• امروز : پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 4 July - 2024
به مناسبت روز جهانی حمایت از قربانیان شکنجه

شکنجه موسوم به «معبد» رجوی چه بود؟ + اسامی افرادی که با شکنجه منافقین به شهادت رسیدند

  • کد خبر : 47131
  • 01 جولای 2024 - 8:32

فرقه تروریستی رجوی از ابزار شکنجه، هم در مورد کنترل نیروهای خودی و هم در جهت گرفتن اطلاعات و آزار و اذیت نیروهای مخالف خود استفاده می‌کرد.

به گزارش فراق، در تقویم جهانی، ۲۶ ژوئن اختصاص دارد به روز حمایت از قربانیان شکنجه. به همین بهانه در این گزارش به بررسی انواع شکنجه های روحی، روانی و جسمی در فرقه سرکوبگر و شکنجه گر رجوی پرداخته شده است. جالب اینکه رجوی‌ها بسیاری از این شکنجه ها را بر روی اعضای خود به کار می برند تا آنها را درهم بشکنند و به سرسپردگی بیشتر مجبور سازند.

شکنجه های ذکر شده ذیل از منابع مختلف و متعدد موثق توسط بنیاد هابیلیان گردآوری شده اند. برخی از آنها در گزارشات بین المللی مانند دیده بان حقوق بشر، رند و … با جزئیات ذکر شده است و برخی دیگر نیز براساس نقل قول و خاطرات اعضای بریده و جدا شده از این سازمان تروریستی بیان شده است. دسته ای از شکنجه ها هم بر اساس اسناد حقوقی به جا مانده از دادگستری در دهه ۶۰ و اقرار متهمان دستگیر شده آورده شده است.

ذکر این نکته هم ضروری است که شکنجه دادن یکی از اصول اساسی در کنترل اعضای فرقه ها می باشد و فرقه ها از انواع روشهای شکنجه برای سرکوب انواع تمایلات و ناسازگاری های اعضای خود و سرسپردگی بیشتر اعضا بهره می برند؛ اما در مورد فرقه تروریستی مجاهدین خلق استفاده از ابزار شکنجه، هم در مورد کنترل نیروهای خودی مورد استفاده قرار می گرفته و هم در جهت گرفتن اطلاعات و آزار و اذیت نیروهای مخالف خود. از این رو دامنه و شدت این شکنجه ها بسیار وسیع و غیرانسانی تر از سایر فرقه ها بوده است.

در این شکنجه، سوژه را به وسط اتاق برده و سپس دور او حلقه زده و علاوه بر توهین‌های بی‌شمار و مسخره کردن فرد برای درهم شکستن روحیه‌اش، شکنجه‌گران به دو دسته سه نفره تقسیم شده و زندانی را مثل توپ فوتبال با مشت و لگد به سمت یکدیگر پرتاب کرده و پاس می‌دهند.

برای اینکه زندانی موقعیت خود را گم کند و متوجه نباشد که در چه محلی است، ابتدا او را با چشمان بسته در راهرو و اتاق های مختلف زندان چرخانده و سپس او را به سالن «معبد» می‌برند که تصویر مسعود و مریم در فضایی روحانی و معبد گونه، در مقابل دیدگان زندانی نمایان می گردد و در آن جا شکنجه گران زبده و کارآزموده مسعود و مریم رجوی زندانی را ابتدا با روش های عملیات روانی و در صورت عدم توفیق با توهین و تحقیر و شکنجه مجبور میکنند تا در مقابل عکس مسعود و مریم رجوی تقاضای عفو و بخشش نماید.

در این شیوه از شکنجه‌، منافقین زندانی را بین دو سطح چوبی که با اهرم به یکدیگر نزدیک می‌شوند قرار داده و شکنجه‌گران با چرخاندن دستگیره اهرم‌ها از هر دو طرف، سطح آن‌ها را به هم نزدیک کرده و به اطراف سر و بدن و سایر اعضای بدن زندانی فشار می‌آورند؛

در این نوع شکنجه زندانی را برای یک دوره در محفظه‌های بتونی قابل حمل‌ونقل قرار می‌دهند که ارتفاع این محفظه‌ها ۱۷۰ سانتی‌متر و طول و عرض آن نیز یک متر در یک و نیم متر می‌باشد؛ این روش سالها بعد توسط داعش نیز مورد استفاده گقرار گرفت.

در این روش قربانی را ابتدا بیهوش کرده و سپس وی را کفن پیچ و در محیطی شبیه سردخانه قرار می دهند تا به هوش بیاید.

قربانی را به منظور بردن به اتاق اعدام یا تیرباران از زندان تحویل می گیرند و پس از گذراندن تمام مراحل اعدام، در نهایت در مقابل اسلحه با گلوله مشقی قرار می گیرد و مجددا به سلول بازگردانده می شود.

قربانیان بسته به شرایط، روحیه افراد و میزان گناه انجام داده متحمل انواع شکنجه های روحی و جسمی می شوند. دامنه این شکنجه ها بسیار وسیع است و تنها بخشی از آنها بر اساس گذارشات و افشاگری های قربانیان شامل موارد زیر می شود:

تحمیل گرسنگی و تشنگی به زندانی؛ قطع آب گرم حمام در زمستان؛ از کار انداختن سیستم تهویه و خنک کننده در گرما و سرما؛ حبس در سلول مملو از پشه، سوسک و انواع حشرات موزی؛ پخش صداهای غیرقابل تحمل در سلول؛ بستن دست و آویزان کردن افراد از سقف سلول؛ قطع کردن تلویزیون در حین تماشای برنامه مورد علاقه؛ شلاق، ناسزا و کتک زدن زندانی

این روش که در سال ۱۳۶۱ توسط سازمان به تیم های ترور ابلاغ شده بود، وحشیانه ترین نوع شکنجه در تاریخ جنایت بار این فرقه تروریستی است. در این روش افراد مشکوک شناسایی و ربوده می شد و به قصد گرفتن اطلاعات و گرفتن انتقام از افراد حزب الهی شدیدترین شکنجه های جسمی بر روی آنها اعمال می شد، در یک مورد که به شهدای «سه پاسدار» معروف هستند، پوست قربانیان را از بدن جدا می کردند، اتوی داغ به تن آنها می چسباندند، آلت تناسلی آنها را بریده بودند و در نهایت با تزریق سیانور آنها را بطور نیمه جان زنده به گور کردند. گزارش کامل این جنایت در کتابی با عنوان «شکنجه» بر اساس اسناد کمیته مرکزی انقلاب اسلامی منتشر شده است.

در زیر اسامی تعدادی از شهدایی که به روش شکنجه به دست منافقین به شهادت رسیدند ذکر می گردد، لازم به ذکر است که در میان این شهدا کودک ۵ ساله هم مشاهده می شود!

نامنام خانوادگیکد ملینام پدرمحل تولدتاریخ تولدشغلتاریخ شهادتنحوه شهادتمکان شهادتعاملجنسیتسن
محمدایران منش۳۳۹۰۰۶۵۵۸۱عبداللهبندر عباس۱۳۰۴/۰۱/۰۱فروشنده۱۳۵۸/۰۹/۲۱شکنجه و فرو رفتن میخ در سربندر عباسمنافقینمرد۵۴
مهدیعلی زاده۰۰۶۶۱۶۷۲۶۴عباداللهتهران۱۳۵۵/۰۸/۱۱کودک۱۳۶۰/۱۲/۲۲شکنجه، سوختگی با اتو و سیگارتهرانمنافقینمرد۵
عباسعفت روش۲۵۹۴۰۶۷۱۰۵محمدرضارشت۱۳۲۸/۰۸/۲۳کفاش۱۳۶۱/۰۵/۱۶شکنجهتهرانمنافقینمرد۳۳
شاهرخطهماسبی ساری قیه۱۳۸۰۷۳۵۶۳۷میرزاآقاتبریز۱۳۳۵/۰۳/۰۱پاسدار/کارمند۱۳۶۱/۰۵/۱۷شکنجهتهرانمنافقینمرد۲۶
خسروریاحی نظری۰۰۴۰۳۹۶۷۷۰حسنتهران۱۳۲۴/۰۴/۲۶معلم۱۳۶۱/۰۵/۱۹شکنجهتهرانمنافقینمرد۳۷
جعفرملکی آزارکی۶۳۱۹۳۷۶۷۱۶علیرحیم آباد۱۳۳۰/۰۸/۰۲بسیجی/کشاورز۱۳۶۱/۰۵/۲۱شکنجه و اصابت سرنیزهرودسرمنافقینمرد۳۱
طالبطاهری۰۰۴۶۷۲۵۲۱۰حسینتهران۱۳۴۴/۰۹/۲۸پاسدار۱۳۶۱/۰۵/۲۲شکنجه و بریدن سرتهرانمنافقینمرد۱۷
محسنمیرجلیلی۰۰۳۱۸۰۵۰۳۵محمدتهران۱۳۳۸/۰۱/۰۱پاسدار۱۳۶۱/۰۵/۲۴شکنجهتهرانمنافقینمرد۲۳
ناصریوسفیان جزی۵۱۱۰۴۲۲۱۸۴عباسشاهین شهر۱۳۳۱/۰۲/۰۲بسیجی/راننده۱۳۶۲/۰۸/۱۰شکنجهاصفهانمنافقینمرد۳۱
مجتبیتیرانداز۱۸۲۹۳۴۶۷۸۴مصطفیخرمشهر۱۳۴۹/۰۹/۲۶بسیجی/کارگر۱۳۶۴/۱۲/۰۹شکنجهمهرانمنافقینمرد۱۵
سیدمحمدصنیعی۰۰۴۵۵۰۱۲۹۷سیدحسنتهران۱۳۳۷/۰۴/۲۶بسیجی۱۳۶۵/۰۷/۰۶شکنجه و سوختن بدنتهرانمنافقینمرد۲۸
نصراللهباقری۴۵۳۹۳۱۹۴۲۶میرانشیروان و چرداول۱۳۳۶/۰۴/۰۳بسیجی/کشاورز۱۳۶۶/۰۹/۰۷شکنجهگیلانغربمنافقینمرد۳۰
علیجانشریفی۳۳۴۰۶۴۱۹۷۸اسداسلام آباد غرب۱۳۰۳/۰۲/۰۳بسیجی/کشاورز۱۳۶۶/۰۹/۰۷شکنجهگیلانغربمنافقینمرد۶۳
عباسقلی زاده۵۶۸۹۷۳۹۳۰۸عزیزبابل۱۳۴۷/۰۱/۰۱سرباز /کارگر۱۳۶۶/۱۰/۲۵شکنجه و خفگی با طناببهشهرمنافقینمرد۱۹
جهانگردامیری۳۲۵۳۶۹۸۳۱۹عابدینکرمانشاه۱۳۴۰/۰۸/۱۰گروهبان یکم ارتش۱۳۶۷/۰۴/۳۱شکنجهسرپل ذهابمنافقینمرد۲۷
علی اصغرعباسی۰۰۵۵۴۳۷۷۲۹محمدتهران۱۳۴۹/۰۹/۲۰بسیجی/دانش آموز۱۳۶۷/۰۵/۰۵شکنجهاسلام آباد غربمنافقینمرد۱۸
سیدمهدیرضوی مرقی۰۰۵۴۱۷۶۵۱۴سیدمحمودتهران۱۳۵۰/۰۹/۲۹بسیجی۱۳۶۷/۰۵/۰۶شکنجهاسلام آباد غربمنافقینمرد۱۷

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=47131

نوشته های مشابه

03جولای
مبارزه در عشرتکده‌های مجاهدین + فیلم
بررسی مسئله فساد اخلاقی در سازمان مجاهدین خلق

مبارزه در عشرتکده‌های مجاهدین + فیلم