• امروز : چهارشنبه - ۲۵ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 16 October - 2024
نامه سرگشاده «مریم سنجابی» به گزارشگر ویژه حقوق بشر ملل متحد در امور ایران

درباره ماهیت واقعی سازمان مجاهدین تحقیق کنید / آماده برای شهادت دادن هستیم / دروازه‌های کشور ایران به روی تمام آزادیخواهان باز است / نقض گسترده حقوق بشر در درون فرقه مجاهدین

  • کد خبر : 48771
  • 14 اکتبر 2024 - 13:57

عضو جداشده از فرقه رجوی، از گزارشگر ویژه حقوق بشر خواست تا تحقیق آزاد درباره ماهیت واقعی سازمان مجاهدین را در برنامه خویش قرار داده و سپس نسبت به آن‌ها و ادعاهایشان قضاوت کند.

sanjabi msato

به گزارش فراق، در متن نامه سرگشاده «مریم سنجابی» خطاب به «مای ساتو» گزارشگر ویژه حقوق بشر ملل متحد در امور ایران آمده است:

با عرض سلام و احترام، خدمت خانم مای ساتو

ضمن تبریک انتخاب شما به عنوان گزارشگر ویژه حقوق بشر ملل متحد در امور ایران تمایل داشتم در مورد سازمان مجاهدین نکاتی را به اطلاع برسانم.

سازمان مجاهدین که ظاهرا خود را به عنوان اپوزیسیون و یک گروه دمکراتیک معرفی می کند، دارای ماهیت صد در صد فرقه گرایانه است و در طی چهار دهه گذشته مرتکب جنایت و خیانت های بیشماری در حق مردم ایران و به خصوص اعضای خویش شده است.

اینجانب به مدت دو دهه یعنی از سال ۱۹۸۷ الی ۲۰۱۰ میلادی عضو فرقه بوده و با تحمل سختی های فراوان توانستم از آنجا بگریزم.

درون تشکیلات فرقه، هیچگونه آزادی و دمکراسی وجود ندارد. این گروه از طُرق غیر قانونی و شیادانه عضو گیری می‌کند. سپس به ناراضیان اجازه خروج نمی دهد و قوانین حقوق بشر را به سهولت زیر پا می‌گذارند.

سازمان مجاهدین در حین عضوگیری شرح نمی دهد، شرایط درون فرقه چگونه است. افراد جذب شده به پادگان های بسته منتقل می شوند، مدارک هویتی آنها ضبط می شود پس از آن امکان خروج و اجازه دسترسی به وسایل ارتباط جمعی و شخصی از قبیل موبایل، رسانه و ایمیل ندارند. ارتباط با خانواده و بستگان و دنیای بیرون قطع می شود و اخبار با گذشتن از فیلترهای تشکیلات به افراد می رسد.

درون فرقه رجوی زوج ها بایستی از هم طلاق بگیرند. مجردین اجازه ازدواج ندارند و نمی توانند فرزند داشته باشند. بیش از صد و پنجاه زن در فرقه رجوی سلاخی شده و عقیم شدند. بیش از صد تن از ناراضیان را به قتل رساندند یا از فرط فشار و عدم تحمل شرایط تشکیلات اقدام به خودکشی نمودند. سایرین را نیز به انواع مختلف به مانند بیگاری دادن، عملیات انتحاری و مسلحانه و عدم انتقال به بیمارستان های تخصصی به کشتن می دهند.

در فرقه رجوی زندان های متعددی برای ناراضیان و افراد خواهان جدایی ایجاد شده، برخی از مخالفین از دو تا ۱۰ سال سال درون سازمان زندانی بوده اند. (اشاره به سرگذشت آقایان محمدحسین سبحانی و رضا گوران، حمید دهدار، محمدرضا مبین از نجات یافتگان فرقه) اینجانب نیز به مدت سه ماه در زیر شکنجه های فرقه در زندان بودم و چندین سال با محدودیت کنترل و تهدید به قتل به خاطر مخالفت هایم مواجه شدم تا آنکه در سال ۱۳۸۹ شمسی (۲۰۱۰ میلادی) از کمپ اشرف گریختم. دهها تن از افراد ناراضی چون من نیز در طی سال ها بعد از تحمل شرایط وحشتناک درون سازمان اقدام به فرار و جدایی نمودند. نمونه خانم‌ها: زهرا میرباقری، بتول سلطانی، نسرین ابراهیمی، زهرا معینی، فرشته هدایتی زینب حسین نژاد، مکیه شاهپوری و غیره آقایان: قربانعلی حسین نژاد، عیسی آزاده، حجت سید اسماعیلی، بخشعلی علیزاده، عباس صادقی، مسعود خدابنده، حامد صرافپور و غیره. لیست جداشدگان به صدها تن می رسد.

درون تشکیلات مجاهدین به گونه ای است که از بدو ورود تا زمان بی پایان (یعنی همیشه) آموزش های مغزشویی و خاص فرقه به افراد تدریس می شود. اعضا بایستی در تمام این دوره ها شرکت نمایند. همچنین در طی سال های حضور در عراق به کمک افسران استخبارات دولت صدام، انواع آموزش های نظامی، ویژه و امنیتی چون تکاوری، جاسوسی، ترور و بمب گذاری در دستور کار بود. رجوی بسیاری از افرادش را برای عملیات های قتل، خمپاره اندازی و بمب گذاری در داخل ایران آماده می کرد و به صورت تیم های دو یا چند نفره راهی مناطق مختلف ایران می نمود.

سازمان مجاهدین پس از انجام هر ترور و اقدامات مسلحانه در روزنامه مجاهد (ارگان سازمان مجاهدین) خبر انجام این عملیات ها را منتشر و مسئولیت اکثر اقدامات را به عهده گرفته است.

 به همین دلیل علاوه بر فجایع حقوق بشری درون تشکیلات مشخصا قتل و ترورهای متعددی انجام داده است.

به طور آشکار و علنی تمام اعضای نظامی ایران اعم از ارتش، سپاه پاسداران و نیروهای انتظامی (از اعضای ساده و سربازان گرفته تا رده های بالا ) اهداف رسمی فرقه هستند و آنها در سایت هایشان به تهدید نیروهای نظامی، حمایت از ترور و خرابکاری مبادرت می کنند. همه روزه خبرهایی در ارتباط با اقدامات خرابکاری و آتش زدن اماکن دولتی و عمومی با پذیرفتن مسئولیت این اعمال منتشر می شود. علاوه بر این در چند دهه گذشته هزاران تن از مردم عادی نیز به جرم حمایت از دولت ایران توسط فرقه رجوی در دهه ۶۰ تا ۹۰ شمسی ترور شده اند. دولت ایران لیست ۱۷ هزار تن از افرادی که در این رابطه به شهادت رسیده اند را منتشر نموده و قابل دسترسی و تحقیق است.

سازمان مجاهدین، مردم عادی، معترضین و سایر گروه های اپوزیسیون را آشکارا تشویق و دعوت به اقدامات خرابکارانه و تروریستی می کند. آنها از سایر گروه های تروریستی که در لیست سیاه سایر کشورها هم قرار دارند از جمله گروه جیش العدل، حمایت مالی و معنوی نموده و همکاری اطلاعاتی دارند.

فرقه رجوی ظاهرا خود را سازمانی دمکراتیک و مدره به نمایش می گذارد اما بسیاری از ترورهایی که تا کنون انجام داده را به عهده گرفته و اعلام کرده است. (اطلاعیه های رسمی فرقه موجود و قابل دسترسی شماست.)

سرکرده فرقه، تا کنون بارها اعضای جدا شده را تهدید به انتقام و قتل نموده و به سایر نیروهای سرسپرده اش در اروپا و ایران دستور ترور آنها را داده است.

منابع مالی فرقه مجهول است و تا کنون هیچکدام از منابع مالی خود را شفاف سازی نکرده است.

علیرغم درخواست های مکرر خانواده ها و بستگان اعضا، اجازه ملاقات نمی دهند. خانواده ها بیش از سه دهه است از فرزندان خود اطلاعی ندارند. تنها در صورت فوت عضوی، در اطلاعیه های کوتاه خبر مرگ منتشر می شود.

متاسفانه سازمان مجاهدین با شیوه های پیچیده ای که دارد اقدام به ایجاد انواعی از انجمن های پوششی نموده است. در عین آنکه تمام آنها در کنترل فرقه قرار دارند از آن برای رد گم ردن، شایعه سازی پیشبرد اهداف و ارتباط گرفتن با سازمان های حقوق بشری جهت مظلوم نمایی و خبررسانی های مسموع استفاده می کند. لذا تمایل داشتم با احترام در این باره نیز پیشاپیش به شما اطلاع رسانی نمایم.

از شما درخواست دارم در برنامه خویش تحقیق سالم و آزاد درباره ماهیت واقعی سازمان مجاهدین و عملکردهای آن را قرار داده و سپس نسبت به آنها و ادعاهایشان قضاوت کنید. جهت آشنایی بیشتر با اعضای جدا شده چه در ایران و یا در اروپا ملاقات کنید و به مانند افراد قدیمی در این شغل تنها در یک سَمت نباشید.

هر زمان بخواهید و اراده کنید می توانید به شاهدین، تجربیات غم انگیز و مستندات آنان دسترسی داشته باشید. دروازه های کشور ایران و قلب مردم این سرزمین به روی تمام آزادیخواهان باز است.

با احترام: مریم سنجابی

 22 مهر۱۴۰۳

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=48771