• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
پژوهشگر مطالعات سیاسی ایران:

افرادی که گرفتار فرقه رجوی شدند، اسیر فکر التقاطی شدند

  • کد خبر : 37601
  • 15 ژانویه 2023 - 10:31

پژوهشگر مطالعات سیاسی گفت: آدم‌هایی که گرفتار سازمان منافقین شدند، اسیر فکر التقاطی شدند. آن‌ها شعار می‌دادند که ایران را تبدیل به محلی برای ضد امپریالیسم و آمریکا می‌کنیم اما بعد از مدت کوتاهی تبدیل به سرباز پیشتاز صدام و امپریالیسم شدند.

به گزارش فراق، یعقوب توکلی در یک گفت‌وگوی رادیویی در خصوص ترسیم جنایت‌های فرقه رجوی در حیات انقلاب اسلامی اظهار داشت: به دلیل ورود مسائل علمی و شبه علمی گسترده به فرقه رجوی، این سازمان دچار یک ساختار معرفتی التقاطی شد که این التقاط از مکاتب لیبرال و چپ بود.

وی با اشاره به سازمان‌ها و جریان‌هایی که ماهیت التقاطی پیدا می‌کنند، افزود: در طول تاریخ جریان‌های مشابه به شدت خشن هستند و به لحاظ روحی، آدم‌های این جریانات به شدت همراه با خشونت هستند و به حذف و نابودی دیگران فکر می‌کنند.

این پژوهشگر مطالعات سیاسی ایران در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو بیان کرد: متأسفانه بحران التقاط در دوره معاصر به بحران سفسطه منتهی شد. آدم‌هایی که گرفتار سازمان منافقین شدند، اسیر فکر التقاطی شدند زیرا این مفاهیم بر ذهن آن نشسته بود. آن‌ها شعار می‌دادند که ایران را تبدیل به محلی برای ضد امپریالیسم و آمریکا می‌کنیم اما بعد از مدت کوتاهی تبدیل به سرباز پیشتاز صدام و امپریالیسم شدند.

وی به مسیر انحراف و التقاط مجاهدین اشاره و عنوان کرد: مسیر انحراف آن‌ها به حدی ادامه پیدا کرد که اعضای فرقه رجوی تبدیل به سربازان آمریکا و ترامپ و همچنین عنصر سازمان سیا شدند که علیه ملت خود دست به جنایت بزنند.

توکلی به اقدامات فرقه رجوی علیه ایران اشاره و اظهار کرد: آن‌ها نه تنها اقدام به جاسوسی علیه ایران کردند بلکه دست به قتل عام مردم کردند زیرا فکر می‌کردند از این طریق می‌توان بر مردم حکومت کرد و همچنان تصور می‌کنند هنوز در ایران عده‌ای منتظر هستند که روسای سازمان رئیس جمهور ایران شوند.

وی با اشاره به کارها و اقدامات فرقه رجوی تصریح کرد: این اقدامات نشان می‌دهد اساساً عقلانیت آن‌ها دچار مشکلات اساسی است. بدتر از آن‌ها دستگاه سیاست خارجی آمریکا است که به مریم رجوی متوسل شده‌ و فکر می‌کنند می‌توانند روی این‌ها حساب کنند تا علیه ایران اقدام کنند. چند سال پیش وقتی مریم رجوی توسط پلیس فرانسه برای چند روز بازداشت شد، چند بدبخت طرفدار سازمان خود را آتش زدند و این نشان می‌دهد این افراد از نظر ذهنی مسخ شده هستند.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=37601

نوشته های مشابه