• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

دلایل سفر نخست وزیر آلبانی به تل‌آویو مشخص شد / سفر برای دریافت جایزه خوش خدمتی

  • کد خبر : 36255
  • 01 نوامبر 2022 - 12:44

رسانه‌های رژیم صهیونیستی متفق القول سفر نخست وزیر آلبانی به فلسطین اشغالی را در ارتباطی مستقیم با قطع روابط این کشور با ایران توصیف کرده و آن را با هدف دریافت کمک (جایزه خوش خدمتی) از اسرائیل دانستند.

به گزارش فراق به نوشته رسانه‌های صهیونیست، روابط بین آلبانی و (رژیم) اسرائیل بعد از قطع روابط دیپلماتیک با ایران شاهد جهش بزرگی بود و سفر نخست وزیر آلبانی به تل‌آویو بیش از هر چیز برای دریافت کمک از اسرائیل انجام شده است.

ایتمار ایخنر خبرنگار سیاسی روزنامه یدیعوت احارانوت در این رابطه نوشت: نخست وزیر آلبانی هیئت عالی رتبه‌ای  متشکل از چند وزیر و چند معاون وزیر با خود به تل‌آویو آورد، که بیانگر حساسیت پرونده‌‌هایی است که قرار است به ویژه در مسائل امنیتی به آن پرداخته شود.

او همچنین فاش کرد، نخست وزیر آلبانی مسئله برگزاری اولین کنفرانس نخست وزیران منطقه بالکان در (فلسطین اشغالی) را هم مطرح کرد و آن را زمینه ساز گسترش روابط بین تل آیو با این منطقه در زمینه‌های مختلفی همچون انرژی، کشاورزی و مسائل سایبری دانست.

این رسانه خبر داد، دلال اصلی این سفر و بعد از آن نشست نخست وزیران حوزه بالکان، یک تاجر اسرائیلی به نام «الکساندر ماسکاویچ» است که در (فلسطین اشغالی) زندگی می‌کند اما به عنوان دوست نزدیک نخست وزیر آلبانی شناخته می‌شود.

ایخنر در گزارش دیگری هم فاش کرد، حساسیت گفتگوها بین نخست وزیر اسرائیل و نخست وزیر آلبانی به حدی بود که لاپید اجازه ورود سفیر اسرائیل در آلبانی را به نشست دو جانبه نداد و این سفیر از مفاد مذاکرات اطلاع پیدا نکرده است.

این در حالی است که به نوشته وبگاه عبری زبان اسرائیل دیفنس، سفیر (رژیم صهیونیستی) در آلبانی نخست وزیر آلبانی را در دیدارش با رئیس هیئت سایبری اسرائیل همراهی کرده بود.

پیش از این دیدار، مریم رجوی با سفیر رژیم صهیونیستی در آلبانی مخفیانه دیدار کرده بود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=36255

نوشته های مشابه

28مارس
فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم
مهرویه هاشمی، مادر چشم انتظار یکی از اسیران فرقه رجوی

فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم

28مارس
ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی
پلیس آلبانی تنها به جهت این پرونده باید مریم رجوی را دادگاهی کند

ماهواره‌های استارلینک چگونه به صورت مخفیانه وارد «اشرف ۳» شدند + تصاویر واقعی