• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

سردبیر پایگاه آمریکایی «وترنز تودی»: مجاهدین خلق تروریست‌های مزدور و نیابتی اجیرشده توسط آمریکا هستند / بیانیه‌های سیاسی دولت آمریکا را در حال حاضر بولتون آماده می‌کند

  • کد خبر : 17456
  • 01 اکتبر 2018 - 10:21

جیم دبلیو دین، سردبیر پایگاه آمریکایی وترنز تودی و تحلیل‌گر مسائل سیاسی در شبکه‌های تلویزیونی راشاتودی و پرس‌تی‌وی است. به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق، پایگاه خبری‌ تحلیلی هابیلیان (خانواده شهدای ترور کشور) مصاحبه‌ای را با وی درباره فرقه تروریستی منافقین و خیانت جنگی این گروهک علیه مردم ایران انجام داده است که متن کامل این مصاحبه در ادامه منتشر می‌شود.

منافقین جنایات بسیاری را در سابقه خود دارد. از کشتار مردم عادی کوچه و خیابان گرفته تا ترور سیاستمداران. اما بدون شک یکی از ننگین‌ترین سوابق این فرقه تروریستی در ذهن مردم ایران، همراهی آنان با صدام حسین در جنگ علیه مردم ایران است. نظر شما درباره همکاری منافقین با صدام در جنگ علیه ایران چیست؟

جیم دین: به نظر من این عمل سازمان مجاهدین خلق [منافقین] خیانت جنگی است و مجازات آن هم طبق تجربه و به صورت تاریخی اعدام بوده است. با این وجود ایالات متحده به این گروه بال و پر داد و آن‌ها را برای انجام عملیات‌های تروریستی با هدف بی‌ثبات‌سازی ایران پروراند و همچنین تلاش کرد آن‌ها را در چشم مردم آمریکا اقلیتی مظلوم نشان دهد. از آن‌جایی که آمریکا آن‌ها را در کشور آلبانی جای داده است، در حال حاضر حتی نمی‌توان آن‌ها را دستگیر کرد. اگر ایران از گروهی که ۱۲۰۰۰ آمریکایی را کشته بود محافظت می‌کرد، ترامپ طی مدت چند روز محل اقامت آنان را با بمب‌های اتمی خفیف بمباران کرده بود.

آیا شما در آمریکا نیز چنین موضوعی را تجربه کرده‌اید که یک گروه آمریکایی در هنگام جنگ، با دشمن همکاری کند؟

جیم دین: در مورد آمریکا مسئله کمی پیچیده است. در هنگام جنگ بازار جاسوسی داغ است و همکاری با دشمن بیشتر از نوع جاسوسی بوده است و نمی‌توان از شخص یا گروه مشخصی نام برد. در زمان جنگ سرد اگر فردی به هر شکلی ارتباطی با افراد دشمن داشته و آن را گزارش نمی‌کرد، جرم سنگینی مرتکب شده بود.

ارتباط واضحی بین  منافقین و تعدادی از اعضای مهم حلقه نزدیک دونالد ترامپ مانند جان بولتن و رودی جولیانی وجود دارد. به نظر شما این روابط به تامین منافع آمریکا کمک می‌کند؟

هم بولتون و هم جولیانی عوامل کهنه‌کار دولت مخفی‌اند که در کابینه‌های دموکرات بیشتر در حواشی فعالیت می‌کنند اما در زمان جمهوری‌خواهان به جلوی صحنه می‌آیند. بیانیه‌های سیاسی دولت آمریکا را در حال حاضر بولتون آماده می‌کند، موضوعی که به صورت عادی انجامش بر عهده مشاور امنیت ملی نبوده است. بولتون همان شخصی است که زمانی به دنبال حمله آمریکا به ایران بود. امثال بولتون دنباله‌روهای برژینسکی هستند که معتقد بود هرکس منابع طبیعی مناطق تحتانی دریای خزر را کنترل کند در نهایت قدرت برتر جهان خواهد بود. سیاست آمریکا در قبال ایران اکنون در حالت کاملا تهاجمی قرار دارد. حتی لطیفه رایجی هم درست شده که می‌گوید نتانیاهو و ترامپ مشترکا رئیس جمهور آمریکا هستند. ترامپ به‌گونه‌ای عمل می‌کند که گویی سیاست خاورمیانه ای‌اش از دل تل‌آویو بیرون آمده. این مسئله باعث تحقیر مردم آمریکا است اما در عین حال کاری هم از دستشان بر نمی‌آید.

آیا ارتباط منافقین با برخی از اعضای دولت فعلی آمریکا می‌تواند برای آن‌ها دردسرساز شود؟

جیم دین: گمان نمی‌کنم. زیرا تروریسم سازمان مجاهدین خلق در آمریکا مسئله‌ای است که در روابط سیاسی آمریکا به حساب نمی‌آید. مجاهدین خلق مانند سگ نگهبانی است که صاحبش هر از چندگاهی آن را به جان همسایه‌اش که دل خوشی از او ندارد می‌اندازد. در واقع می‌توان گفت مجاهدین خلق یکی از ابزارهای اولیه آمریکا برای آزمایش تروریسم نیابتی بوده است و نمونه‌ای است که آمریکا با استفاده از آن به سایر گروه‌های مشابه نشان می‌دهد تا زمانی‌که برایش کارایی داشته باشند از آن‌ها مراقبت خواهد کرد.

تحلیل شما از آینده فرقه تروریستی منافقین چیست؟

جیم دین: مجاهدین خلق تروریست‌های مزدور و نیابتی اجیرشده توسط آمریکا هستند. طی سالیان طولانی تنها وظیفه آن‌ها بی‌ثبات‌سازی ایران بوده است. طی همین هفته اخیر گزارشی از ربات‌های توئیتری مجاهدین خلق در آلبانی منتشر شد که نشان می‌داد اعضای این گروه چگونه از توئیتر استفاده می‌کنند تا تظاهرات خیابانی در ایران را به شکلی مبالغه‌آمیز به نمایش دربیاورند. در حقیقت آن‌ها الگوی سایر گروه‌های تروریستی بوده‌اند که در این مسیر گام برداشته‌اند.

آن‌ها هیچ وطنی ندارند. اقتصادی ندارند و لذا کاملا وابسته به یک حامی بیرونی هستند. در نهایت این افراد تاریخ مصرفشان به اتمام می‌رسد و گروهی دیگر جایگزین آن‌ها می‌شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=17456

نوشته های مشابه

28مارس
تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند
روایت یک شاهد عینی از جنایت‌های فرقه ضدخانواده رجوی در حق کودکان اشرف

تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند

26مارس
اینجا آرام باشید و بیرون شورشی
مروری بر قوانین و استراتژی‌های رجوی ساخته

اینجا آرام باشید و بیرون شورشی