• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
خانواده های اسیران فرقه رجوی با انتشار نامه ای به دبیرکل سازمان ملل متحد عنوان کردند

مرگ انسان های بی گناه به دلیل تحریم های ظالمانه جنایت علیه بشریت است

  • کد خبر : 25071
  • 02 آوریل 2020 - 12:09

انجمن نجات استان اردبیل همراه جمعی از خانواده های اسیران و جداشده های فرقه رجوی با انتشار نامه ای به دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار لغو تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران شدند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق، در متن نامه این خانواده ها خطاب به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد آمده است:

با سلام و  احترام خدمت جنابعالی، ما انجمن نجات استان اردبیل، تشکل مادران، قربانیان فراموش شده فرقه رجوی، جدا شده ها  و خانواده های  اعضای اسیر در سازمان مجاهدین خلق ضمن تبرّی جستن از اعمال خبیث و خیانتکارانه این فرقه تروریستی، به استحضار می رسانیم همراه با  درخواست های  بین المللی به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹خواهان لغو تحریم های ظالمانه علیه مردم کشور خویش هستیم.

با گسترش بیماری حادث شده از ویروس کرونا،  اکثر کشورهای جهان درگیر این اپیدمی وحشتناک  شدند. براساس نظریات بسیاری از پزشکان اپیدمی لوژی غلبه بر همه گیری ویروس کرونا موضوعی  جهانی و بین المللی است و همکاری عمومی در سراسر جهان را می طلبد.

همانطور که  شما  در بیانیه ای خواستار لغو تحریم های ظالمانه  ایران شده و از مصائب  مبارزه با آن در کشور ما  سخن گفته و گوشزد نموده اید؛ «در شرایط وقوع یک همه‌گیری جهانی، اخلال در تلاش‌های پزشکی یک کشور خطرات موجود برای همه ما را بالا می‌برد.»  تایید و یادآوری می کنیم این تحریم‌های ظالمانه  باعث محدودیت های بسیاری برای هموطنان و درمان بیماران شده است از جمله   ممانعت  از ارسال تجهیزات  و وسایل پزشکی، داروهای مورد نیاز و محدودیت های نقل و انتقالات  و تامین مالی آنها.

در شرایط حاضر اقدام جدی و عملی ضروری است. مرگ انسان های بی گناه در ایران به دلیل تحریم های ظالمانه و محدودیت های پزشکی جنایت علیه بشریت است. همچنان که بسیاری از کشور ها خواهان لغو تحریم های ایران شدند، اگر دولت و ملت آمریکا نمی خواهد در این جنایت شریک باشد. درخواست داریم هر چه سریعتر نسبت به لغو آن بازنگری نموده  و بیش از این ملت  و دولت خود  را درگیر ظلم و رنج افزون بر ملت ایران ننمایند. 

 همانطور که شما و پیش تر سیاستمداران،  پزشکان و بسیاری از مقامات اعلام نموده اند،  در وضعیت فعلی شرایط  زندگی انسانها در کشورها به هم گره خورده و نمی توان بی توجه به بحران حادث از بیماری کووید ۱۹ هر  کشوری به فکر خویش بوده  و به تنهایی بر این مشکل فائق آید.   بدیهی است که در این شرایط نگران کننده انسانی، آزادگان دنیا  نمی توانند  با  سهل انگاری و بی رحمی از کنار هم بگذرند و شاهد رنج و مرگ مردمان سایرکشورها باشند. 

چنانکه مطلع  هستید، هشت کشور روسیه، چین، سوریه، کوبا، نیکاراگوئه، کره شمالی، ونزوئلا و ایران طی نامه ای از شما لغو تحریم هایی که مانع مبارزه با شیوع ویروس کرونا شده است، را درخواست نمودند. شمار دیگری از کشورها یا مقامات آنها چون ترکیه، پاکستان، ژاپن و انگلستان، عراق و لبنان  نیز خواستار لغو تحریم‌ها شده‌اند.

همچنین تعدادی از  اعضای مجلسین آمریکا  ازجمله «برنی سندرز»، «الیزابت وارن»، «اِد مارکی» «الکساندریا اُکاسیو-کورتز»،«باربارا لی» و «ایلهان عمر» و دو روزنامه پرتیراژ آمریکا (واشنگتن پست و نیویورک تایمز) نیز از کشور خود خواستار  لغو و یا کاهش تحریم‌ها علیه تهران شدند.

به همین دلیل ما خانواده های قربانیان فرقه ها، و پایگاه نوع دوستی فراق، خواستار حذف تحریم های ظالمانه علیه ملت خویش  هستیم، از شما درخواست داریم که از دولت آمریکا بخواهید از تحریم های غیرقانونی ایران که برخلاف کنواسیون های حقوق بشر و  اعمالی که باعث مرگ انسان های بی گناه می شود دست بردارند.

شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان تهدیدی جدی برای همه کشورهاست، همه مردم حق دارند به یک اندازه از امکانات دارویی و درمانی بهره ببرند لذا ممنوعیت ورود داروهای حیاتی، تجهیزات پزشکی و تولیدات دارویی و ممانعت تامین مالی اقلام فوق جان۸۰ میلیون  ایرانی را تهدید می کند.

 همانطور که خانم «میچل باچله»، کمیسر عالی حقوق بشر گفته؛ «در این برهه حساس، تحریم‌های وضع‌شده علیه بخش‌های اقتصاد کشورها باید برای رعایت سلامت عمومی جهان و برای حمایت از حقوق و زندگی میلیون‌ها نفر در این کشورها کاهش یافته یا معلق شوند.»

چنانچه نمی خواهند مردم ایران، ایالات متحده و دیگر کشورها را مقصر این دشواری ها و از دست رفتن جان انسان های بی گناه بدانند از شما،  ملت و دولت آمریکا  می خواهیم  در این برهه حساس  اثبات نمایند با ملت ایران مشکلی ندارند.

اگر نسبت به تحریم ها بی تفاوت بوده و از آن بگذرند نهایتا  افراد بی‌گناه زیادی در ایران  و سایر کشورهای تحت تحریم  به کام مرگ کشیده خواهند شد.  اگر ما هم فراموش کنیم تاریخ نویسان و نسل های  بعد  چنین اعمال ضد بشری را ازیاد نخواهند برد و در صفحه تاریخ جهانی ثبت خواهد شد.

با تشکر

انجمن نجات استان اردبیل

جمعی از خانواده های قربانیان فرقه رجوی

تشکل مادران، قربانیان فراموش شده فرقه رجوی

جمعی از اعضای رها شده از سازمان تروریستی مجاهدین خلق

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=25071

نوشته های مشابه

28مارس
فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم
مهرویه هاشمی، مادر چشم انتظار یکی از اسیران فرقه رجوی

فقط به امید دیدار فرزندم زندگی می‌کنم

18مارس
امیدواریم گام‌های پولادین دیگری برای رهایی اسیران برداریم
پیام نوروزی فراق به خانواده‌های چشم انتظار

امیدواریم گام‌های پولادین دیگری برای رهایی اسیران برداریم

18مارس
نفس باد صبا مشک فشان خواهد شد
پیام نوروزی خانواده‌های عضو انجمن نجات مرکز استان اردبیل

نفس باد صبا مشک فشان خواهد شد