• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و مجارستان: کشورهای اروپایی به حمایت از فرقه رجوی پایان دهند

  • کد خبر : 27719
  • 30 نوامبر 2020 - 13:15

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و مجارستان از حضور فرقه رجوی در اروپا و اقدامات آنان علیه امنیت ملّی کشورمان انتقاد کرد و خواستار آن شد که کشورهای اروپایی به حمایت از این فرقه تروریستی پایان دهند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق، محمدحسن آصفری، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مجارستان پنج شنبه گذشته در دیدار با زولتان وارگا هاژونیس، سفیر مجارستان در تهران گفت: گسترش مناسبات جمهوری اسلامی ایران و مجارستان در عرصه‌های مختلف به نفع دو ملت است و نمایندگان عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و مجارستان از روند افزایش ارتباطات دوستانه فیمابین به ویژه در عرصه پارلمانی حمایت می‌کنند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و مجارستان با تاکید بر ضرورت افزایش همکاری‌های دو کشور در مسائل دوجانبه و منطقه‌ای بوی‍ژه مبارزه با تروریسم، افزود: ایران و مجارستان در دو منطقه مهم و با اهمیت خاورمیانه و شرق اروپا قرار گرفته اند بطوریکه امروزه، امنیت مناطق مذکور به هم وابسته است و همکاری ایران و مجارستان نقش مهمی  در تامین امنیت و برقراری آرامش در این مناطق دارد.

آصفری در ادامه از حضور عناصر وابسته به فرقه رجوی در اروپا و اقدامات آنان علیه امنیت ملّی کشورمان انتقاد کرد و خواستار آن شد که کشورهای اروپایی به حمایت از این فرقه تروریستی پایان دهند.

 زولتان وارگا هاژونیس سفیر مجارستان در تهران نیز در همین دیدار گفت: گسترش ارتباط و همکاری میان مجالس مجارستان و ایران با تلاش گروه‌های دوستی پارلمانی، موجب افزایش شناخت متقابل از توانمندی های دو کشور و توسعه و گسترش همکاری‌های فیمابین در عرصه های مختلف می شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=27719