• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024

تشکل «مادران، قربانیان فراموش شده فرقه رجوی» خواستار آزادی فوری اعضای آسیلا شد / دولت آلبانی از اعمال ضدحقوق بشری دست بردارد

  • کد خبر : 37061
  • 18 دسامبر 2022 - 10:39

تشکل «مادران، قربانیان فراموش شده فرقه رجوی» با انتشار بیانیه‌ای خواستار آزادی فوری اعضای «آسیلا» در آلبانی شد.

ثریا عبداللهی، نماینده این تشکل صبح امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فراق درباره بازداشت غیرقانونی جمعی از جداشده‌های فرقه رجوی توسط دولت آلبانی اظهار داشت: دولت «ادی راما» بیش از یک ماه است که تعدادی از فرزندان ما را به اتهام های واهی زندانی نموده و در اقدامی غیر انسانی اجازه ملاقات با خانواده را از آن ها سلب نموده است.

وی با اشاره به اینکه این افراد پس از جدایی از فرقه رجوی می خواستند زندگی آرامی داشته باشند و بسیاری به تازگی ازدواج نموده و تشکیل زندگی داده بودند، افزود: فرقه رجوی بر خلاف تمامی عرف‌های جامعه انسانی حدود سه هزار انسان را درون کمپی خارج از شهر به گروگان گرفته است اما پلیس و دولت آلبانی در این مقوله دخالتی نمی‌کنند.

عبداللهی با طرح پرسش هایی خطاب به دولتمردان آلبانی گفت: سوال ما این است کشوری که خواهان پیوستن به جامعه اروپا و مدعی رعایت حقوق بشر است، چرا اجازه می‌دهد سرکردگان یک فرقه به هر یاغی‌گری دست بزنند؟ چرا به ما خانواده ها اجازه مسافرت به آلبانی و دیدار با فرزندان مان را نمی‌دهد؟ تمام افراد زندانی در هر کجای دنیا اجازه ملاقات و تماس با بستگان خود را دارند اما تنها مکان بسته و مخوفی که اجازه ملاقات و ارتباط به افرادش نمی دهد مقر فرقه رجوی است که تحت حمایت مشخص دولت شما به هر بی قانونی دست می‎‌زند.

او ادامه داد: آیا همین یک نمونه خلاف حقوق اولیه هر انسان و قوانین اعلامیه جهانی حقوق بشر نیست؟ آیا کشور آلبانی شریک جرم های این گروه نیست؟ در مقابل حدود ۱۵ تن از جوانانی که با تلاش توانسته‌اند از آن فرقه جدا شوند و خواهان زندگی معمولی و آگاهی بخشی به سایر دوستان خود در این زمینه یعنی امکان زندگی بدون تحت سلطه فرقه هستند نمی توانند به زندگی و فعالیت خود ادامه بدهند. آن ها مستمر در معرض انواع و اقسام تهدیدها، دسیسه ها و سنگ اندازی های فرقه قرار دارند. در این میان دولت و پلیس آلبانی نیز از آن ها حمایت نمی کند و مانع حمایت های خانواده هایشان نیز می شود.

نماینده تشکل «مادران، قربانیان فراموش شده فرقه رجوی» بیان کرد: از دولت آلبانی می خواهیم از این اعمال نژاد پرستانه دست بردارند. فرزندان ما را آزاد و شرایط زندگی بدون دردسر آنان را فراهم کند.

ثریا عبداللهی همچنین با اشاره به جنگ روانی فرقه رجوی علیه مردم ایران گفت: در طی سه ماهه اخیر فرقه رجوی به شدیدترین شکل و با هیاهوی تبلیغاتی بوسیله سایت ها و وسایل ارتباطی که در کشور آلبانی در اختیارشان قرار گرفته مردم ایران را به اعمال مسلحانه، حمله به مراکز دولتی و نظامی و حمله به مردم تهیه سلاح و آتش زدن اماکن ترغیب می کند. دستور قتل و ساختن بمب و اعمال مسلحانه صادر می کند. چگونه است که دولت ادی راما در برابر اعمال غیر قانونی سکوت پیشه می کند؟

نماینده تشکل «مادران، قربانیان فراموش شده فرقه رجوی» در پایان ضمن تاکید بر آزادی هر چه سریعتر اعضای بازدشت شده انجمن آسیلا، بازدید از کمپ دربسته فرقه رجوی، الزام سران کمپ به رعایت حقوق بشر در خصوص اعضای این فرقه، دسترسی آزادانه ساکنین «اشرف ۳» به تلفن و وسایل ارتباط جمعی را جزو مطالبات خانواده های اعضا از دولت آلبانی عنوان کرد.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=37061

نوشته های مشابه

14می
حسن نظام الملکی، بازجو-شکنجه‌گر «اشرف۳»
مروری بر سوابق سرکرده‌های فرقه رجوی

حسن نظام الملکی، بازجو-شکنجه‌گر «اشرف۳»

13می
میثاق می‌بندیم که در صحنه نبرد با رجوی تا آخر ایستاده‌ایم / اهداف و آرزوهایمان دست یافتنی است
پیام قدردانی سرپرست «جنبش دادخواهی مادران گیلک» از مسئول «تشکل مادران انجمن نجات»

میثاق می‌بندیم که در صحنه نبرد با رجوی تا آخر ایستاده‌ایم / اهداف و آرزوهایمان دست یافتنی است