• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

روایت: به بهانه فرا رسیدن سالروز ترور خانواده «بیت سالم» در اهواز

  • کد خبر : 23378
  • 02 دسامبر 2019 - 10:08

روز  9 آذر ۷۸  وقتی خانواده چهار نفره بیت سالم در اهواز سوار بر موتور بودند، هدف خمپاره زنی کور فرقه رجوی قرار گرفته و هر چهار نفر جانباز  شدند.

پدر۶۰ درصد، مادر۴۰ درصد، محمد، پسر هفت ساله خانواده ۵۰ درصد و رضا، چهار ساله ۳۰ درصد به درجه جانبازی نائل آمدند.

محمد که در آن زمان هفت سال داشت می گوید: ۹ آذر۷۸  بود که با پدر، مادر و برادر کوچکم سوار بر موتور به سمت خیابان نادری می رفتیم . در مسیر نزدیک به پل پنجم چند خمپاره اطراف ما منفجر شد که یکی از آنها نزدیک ما منفجر و ترکش های آن به همه اعضای خانواده اصابت کرد و جانباز شدیم.

خانواده بیت سالم که از مردم عادی بودند حمله گروه مجاهدین به آنها برایشان غافل گیرانه بود. ابتدا از ماهیت تروریست ها اطلاعی نداشتند. آنها در زمانی که مجروح شدند نمی دانستند جریان چیست؟ ولی بعدها که مجاهدین در روزنامه  و رسانه هایشان مسولیت این حمله را برعهده گرفتند، این گروه تروریستی را شناختند.

آنها در فرانسه یک پرونده حقوقی علیه گروه مجاهدین در دادگاه پاریس ترتیب دادند و بازپرس پرونده با دیدن مدارک و شواهد حق را به این خانواده داده است.

آقای بیت سالم هم حتی کارمند دولت نبود و شغل آزاد داشت.

شهروند دیگری به نام جلال جلیزاوی که یک معلم بود هم بر اثر این اقدام تروریستی به شهادت رسید.

فرقه تروریستی مجاجوی بارها در ایران اقدام به عملیات تروریستی نمود و درسخت ترین شرایط بزرگ ترین خیانت ها را به مردم ایران کرده است.

ترور بیش از ۲۰۰ نفر از مسؤولین دولتی و۱۷۰۰۰ شهروند عادی و نیروهای حامی انقلاب و یا انتقال اطلاعات محرمانه به سرویس های جاسوسی بیگانه تنها بخشی از اقدامات این گروه تروریستی است.

فرقه تروریستی رجوی که ضربات مرگباری از مردم و نیروهای حامی انقلاب در داخل،کربلای یک (مهران) و در عملیات مرصاد در سال ۶۷ خورده بود تعداد زیادی از نیروهایش را از دست داده بود و برای به اصطلاح بازیابی روحیه اعضایش موج جدیدی از اقدامات تروریستی را در دهه ۷۰ به راه انداخت که گلوله باران خمپاره ای اهواز در ۹ آذرماه ۱۳۷۸ نمونه ای از آن است.

در این مرحله موضوع تشکیل تیم های عملیاتی  توسط مسعود رجوی سرکرده این فرقه درداخل خاک عراق از سال ۱۳۷۶تا ۱۳۷۷ آغاز گردید.

در این سال طی جلساتی که در یکی از پادگان های فرقه درعراق (قرارگاه بدیع در ابوغریب) به ریاست مریم رجوی برگزار شد تصمیم گرفته شدکه تیم های عملیاتی جهت اقدامات تروریستی به خاک ایران اعزام گردند.

این تیم های عملیاتی  درهمین سال  در هفت قرارگاه مجاهدین که از سوی این گروه در نوار مرزی ایران و عراق ایجاد شده بود آموزش دیده و سازماندهی می شدند.

عناصر این فرقه پس از آموزش و سازماندهی برای انجام اقدامات تروریستی در ایران به تیم های سه نفره تقسیم و هرتیم مسئولیت عملیات در یکی از شهرهای ایران را برعهده داشت.

اعضای تیم های عملیاتی قبل از انجام عملیات چندین ماه در قرنطینه و یا پانسیون به سر می بردند و تحت آموزش های سخت ایدئولوژیکی و شستشوی مغزی قرار می گرفتند و درطی این مدت از دنیای تشکیلات قطع و هیچگونه ارتباطی با دیگر اعضا نداشتند تا درشرایط سخت عملیاتی قرار بگیرند.

در اواخر ابان ماه  78بود که دستور اجرای عملیات تروریستی در خاک ایران توسط مسعود  و مریم رجوی صادر و به قرارگاه هفتم فرقه به نام قرارگاه حبیب در استان بصره جهت اجرا ابلاغ گردید.

اولین تیم سه نفره با همکاری استخبارات رژیم بعث صدام از مرز عبور و از مسیر پاسگاه زید سه راه حسینیه و جاده خرمشهر اهواز وارد شهر اهواز شد و با جاسازی و استقرار یک قبضه خمپاره ۸۲ میلی متری در محل پارک حجاب این شهر در نهم  آذر ۷۸ با پرتاب ۵ گلوله خمپاره بی هدف و کور به داخل اهواز دست به جنایت  علیه مردم بی دفاع این شهر زدند.

درجریان این عملیات کور و ضدانسانی یکی از شهروندان اهوازی به نام سعید جلیزاوی که دبیر دبیرستان بود شهید و۱۱ زن و مرد و کودک به شدت مجروح شدند. برخلاف ادعای فرقه که هدف عملیات را مراکز نظامی و اطلاعاتی در شهر اهواز اعلام کرده بود محل اصابت خمپاره منطقه نظامی نبود. بعد از این عملیات نیمه شب همه اعضا را از خواب بیدار و در سالن اجتماعات هر مقر جمع کردند و اطلاعیه مسعود ومریم را خواندند.

مسعود رجوی در این اطلاعیه ضمن تبریک به قرارگاه هفتم اهداف این عملیات را مراکز نظامی و اطلاعاتی عنوان کرد و از کشته و مجروح شدن دهها فرمانده نظامی و اعضای وزارت اطلاعات خبرداده بود.

هدف فرقه از انجام این عملیات ها نا امن جلوه دادن شهرهای ایران بود. رجوی می گفت بر فرض کشته شدن مردم در این اقدامات تروریستی بهایی که مردم باید برای مبارزه بپردازند ماهم قیمت داده ایم و این نشان می داد که جان مردم ایران چقدر برای سران این فرقه بی ارزش است.

پس از انجام عملیات ۹ آذر ۷۸ رجوی این ادعا که در جریان خمپاره باران مردم عادی شهید شده اند را صحنه سازی  دولت ایران خواند و گفت هدف عملیات مراکز نظامی بوده تا اعضا را فریب دهد .

اهداف اصلی این عملیات تروریستی  به گفته رجوی وادار کردن دولت ایران به اقدامات تلافی جویانه بوده است. در آن سالیان این فرقه تروریستی مستمرا توسط نهادهای حقوق بشری و کمیسیون های سازمان ملل به خاطر استفاده از شیوه های خشونت آمیز محکوم می شد و در لیست تروریستی بسیاری از کشورهای اروپایی و حتی آمریکا قرار داشت و از طرف دیگر به خاطر متوقف شدن عملیات های نظامی به دلیل آتش بس عملا در بن بست قرار گرفته بود و رفتن آنها به عراق و همکاری با دولت صدام توسط اعضا را زیر سوال بود.

روایت از: علی اکرامی

انتهای پیام / انجمن نجات خوزستان

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=23378