• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024
کتاب خاطرات مسعود خدابنده به زودی منتشر می‌شود

سرتیم حفاظت از مسعود رجوی گره‌های تاریخچه مجاهدین را می‌گشاید

  • کد خبر : 36297
  • 03 نوامبر 2022 - 11:06

سرتیم حفاظت از مسعود رجوی با انتشار کتاب خاطرات خود، گره‌های بسیاری را در رابطه با تاریخچه مجاهدین می‌گشاید.

به گزارش فراق، کتاب خاطرات مسعود خدابنده، عضو جداشده از سازمان مجاهدین خلق و سرتیم حفاظت از مسعود رجوی با تدوین محمد جعفربگلو به زودی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر می‌شود.

مسعود خدابنده که پیش از پیروزی انقلاب، سمپات مجاهدین خلق بود، تا سال ۱۳۷۵ که از سازمان برید، تمام رده‌های سازمانی را طی کرد و به نزدیکترین فرد به مسعود و مریم رجوی تبدیل شد. او به جهت دو دهه حضور در جمع مجاهدین خلق، خاطرات و ناگفته‌های بسیاری درباره رجوی دارد.

خدابنده کسی است که در تابستان ۱۳۶۰، بعد از انفجار ۷ تیر و ۸ شهریور، محمدرضا کلاهی و مسعود کشمیری (عاملین بمب‌گذاری در دفتر مرکزی حزب جمهوری و دفتر نخست‌وزیری) را از ایران به عراق منتقل کرد. وی همچنین عضو شورای مرکزی و فرمانده ارتش آزادی‌بخش بود.

اطلاعات مسعود خدابنده از پیشینه سازمان، روابط تشکیلاتی، طرح‌های عملیاتی گوناگون، کمپ اشرف، منابع مالی سازمان مجاهدین خلق و پشت‌پرده روابط مسعود رجوی با افراد و گروه‌های مختلف، خواندنی و جالب است. روایت او می‌تواند گره‌های بسیاری را در رابطه با تاریخچه سازمان مجاهدین خلق بگشاید.

محمد جعفربگلو، از مورخان جوان و پرکار این سال‌هاست. به قلم او تاکنون چند کتاب پرمخاطب و خواندنی منتشر شده که از جمله آنها می‌توان به «چراغ روشنی‌بخش؛ جستاری بر مشی سیاسی علامه طباطبایی»، «لوطی انقلابی: زندگی و زمانه شهید طیب حاج‌رضایی (۱۳۴۲ – ۱۲۹۱)» و «حاج اسماعیل» اشاره کرد.

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=36297

نوشته های مشابه