• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
هدر رفت 50 سال از عمر در اسارتگاه شیطان

مریم علوی طالقانی از منتقدان رجوی در آلبانی مُرد

  • کد خبر : 36356
  • 07 نوامبر 2022 - 12:40

مریم علوی طالقانی، از اعضای ناراضی در فرقه رجوی پس از به هدر دادن ۵۰ سال عمر خود، ۱۳ آبان در بیمارستانی در آلبانی مُرد.

به گزارش فراق، مریم سنجابی به بهانه درگذشت علوی طالقانی با تهیه و ارسال یادداشتی به فراق نوشت: مریم و بتول خواهران عذرا (سوسن) علوی طالقانی عضو فرقه رجوی بودند. این دو خواهر با شناخت ماهیت کثیف رجوی از او و تشکیلاتش بیزار بودند، هیچ مطلبی را تایید نمی کردند و همیشه زیر فشار سرکرده ها بودند.

عذرا از سران رده بالا و یکی از عوامل سرکوب فرقه تروریستی رجوی بود که دستش به خون بسیاری آغشته است. وی دو دهه مسئول بخش عملیات و اطلاعات سازمان مجاهدین (فرقه رجوی) بود و تیم های عملیاتی تروریستی را برای اقدامات خرابکارانه روانه مرزهای ایران فرماندهی می‌کرد.

مریم و بتول زن های باسوادی بودند که تحصیلات دانشگاهی داشتند. مریم متولد ۱۳۲۴ در تهران و لیسانس جامعه‌شناسی داشت. این دو به واسطه سوسن علوی طالقانی و به تبعیت از خواهر، وارد فرقه شدند اما به سرعت خود را از مناسبات کنار کشیدند و علیه رجوی موضع گرفتند. مریم با وجود سن زیاد به لحاظ جسمی سالم و سرپا بود. نامبرده به خاطر اینکه دچار محدودیت و درگیری با سران سازمان نشود علنی با آنها در نمی افتاد ولی محتوای تشکیلات و ایدئولوژی فرقه را قبول نداشت.

مریم علوی کاری برای فرقه انجام نمی‌داد و مانند بتول مخالف سرسخت بود. به همین جهت علی رغم سابقه زیاد او و خواهرش در پست های مهمی قرار نداشتند و در کارهای ساده مانند نگهبانی ورودی مقرها گذاشته می شدند. مریم به بهانه های مختلف از شرکت در نشست ها و برنامه های تشکیلاتی در می رفت یا می خوابید، یا می گفت بیمارم طوری که برخی اوقات چند نفر را دنبالش می فرستاند و به اجبار و دعوا به جلسات می کشاندند، ولی باز اواسط نشست از محل جلسه خارج می شد. سرش به کار خودش گرم بود. چند سالی از خواهر برزگترش بتول مراقبت کرد. مطالعه و استراحت می کرد. آن ها با هم دیگر علیه فرقه بوده اما از سر ناچاری و با تهدید وضعیت را تحمل می کردند.

فشارها به این دو خواهر آن قدر بالا گرفت که بتول سخت بیمار و بستری شد اما او را مداوا نمی کردند. بتول سران فرقه از جمله رجوی خائن را فحش می داد و هر روز داد و بیداد راه می انداخت که بگذارند برود. اعتراض ها به جایی رسید که او را چند مدت در اتاقی محبوس و زندانی کردند. روزانه آمپول های خواب آور و مشکوک به او تزریق می کردند تا داد و بیداد هایش به گوش بقیه نرسد. بتول سرانجام در سال ۱۳۹۷ به طرز مشکوکی جان باخت.

در نهایت حالا نوبت مرگ به مریم علوی طالقانی رسید تا مریم قجر عضدانلو اسم دیگری به لیست قربانیانش اضافه کرده و سرمست از این همه خون ریزی شود؛ همان زن هایی که پز می داد با آن ها به تهران خواهد رسید.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=36356

نوشته های مشابه