
منافقین به طور پیوسته، مشکلات اقتصادی را برجسته می‌کنند / ۲
بررسی راهکُنش‌های رسانه‌ای تشکیلات منافقین

منافقین به طور پیوسته، مشکلات اقتصادی را برجسته می‌کنند / ۲

۲۶مهر
تاکتیک «خلق خبر» و «مغالطه» از مهم‌ترین تاکتیک‌های رسانه‌ای منافقین / ۱
بررسی راهکُنش‌های رسانه‌ای تشکیلات تروریستی مجاهدین خلق

تاکتیک «خلق خبر» و «مغالطه» از مهم‌ترین تاکتیک‌های رسانه‌ای منافقین / ۱