• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024

انتخاب مانکن اولی، نمایشی برای تظاهر به دمکراسی

  • کد خبر : 31161
  • 07 سپتامبر 2021 - 14:16

رجوی آن قدر خودشیفته و در دنیای ذهنی و توهمات خویش غرق هست که به جز خودش هیچ کس را قبول ندارد.
به گزارش فراق، او نه تنها در عمل دیکتاتوری مطلق را پیشه کرده بلکه در تئوری هم از سال ها قبل از زبان مریم قجر در بحثی به نام امام زمان خودش را نایب و جانشین مرتبط با امام زمان معرفی کرده است.
در فرقه رجوی همه چیز دو وجه دارند. یکی وجه رو به داخل که واقعیت تلخ، غمناک و در خیلی موارد فاجعه آمیز و غیر قابل باور از اوج دیکتاتوری، زیر پاگذاشتن و پایمال کردن اولیه ترین حقوق انسانی اعضا است. وجه دیگر رو به بیرون که تمام نمایشی، تظاهر، تبلیغات و فریب است.
درفرقه رجوی تمامی رهبران و سران قدیمی در جمع های عمومی آن قدر مورد توهین و تحقیر واقع شده و از دور خارج شده اند که هیچ کدامشان نه در نزد دیگران ارزش و احترامی دارند و نه در ذهن خودشان وزنی دارند.
این وضعیت دقیقا حساب شده و با برنامه ریزی های رجوی انجام می شد که کسی جرات عرض اندام در مقابل وی را نداشته باشد.
خیمه شب بازی انتخاب مسئول اول در چنین فرقه ای نیز نمایشی است. برای تظاهر به اعتقاد به دمکراسی در حالیکه مشخصا تمام اعضا و افراد ناظر بیرونی نیز می دانند این یک نمایش سخیف مضحک و تبلیغاتی است.
چرا که در درون فرقه فقط خط و ربط یک شخص دیکتاتور تعیین کننده تمام امور است و سایرین جز عامل اجرایی قدرتی ندارند.
با نگاهی به اکثر افرادی که در طی سال های اخیر به عنوان مسئول اول و یا رده های بالا انتخاب شده اند نیز چند نکته مشترک وجود دارد.
با کمی آشنایی با این افراد دو چیز در اغلب ها آنها مشترک است اول بی محتوایی.
مسئول اول و سران رده بالا همواره باید بدانند که هیچ کس نیستند و هیچ نیستند تا مبادا به ذهنشان بزند که واقعا کسی هستند و عددی هستند و به فکر عرض اندام در برابر رجوی بیافتند.
این موضوع را به صورت تکراری و بارها در ذهن این افراد پمپاژ می کردند و دقیقا هم بیشتر افراد مطیع و رام و دست و پاچلفتی به این سمت ها انتخاب می شدند و با کوچکترین اعتراض به مانند فهمیه اروانی و زهره اخیانی کنار گذاشته می شدند.
دومین نکته، عدم مخالفت با خطوط سازمان اظهار عقیده شخصی سکوت و همکاری کامل با تمام جنایات رجوی است.
سوم اینکه اکثرا اصل بر این است که مسئول اول سازمان از نظر تیپ و قیافه دارای شکل و شمایل و زیبایی باشد تا در اذهان جاذبه ایجاد کنند و فریب دهنده باشند.
این دقیقا خواست رجوی بود که سالها علیرغم آموزش هایی که به خورد لایه های زنان می دادند که شکل و قیافه مهم نیست و شما فقط باید کار و تلاش کنید. بر عکس ملاک و سوژه انتخاب خودش با پستی تمام شکل و شمایل و زیبایی زنان نگون بخت اسیر بود.
و هنوز مشخص نیست که مسئول اول قرار بود شخصی باشد که در جریان یک مقطع یک رای گیری آزادانه انتخاب شود یا مانکنی است که توسط آقای رجوی برای خوشگذرانی هایش و ارزیابی چهره اش برای نمایش و نشر به مانند چاپ تصویری بر روی قوطی شامپو منصوب می شود.
در این دور هم دقیقا بر اصل نگاه جنسیتی و کالایی بازهم تلاش کرده اند از بین یک سری دختران و زنان فرقه تقریبا یک سری جوانتر و دارای شکل و شمایل زیباتر ولی ساده لوح تر با مشخصات هالیودی و چشم ابی انتخاب کنند تا شاید فرجی حاصل شود.
با توجه به این نکته که فکر می کنم این مقدمه چینی ها و انتصاب یک سری از زنان جوانتر در این دوره به عنوان معاون و همردیف سرکرده اول به خاطر نقشه های آتی مریم قجر برای جانشینی و مسئول اول کردن دختر و برادرزاده خودش یعنی نرگس عضدانلو و اشرف ابریشم چی است. امری که مسبوق به سابقه است
حرکتی که بدون شک دور از چشم های تیز بین سایر زنان قدیمی و ناراضی فرقه نمی ماند و منجر به حرکات اعتراضی و خشم آنان خواهد شد. و ریزش هایی را بدنبال خواهد داشت.

یادداشت از: مرضیه رئیس الساداتی

انتهای پیام / فراق

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=31161

نوشته های مشابه

28مارس
تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند
روایت یک شاهد عینی از جنایت‌های فرقه ضدخانواده رجوی در حق کودکان اشرف

تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند

26مارس
اینجا آرام باشید و بیرون شورشی
مروری بر قوانین و استراتژی‌های رجوی ساخته

اینجا آرام باشید و بیرون شورشی