• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024

گزارش کامل حمله پلیس فرانسه به دفتر رسانه سازمان مجاهدین در حومه پاریس / روزنامه فرانسوی: «افشین علوی دروغ‌هایی مانند مسعود رجوی ملعون سر هم می‌کند» / اسامی احتمالی دو مرد و زن بازداشت شده

  • کد خبر : 46789
  • 15 ژوئن 2024 - 11:27
france rajavi

عملیات چهارشنبه گذشته پلیس فرانسه در محل ستاد تبلیغات (تولید تلویزیونی) فرقه رجوی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت و سرکردگان این فرقه را در وضعیت آویزانی قرار داده است.

به گزارش فراق، بر اساس اطلاعات رسیده از جزئیات این عملیات که شامگاه چهارشنبه ۲۳ خرداد ماه انجام شد، پلیس فرانسه با ورود به دفتر سیمای فرقه رجوی در حومه پاریس ۵۱ نفر از افراد این دفتر را مورد تفتیش قرار داد و در نهایت سه نفر دستگیر و بازداشت شدند که سه بازداشتی قبلا هم از حضور در خاک فرانسه منع شده بودند.

ادمین سابق فرقه رجوی در همین زمینه نوشت: «سخنگوی ‎سازمان رجوی با رد تمام ادعاهای خبرگزاری‌های رژیم و فرانسه، گفته سه نفر بازداشتی نفرات ایران بودند و کسی از سازمان بازداشت نشده و سه نفر ستاد اطلاعات هم داوطلبانه به آلمان رفته‌اند!

سوال: نفرات ایران داخل مقر ستاد اطلاعات شما چکار می‌کردند؟ اظهارات سخنگوی رجوی تنها مصرف داخلی برای توجیه نفرات اشرف دارد که همزمان با اخبار مرگ ‎مریم رجوی سازمان فرو نپاشد! ۳ نفر بازداشتی در حال استرداد به ایران هستند و پیروزی بزرگ و بی‌سابقه حکومت ایران رقم خورده است! می‌خواهید از «شهین مشفق نیا، مجید حریری و بهزاد نظیری» سوال کنید؟ پیام واضحه؟»

به گزارش فراق، به نظر می رسد اسامی مطرح شده در پیام توییتری ادمین سابق فرقه رجوی همان سه نفر دستگیر شده باشند که در پیام معاون امور بین‌الملل قوه قضاییه نیز خبرهایی از استرداد آن‌ها شنیده شد.

کاظم غریب‌آبادی در پیام خود ضمن استقبال از اقدام پلیس فرانسه علیه فرقه رجوی، تاکید کرد که مکان امنی برای تروریست‌ها باقی نخواهد ماند.

دبیر ستاد حقوق بشر با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: از حمله پلیس فرانسه به مقر اصلی گروهک تروریستی منافقین، بازرسی کامل مقر، بازداشت سه نفر از اعضای گروهک و پلمپ این مقر، استقبال می‌کنیم؛ این عملیات به‌طور زنده توسط ایران رصد می‌شد؛ هیچ مکان امنی برای تروریست‌ها باقی نخواهیم گذاشت.

44 66

روزنامه لوپاریزین چاپ پاریس نیز ضمن انتشار تصویری اختصاصی از حضور پلیس در منطقۀ وال-دواز، سنت-اون-لامون (حومه پاریس) در گزارشی با عنوان «عملیات کنترلی پلیس و آژانس مرکزی سازمان های تامین اجتماعی (اورساف )» در تشرح جزئیان این عملیات نوشت:

«در پی یک تلاش برای آتش سوزی در سال گذشته، به نظر می رسید که حدود پانزده نفر در این محل زندگی می کنند. پلیس مرزی در این محل سه نفر را یافت که سابقه ممنوعیت حضور در خاک فرانسه را داشتند. روز چهارشنبه ۱۲ ژوئن ۲۰۲۴ در سنت-اوئن-لامون، خدمات اورساف، آتشنشانها و پلیس مرزی یک عملیات کنترلی را در درون «انجمن سیما» (ستاد یا مرکز تولید تلویزیون مجاهدین به نام «سیمای آزادی») انجام دادند. ساختمان این مرکز سال گذشته یعنی مشخصا در تاریخ ۳۱ مه ۲۰۲۳ هدف تیراندازی با سلاح گرم قرار گرفته بود، و یک بار نیز در شب بین ۱۰ و ۱۱ ژوئن ۲۰۲۳، هدف تلاش برای آتشسوزی قرار گرفته بود. در تحقیقات این حادثه آتش سوزی، نیروهای امدادی به این نتیجه رسیدند که حدود پانزده نفر در آنجا سکونت دارند.

از این رو سازمان خدماتی اورساف فرانسه تصمیم گرفت روز چهارشنبه ۱۲ ژوئن ۲۰۲۴ بررسی کند که آیا این در این محل کارهایی پنهانی (غیر قانونی) انجام می شود یا خیر. آتشنشان های وال-دواز نیز برای بررسی اینکه آیا قوانین مربوط به مکان های عمومی به درستی رعایت شده اند، درخواست ورود به این محل و بازرسی آنجا را کردند. در نهایت، پلیس مرزی برای کنترل وضعیت اداری افراد خارجی که در آنجا حضور داشتند، با همکاری مرکز پلیس منطقه سرژی، وارد عمل شدند. از بین ۵۱ نفر ساکن این ساختمان که مورد تحقیق و کنترل قرار گرفتند، دو مرد و یک زن توسط ادارۀ پلیس ملی منطقۀ والدواز به عنوان افرادی که ممنوعیت اقامت درخاک فرانسه را داشتند، شناسایی شدند. این سه نفر توسط نیروهای دفاع ملی دستگیر و در بازداشت اداری قرار گرفتند. »

این روزنامه افزود: « افشین علوی سخنگوی مجاهدین می گوید: «کارکنان این انجمن از داوطلبان تشکیل شده اند که اکثر آنها شهروند یا پناهندۀ سیاسی در فرانسه هستند، و برخی نیز از کشور های اروپایی عضو شینگن به اینجا آمده و به این مرکز کمک می کنند». البته افشین علوی دروغ هایی مانند مسعود رجوی ملعون یا مریم قجر سر هم می کند. این ساختمان استانداردش اسکان فقط ۱۵ نفر می باشد ولی فرقۀ رجوی در این ساختمان یا پایگاه وابسته به ستاد تبلیغاتی اش ۵۱ نفر را جا داده بوده. این ساختمان در حقیقت یکی از سرپل های انتقال افراد قاچاق شده به اروپا است که فرقۀ رجوی آنها را از این محل به کشورهای دیگر می فرستد. افشین علوی در صحبتهایش به پلیس فرانسه نمی گوید که این افراد به اصطلاح او «داوطلب» از کجا و از کدام کشورها به آنجا آمده اند؟ واقعیت این است که اکثر این افراد از مسئولین امنیتی و فرماندهان نظامی فرقه هستند و چندین دهه است که درون تشکیلات این فرقه به همین کارهای غیرقانونی در اروپا و بویژه در فرانسه می پردازند.»

اورساف نام مخفف آژانش مرکزی سازمان های تامین اجتماعی فرانسه است و شبکه اورساف منابع اکثر سازمان های حمایت اجتماعی را مدیریت می کند. این آژانس تضمین کنندۀ منافع عمومی مردم فرانسه می باشد و به مدیریت جمع آوری کمک ها و توزیع مجدد آنها با هدف تامین مالی مدل اجتماعی می پردازد.

مجاهدین مدعی شدند که هیچ چیز و هیچ کار غیرقانونی در این ساختمان وجود نداشته، پس علت دستگیری این سه نفر که پلیس فرانسه اعلام کرده چیست؟ مگر پلیس فرانسه رسما نگفته اینها از خاک فرانسه اخراج شده بودند؟ اگر این کاریعنی قاچاق انسان، کار غیرقانونی نیست پس چیست؟

به گزارش فراق، فرقۀ صاحب مردۀ رجوی در اطلاعیه‌ای مضحک اظهارات رسانه‌های فرانسوی را منتسب به حکومت ایران دانسته و منکر حملۀ پلیس و بازجویی و تفتیش از این پایگاه شده و ادعا کرده که پلیس به این ساختمان مراجعه کرده و ساکنان آنجا از بازدید پلیس استقبال کرده اند!

گزارش رادیو فرانسه از بازرسی پلیس فرانسه از انجمن سیما ( سیمای آزادی فرقه رجوی)

به جلبک مغزهای فرقه رجوی باید گفت اول اینکه روزنامه پاریزین و رادیو ار. اف. ای متعلق به حکومت ایران نیست. روزنامۀ پاریزین یکی از معتبرترین و معروفترین روزنامه های نه تنها فرانسه بلکه کل اروپا است. رادیوی مذکور هم یک رادیوی دولت فرانسه می باشد. ثانیا این دو رسانه که خبر را با جزئیات کامل انعکاس و پوشش داده اند در اصل گزارش رسمی پلیس فرانسه را منتشر کرده اند نه گزارش مطبوعاتی و یا به نقل از خبرنگار.

دوم پلیس برای مهمانی نیامده که بخواهد بازدید کند! در ضمن نیروهای شرکت کننده در این بازرسی سرویس های ضد تقلب، مامورین سازمان اورساف، مامورین ژاندارمری، پلیس دفاع ملی و اتش نشانی بودند. آنها همانطور که گزارش داده اند، پایگاه را بازرسی کرده و هویت ۵۱ نفر موجود در آنجا را مورد بررسی قرارداده اند و در نتیجه متوجه شده اند که دو مرد و یک زن از میان آنها حق اقامت در خاک فرانسه را نداشته اند، یعنی به فرانسه قاچاق شده اند؛ لذا هر سه نفر بازداشت شده اند.

ولی فرقۀ رجوی در اطلاعیه اش مدعی شده که پلیس در بازدیدش به هیچ چیز و هیچ کار غیرقانونی در این مقر برنخورده است! البته قاچاق انسان از نظر فرقۀ رجوی کار خلاف و غیر قانونی به شمار نمی رود. از افشین علوی باید پرسید که در این به اصطلاح خودش «بازدید» و در حقیقت بازرسی، چرا سرویس های ضد تقلب شرکت داشتند؟

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=46789