• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

منافقین خلق و هواداران اجاره‌ای

  • کد خبر : 2892
  • 11 ژوئن 2015 - 11:18

منافقین خلق و هواداران اجاره‌ایNew-York-beggers-hired-by-Mojahedin-Khalq-MEK

در طول سالهای گذشته گروهک تروریستی منافقین بارها تلاش کرده است تا به مناسبتهای مختلف اقدام به برگزاری گردهمایی ها و کمپین هایی علیه جمهوری اسلامی ایران در نقاطی از اروپا و آمریکا کند.

مجله مهر: تصاویر و اطلاعات این گردهمایی ها نشان می دهد افرادی با جمعیت قابل توجه و تابعیت غیر ایرانی به عنوان هوادار منافقین در این همایش ها شرکت می کنند که از اهداف این برنامه ها بی اطلاع اند. گفته می شود این افراد کسانی هستند که به‌خاطر مشکلات بیکاری و فقر به اجاره این فرقه درمی‌آیند تا بتوانند به گذران زندگی بپردازند بر همین اساس آواره‌ها، متقاضیان پناهندگی از کشورهای آفریقایی و کولی‌ها به «ویلپنت» آورده می‌شوند تا صندلی‌های خالی مراسم را پر کنند.
«آسوشیتد پرس» چندی پیش طی گزارشی نوشت: «غالب حاضران در گردهمایی منافقین در برلین، با سازماندهی این گروه از مدارس لهستان و جمهوری چک به برلین آورده شده بودند تا صندلی های سالن محل برگزاری گردهمایی پر شود.» بر اساس این گزارش برخی از شرکت کنندگان در این گردهمایی نیز به خبرنگار آسوشیتد پرس گفتند که با وعده سفر به برلین و اقامت در هتل به این گردهمایی آمده اند. همچنین فیلمهایی که از این گردهمایی ها منتشر می شود نشان می دهند که افراد غیر ایرانی دارای جمعیتی قابل توجه به نسبت شرکت کنندگان ایرانی اند.
خبرگزاری ها پیش از این فیلمی را منتشر کرده اند که نشان می دهد اکثریت قریب به اتفاق شرکت کنندگان، ملیتی غیر ایرانی داشته و همانگونه که جدا شده‌های این فرقه می‌گویند، گدایانی هستند که از برخی کشورهای آفریقایی، آسیایی و برخی کشورهای اروپایی جمع آوری شده و به وعده «چند وعده غذای گرم» و «مقداری کمک مالی» به این مراسم آمده‌اند.
حدود دو سال پیش نیز روزنامه فرانسوی لوموند گزارشی منتشر کرد که در آن با چند نفر از شرکت کنندگان در یک همایش منافقین گفتگو شده بود.

359537_116.jpg

یکی از ایرانیانی که در این تجمع حضور داشته به لوموند گفته است: «سالِ اول که به فرانسه آمده بودم با یک ایرانی آشنا شدم که بعضی‌ وقت‌ها تلفنی با هم حرف می‌زدیم و احوال‌پرسی می کردیم، تا اینکه یک روز زنگ زد و گفت یک تجمع ایرانیان در حومهٔ پاریس برگزار می‌شود اگر تونستی بیا هم فال است و هم تماشا. تا لحظه آخر نمی‌دانستم گردهمایی ایرانیان مربوط به مجاهدین است و خلاصه رودربایستی گرفت و رفتیم داخل، از هر ملیتی آنجا بود از کرد‌های عراق گرفته تا ترک‌های ترکیه و از آفریقایی گرفته تا عرب، خلاصه چند دقیقه چرخی زدم و گفتم بپرسم چرا اینجا از همه ملیت‌ها جمع شدند؟»
این مهاجر ایرانی ادامه می دهد: «از کرد‌های عراق پرسیدم که از سوئد آمده بودند، یکیشون گفت که ما از سوئد آمده ایم و گفتند ۴ روز شما رو به پاریس می‌بریم و تنها یک بعدازظهر با ما در یک مراسم هستید و بعد آزاد هستید هرجا می‌خواهید بروید و رفت و برگشت و هتل و غذا و سایر امکانات از طرف ما.»
«آلینا آلیمکووا» یک دختر قرقیزستانی است که در یکی از همایش های منافقین در پاریس شرکت کرده است. این فرد هم می‌گوید که حتی یک کلمه فارسی هم نمی‌داند و چیز زیادی هم درباره مسائل مربوط به ایران نمی‌داند، اما تصمیم می‌گیرد با یک پیشنهاد خوب به پاریس سفر کند تا برای چند روز اقامت در پاریس، در یک همایش هم شرکت کند. او می گوید همه مسافرانی که با هشت دستگاه اتوبوس از پراگ همراه او به پاریس می‌روند جوان‌اند و اغلب دانشجو و همه از طریق اینترنت به گفته او به نوعی استخدام شده‌اند. چنان که این دختر دانشجوی اهل قرقیزستان می‌گوید هیچ کس به درستی از هدف این سفر اطلاعی نداشته است.

adam-ejaree.jpg

گفته می شود این روش برای برگزاری همایش اگرچه برای سازمان منافقین بسیار هزینه زاست اما آنها برای جلب اعتماد مقامات غربی و ضرورت های فعالیتشان در اروپا و آمریکا ناگزیر از همکاری با سازمانهایی هستند که تورهای ارزان یا رایگان با حامیان مالی اعم از موسسات سیاسی و فرهنگی، برگزار می کنند. این قبیل موسسات که بیشتر دارای کارویژه تبلیغاتی هستند، برای مراسم های مختلف مانند، جشن ها و عزاداری ها و کمپین های انتخاباتی، سیاهی لشگر تامین می کنند.
وجود این موسسات به طور ویژه در اروپا با مخالفت هایی مواجه است و منتقدان این تجارت معتقد اند، این کار باعث فریب ناظران و مقامات مسئول و حتی عامه مردم می شود و از این جهت غیر اخلاقی است و باید با آن مقابله شود. این موسسات استدلال می کنند که از همایشهای اینچنینی برای کمک به فقرا و توسعه گردشگری استفاده می کنند.

منبع: خبـــرگزاری مــــــهر

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=2892