• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
در گفت و گوی «حسن حیرانی» با روزنامه نگار آلبانیایی عنوان شد

فرقه رجوی با همدستی مقامات فاسد آلبانی، جداشده‌ها را تخریب می‌کند / می‌خواهند با جلوگیری از فعالیت «آسیلا» امید اعضا برای جدایی را از بین ببرند + فیلم

  • کد خبر : 37132
  • 19 دسامبر 2022 - 10:15

عضو بازداشت شده انجمن «آسیلا» در آلبانی گفت: فرقه رجوی با استفاده از فرصت تیرگی روابط ایران و آلبانی و در همدستی با سفیر آمریکا، پلیس ضد تروریسم آلبانی(اسپاک) و برخی مقامات فاسد دولت آلبانی، همه تلاش خود را برای تخریب جداشده‌ها انجام می‌دهد.

حسن حیرانی در یک گفت و گوی ویدئویی با اولسی یازیچی، روزنامه نگار آلبانیایی از چگونگی احضار خود و دوستانش به اداره مرزی و مهاجرت «لاپراک» و در پی آن بازرسی خانه و محل کارشان توسط پلیس آلبانی پرده برداشت.

حیرانی گفت: علی رغم آن که چهار سال در کشور آلبانی مالیات و حق بیمه پرداخت کرده، به او گفته شده که باید از این کشور اخراج شود و این در حالی است که هیچ کار غیرقانونی توسط وی انجام نگرفته است.

وی در این گفت و گو از شرایط سخت کمپ کراچ، کمبود غذا و امکانات گرمایشی سخن گفت و افزود:  امکان ملاقات با خانواده هایشان و حتی دسترسی به دارو برای درمان بیماری هایشان را ندارند.

مدیر اجرایی انجمن «آسیلا» این انجمن را به مانند پنجره امیدی برای فرار اعضا از فرقه رجوی و بازگشت به زندگی عادی در جهان آزاد عنوان کرد و افزود: امروز با بسته شدن سفارت ایران در تیرانا، جلوگیری از فعالیت های آسیلا در دستور کار سران مجاهدین خلق قرار گرفته است تا امید اعضا برای بیرون آمدن از قرارگاه اشرف ۳ را از بین ببرند.

اولسی یازیچی نیز در این گفت و گو شرایط سخت کمپ پناهجویان و سیاست‌های غلط دولت آلبانی تحت نفوذ مریم رجوی را یادآور شد و افزود: بازداشت حسن حیرانی، مهدی سلیمانی، رضا شکری، احسان بیدی، حسن شهبازی و علی هاجری از سوی پلیس آلبانی به این دلیل است که آن ها نپذیرفتند به عنوان نیروی تروریستی به مریم رجوی خدمت کنند.

این پژوهشگر آلبانیایی زیر گزارش خود ضمن انتقاد از کمیسیاریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان نوشت: «دولت آلبانی با زندانی کردن اعضای سابق مجاهدین خلق در کمپ «کرچ» اجازه نمی‌دهد که آنها به دادگاه عادلانه دسترسی داشته باشند و در پناه قانون از خود دفاع کنند. مریم رجوی و فرماندهان مجاهدین قطعا ترجیح می‌دادند که حسن حیرانی و دوستانش در مجازات به جهت ترک مجاهدین خلق کشته می‌شدند و اکنون ادی راما، نخست وزیر آلبانی در حال کشتن تدریجی این ایرانی هاست.»

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=37132

نوشته های مشابه

01می
روابط خارجی سازمان رجوی بخشی از استخبارات عراق بود + فیلم
افشاگری‌های علی اکرامی در دادگاه محاکمه سرکردگان فرقه رجوی

روابط خارجی سازمان رجوی بخشی از استخبارات عراق بود + فیلم

01می
عوامل رجوی شکم اعضای خود را پاره کردند + فیلم
صفاالدین تبراییان، پژوهشگر تاریخ

عوامل رجوی شکم اعضای خود را پاره کردند + فیلم