• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024

مروری بر جنایت ننگین رجوی در حق مردم هندیجان

  • کد خبر : 25154
  • 08 آوریل 2020 - 10:25

ساعت ۱۳روز ۱۸ فروردین سال ۱۳۶۷ هواپیماهای جنگنده عراقی ضمن بمباران هندیجان در استان خوزستان، ۲۸ نفر که در میان آنها زنان ومردان و کودکان بودند را به شهادت رساندند.

شهرستان هندیجان در طی دوران دفاع مقدس ۱۳۶ شهید برای حفظ تمامیت ارضی ایران و مقاومت در مقابل دشمن متجاوز عراقی تقدیم کرده است. از یک هفته قبل از این عملیات جنایتکارانه فرقه بدنام وخائن رجوی که از سال ۶۵ عملا با ورود به خاک عراق به مثابه ستون پنجم درجنگ عراق بر علیه ایران عمل می کرد ضمن اجرای یک طرح جمع آوری اطلاعات عملا از اعضای خود خواسته بود که ضمن تماس با خانواده هایشان اطلاعاتی از مراکز حیاتی و اقتصادی در شهرهای مختلف خوزستان و از جمله هندیجان به دست آورند.

البته سرکردگان و فرماندهان رجوی هیچ گاه نیت واقعی خود با اعضایی که مسئولیت گرفتنِ تماس را داشتند مطرح نکرده بودند. سناریوی تماس ها به این شکل بود که عضو ضمن تماس با خانواده اش در پوشش دلسوزی و احساس مسئولیت در قبال حفظ جانشان از خانواده هایشان می پرسیدند آیا در نزدیکی مقرهای نظامی و یا مرکز اقتصادی سکونت ندارند که در صورت پاسخ مثبت خانواده از آنها می خواستند مختصات دقیق محل را به آنها بدهند و بعد برای عادی سازی و پایین آوردن حساسیت خانواده به آنها گفته می شد در صورت امکان محل سکونت خود را تغییر دهند.

این اطلاعات گرفته شده از خانواده درگام بعد توسط مهدی برایی، مسئول اطلاعات و بخش اجتماعی آن دوران مجاهدین به مهدی ابریشم چی مسئول روابط خارجی تحویل می گردید که در نهایت به مسئولین استخبارات می رسید و سپس جهت اجرا به نیروی هوایی و یگان موشکی ارتش عراق سپرده می شد.

۱۰ روز قبل از تهاجم وحشیانه هوایی به شهر هندیجان عملیات مشترک صدام رجوی موسوم به آفتاب در منطقه فکه صورت گرفت که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از پرسنل ارتش ایران گردید و فرقه با افتخار مسئولیت آن را به عهده گرفت.

مسعود رجوی به عنوان فرمانده کل ارتش دست ساخته صدام جنایات زیادی را درطول جنگ ۸ ساله بر علیه مردم ایران مرتکب شد ولی شرکت مستقیم درجنگ شهرها و دادن اطلاعات مختصات مناطق مسکونی و اقتصادی شهرهای جنوبی و به خصوص هندیجان بزرگ ترین و ننگین ترین جنایت وی بود که دستش را به خون انسان های بی گناه و غیرنظامی آلوده کرد که همانند لکه ننگی برپیشانی وی خواهد ماند. یاد شهیدان قهرمان مردم هندیجان گرامی باد، آنهایی که قربانی کینه توزی رجوی و صدام شدند.

گزارش از: اکبر

انتهای پیام / انجمن نجات خوزستان

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=25154

نوشته های مشابه

17آوریل
فاکتِ چشمان ۱۲ تا داشتم / قربان عرب حسرت به دلی با یادآوری خاطرات را نوشته بود
افشای اسنادی از جمع‌بندی نشست‌های غسل هفتگی و عملیات جاری مردان و زنان در فرقه رجوی

فاکتِ چشمان ۱۲ تا داشتم / قربان عرب حسرت به دلی با یادآوری خاطرات را نوشته بود

09آوریل
سپیده‌دمِ سپهبد
گذری بر زندگی شهید صیاد شیرازی

سپیده‌دمِ سپهبد