• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

مبارزه ای با چاشنی انقلاب ایدئولوژیک یا همان سلسله ازدواج های رجوی

  • کد خبر : 1434
  • 14 فوریه 2015 - 10:00

مبارزه ای با چاشنی انقلاب ایدئولوژیک یا همان سلسله ازدواج های رجوی

zananrajavi

سازمان مجاهدین خلق ایران که بعد از انقلاب به منافقین معروف شدند، در شهریور ۱۳۴۴ به وسیله سه تن از اعضای نهضت آزادی ایران به نام های محمد حنیف نژاد، سعید محسن و علی اصغر بدیع زادگان بنیان گذاشته شد.
این سازمان با تکیه بر دو اصل مبارزه مسلحانه و ایدئولوژیک، فعالیت خود را آغاز کرد. در واقع نقطه ضعف سازمان در راستای مبارزه ایدئولوژیک از همینجا و با اصالت دادن به آموزه های مارکسیستی به عنوان علم مبارزه شکل گرفت.

خرداد ۱۳۶۰، سالروز ورود سازمان منافقین به فاز مسلحانه است. منافقین ۱۲ هزار انسان بی گناه را در دهه ۶۰ به شهادت رساند؛ انسانهایی که تنها گناهشان این بود که طرفدار نظام جمهوری اسلامی ایران بودند، یا ریش داشتند و یا عکس امام(ره) را در مغازه خویش نگه می داشتند.

پس از فرار مسعود رجوی به پاریس و کشف خانه های تیمی منافقین که اصلی ترین آن در ۱۹ بهمن سال ۱۳۶۰ بود، با کشته شدن افرادی مثل موسی خیابانی نفر دوم سازمان و اشرف ربیعی همسر مسعود رجوی، مرکزیت سازمان منافقین متلاشی شد و منافقین در عمل توان اجرایی خود را در داخل کشور از دست دادند.

طرح انقلاب ایدئولوژیک مسعود رجوی که در واقع بنیان کیش شخصیت پرستی مسعود رجوی می باشد، از همین زمان و در پاریس پی ریزی شد. مهمترین رکن این انقلاب به اصطلاح ایدئولوژیک به همسری گرفتن زن مهدی ابریشمچی یعنی مریم قجر عضدانلو، بود؛ پیش از اینکه مدت زمان شرعی طلاق او از همسر سابقش سپری شود.

در روز ۱۹ بهمن ۱۳۶۰، خانه تیمی اصلی منافقین توسط نیروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شناسایی گردید و در عملیاتی موفق، مرکزیت سازمان متلاشی شد.

مسعود رجوی توانست در غیاب کادرهای باسابقه، عنان سازمان را در دست گرفت. این بستر برای وی فراهم آمد تا بتواند با حذف اعضای باسابقه سازمان، زمینه را برای رهبری مطلق العنان خود فراهم کند. جنایتها و خیانتهای بعدی مسعود رجوی از همین جا سرچشمه می گیرد.

در صورت حضور موسی خیابانی- رجوی نمی توانست او را مثل علی زرکش از میدان خارج کند، در جایگاه رهبر خاص الخاص بنشیند. در صورت حضور اشرف ربیعی که همسر مسعود رجوی بود، دیگر ازدواج های مکرر انقلابی رجوی و انقلاب ایدئولوژیک او از محالات بود؛ چون با هیچ دلیل و توجیهی نمی توانست اعضا و کادرهای سازمان، به خصوص همسر قانونی اش را تابع امیال خودش کرده و سازمان منافقین را از یک سازمان سیاسی نظامی به یک فرقه خطرناک مافیایی و مزدور تبدیل کند.

انتقال مالکیت زن ابریشمچی به حساب رجوی
در تاریخ ۱۹ اسفند ۶۳ اعلان ازدواج غیر مترقبه و حیرت انگیز نفر اول سازمان (رجوی) با همسر فرد دوم سازمان (ابریشمچی) توجه بسیاری را به این حادثه معطوف ساخت. مرکزیت سازمان در بیانیه خود کوشید تا اعضا و هواداران را برای جا انداختن شکل نوین رهبری آماده سازد. ظاهراً چنین وانمود کردند که این برنامه از مدت‌ها قبل توسط رجوی در حلقه پیرامونش مورد بحث و پذیرش قرار گرفته بود و مدت‌ها روی طراحی و چگونگی اجرای آن کار شده بود.

به رغم آشکار بودن جنبه غیرشرعی این ازدواج که قبل از سپری شدن مدت شرعی بین طلاق و ازدواج دوم زن انجام شده بود، در تبلیغات انبوه سازمان تلاش شد تا با تشبیه و استناد موضوع به اسلام و سنت پیامبر صورت مقدس نیز برای این اقدام پرداخته شود. حال آنکه شگفتی و تحیر ناشی از این ماجرای عجیب و بی سابقه وجوه عاطفی و انسانی ایجاد جدایی بین یک زوج دارای فرزند ۳ ساله و تصاحب اقتدارگرایانه همسر یک دوست و همکار را نیز در اذهان برجسته ساخته بود.

مینا ربیعی خواهر اشرف ربیعی همسر اول مسعود رجوی که از سازمان جدا شده است. طی نشستی درباره بررسی انقلاب ایدئولوژیک درباره ماجرای ازدواج سوم رجوی می‌گوید: رجوی از اواخر پاییز ۶۳ آمد در خفا انقلاب ایدئولوژیک را طراحی کرد. وی با فیروزه بنی صدر ازدواج کرد. در چنین شرایطی تصمیم گرفتند که انقلاب ایدئولوژیک را طراحی و به اجرا بگذارند.
قبل از اینکه انقلاب ایدئولوژیک را اعلام کنند تحت عنوان اینکه رژیم نفوذی داخل سازمان فرستاده، بچه‌ها را در منطقه کردنشین عراق خلع سلاح کردند و زندان‌هایشان را آماده کردند. دستبندها، شکنجه‌گران، نقاب‌ها و آن چشم بندها آماده شد و بعد از خلع سلاح بچه‌ها تحت عنوان نفوذی‌ های رژیم ۷۵۰ نفر را بازداشت و زندانی کردند. بعد از اینکه بچه‌ها را زندان کردند، در اسفند ماه۶۳ در درون تشکیلات مسئله انقلاب ایدئولوژیک را مطرح کردند و بعد از آن ترتیب جدایی مسعود رجوی و فیروزه بنی صدر را دادند و به فاصله کوتاهی بین مریم عضدانلو و مسعود رجوی اعلام ازدواج کردند.
عاقبت ازدواج های تک رقمی رجوی به چند رقمی افزایش یافت و دیری نپایید که با استارت رقص رهایی و تاسیس حرمسرای انقلابی بیش از هزار زن از شورای رهبری و حومه را به عقد تحمیلی خود درآورد.

/ پرونده سیاه

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=1434

نوشته های مشابه

03آوریل
آرزو دارم به آغوش خانواده برگردی
پیام نوروزی فریده پرورش به برادر خود در فرقه رجوی

آرزو دارم به آغوش خانواده برگردی

28مارس
فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم
مهرویه هاشمی، مادر چشم انتظار یکی از اسیران فرقه رجوی

فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم