• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024

«جنگ شهری» ایده هدایت شده توسط فرقه رجوی برای آشوب در ایران

  • کد خبر : 23195
  • 20 نوامبر 2019 - 12:20

نوع و شیوه‌های عملیاتی برخی اغتشاشات اخیر در کشور نشان می‌دهند که این کارها توسط عناصر  تروریسم شهری فرقه رجوی هدایت می‌شود.

به گزارش فراق، اعتراض‌های مردمی بعد از گرانی و سهمیه‌بندی شبانه بنزین به‌تدریج از روند آرام و مسالمت‌آمیز خارج شد و از سوی برخی گروه‌های ضد وطنی به آشوب و اغتشاش کشیده شد.

روند آشوب‌های چند روز اخیر نکته‌های تاریخی و امنیتی را دوباره برای افکار تداعی می‌کند. شباهت زیادی نسبت به مسیر اغتشاشات اخیر با عملیات‌های سازمان منافقین(مجاهدین خلق) در سال‌های گذشته وجود دارد.

تخریب و آشوب‌های چند روزه گذشته هم شکل امنیتی سازمان منافقین داشته است. ایجاد هسته‌های کوچک برای ترور و آتش زدن و بعد از آن ورود لایه دوم عملیات استفاده از زنان برای جریح دار کردن احساسات عمومی بود که با دخالت نیروهای امنیتی و انتظامی برهم خورد.

منافقین از زنان هم برای تهییج جمعیت و دادن شعار علیه نظام استفاده می‌کردند. نکته‌ای که در آشوب‌های چند روز اخیر تهران و بیشترهای شهرهای کشور هم شکل گرفت. برآورده‌های میدانی نشان می‌دهد برخی افراد تنومند و جوان لیدر اغتشاشات اخیر بودند و به همراه تیم‌‌های کوچک و به‌صورت چریکی و سبک با استفاده از سلاح‌های دست‌ساز اقدام به آتش و تخریب اموال عمومی برای رعب و وحشت می‌کنند.

این موضوع خلاف آشوب‌های دی ماه ۹۶ بود که بیشتر دختران جوان لیدر تیم‌های آشوب در سطح کشور بودند. 

به گفته یکی از نمایندگان مجلس، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی در جلسه غیرعلنی بهارستان اعلام کرده بود که برخی بازداشت‌شدگان در اغتشاشات اخیر وابسته به منافقین بودند.

جنگ شهری توسط منافقین کلید زده شد

به نوشته خبرگزاری آنا، سازمان منافقین نخستین گروهی بود که با گرایش مارکسیستی و چپ در ایران ایده‌ جنگ شهری را بنا نهاد. بیشتر گروه‌های چپ‌گرا در ایران و سایر نقاط جهان مانند؛ چین و کوبا جنگ را از روستا و میان دهقانان شروع کردند، ولی فرقه رجوی استدلال می‌کرد چون جمهوری اسلامی در روستاها نیروهای پروپاقرص و متعصبی دارد باید با انقلاب جنگ شهری را کلید زد.

استدلال آنها هم این بود که همان‌طور سازمان چریک‌های فدایی خلق در سیاهکل جنگ رسمی کردند و نا موفق بودند باید روستاها را در جنگ کنار گذاشت و مرکز قدرت را درگیر کرد.

همین گونه بود که در دهه ۶۰ سازمان منافقین در مناطق شمالی و مرکزی تهران(پولدار نشین) خانه‌هایی اجاره و عملیات خرابکاری و بمب‌گذاری را از آنجا ساماندهی می‌کردند. موسی خیابانی نفر دوم سازمان و اشرف ربیعی همسر مسعود رجوی هم در خانه‌ای شمال تهران توسط نیروهای کمیته انقلاب کشته شدند.

آنها هم مانند تیم‌های سه و پنج نفره اغتشاشات اخیر در دهه ۶۰ اقدام به ترور، آتش زدن اتوبوس و مغازه‌ها می‌کردند که ردپای آنها در حوادث اخیر هم آشکار شده است.

بعد از اعدام رهبران به نسبت مذهبی مجاهدین خلق در سال ۵۱ سازمان به دست نیروهای کمونیست و چپ‌گرا افتاد. سرکردگان اصلی این گروه در دهه ۵۰ افرادی مانند؛ «تقی شهرام و آرام بهرام» بودند. این دو خالق چند روش تروریستی بودند که بعدها با منافقین همیشه ماند.

آن‌ها قبل و بعد از انقلاب خانه‌های تیمی شامل؛ مردان و زنان مجرد شکل می‌دادند تا در این خانه‌ها وسایل بمب‌گذاری و اسلحه مخفی کنند. نحوه اجاره این خانه‌ها هم توسط سازمان بسیار جالب بود. منافقین در پوشش خانواده‌‌هایی شامل؛ زن و مرد و با خریدن بچه از دیگران خانه را اجاره می‌کردند.

روش دیگر آن‌ها که بعد از انقلاب اسلامی بیشتر در دستور کار قرار گرفت، ایجاد هسته‌هایی سه تا پنج نفر عملیاتی در شهرها بود. این  هسته‌ و گروه‌ها به این شکل کار می‌کند که هر فرد با نفر بالا دستی خودش تنها ارتباط دارد و فرد دیگری که در گروه جداگانه حضور دارد هسته بعدی را نمی‌شناسد. این روش سبب می‌شود که تیم‌های دیگر دیرتر شناسایی و دستگیر شوند.

در همین راستا، اسماعیلی، سخنگوی دستگاه قضائی هم درباره اینکه آیا در بین بازداشت‌شدگان افرادی از ضدانقلاب نیز حضور دارند، گفت: «در بین بازداشت شدگان عناصر وابسته به معاندین از جریان منافقین و سلطنت طلب‌ها وجود دارد و طیف‌هایی از اشرار نیز در بین بازداشت‌شدگان هستند».

زنان در عملیات‌های منافقین چه جایگاهی دارند؟

البته این نخستین طرح عملیاتی سازمان برای براندازی نبود. سازمان منافقین در تابستان سال ۶۰ هم طرحی برای براندازی نظام جمهوری اسلامی در نظر داشت. آن طرح به این‌گونه بود که منافقین قصد داشتند با ترور سران قوا و امام خمینی(ره) در قلب مردم وحشت ایجاد کنند و بعد از آن در شهریور و مهر سال ۶۰ تظاهراتی زنان برپا کردند که اعلام کنند تمام مردم با آن‌ها هستند و از احساسات مردمی سوءاستفاده کنند.

البته در این زمینه رفتار و عملکرد دولت در اعلام نابه‌هنگام افزایش قیمت بنزین تأثیرگذار بود. این شیوه عملیات شهری توسط سازمان نوعی از«تروریسم شهری» فرقه رجوی است که قبل از انقلاب پیگیری می‌شد. سازمان با ایجاد تیم‌های موزاییکی کوچک قصد داشت این پیام را به مردم و جهان مخابره کند که سراسر ایران درگیری تظاهرات است.

سازمان منافقین بعد از حضور در عراق هم تیم‌های ترور خودش را فعال گذاشت. نمونه‌های بارز آن شهادت شهید لاجوردی، سپهبد صیادی شیرازی، عملیات انفجار در حرم امام رضا(ع)، حضور در آشوب‌های سال ۷۸، ۸۸، ۹۶ است.

در گذشته فرمانده تیم عملیاتی سازمان برای ترور برعهده عطایی بود و بعدها فهمیه اروانی این مسئولیت را برعهده گرفت که در عملیات انتفاضه شعبانیه مردم عراق کشته شد. به نظر می‌رسد این تیم هم‌اکنون با هدایت شخص مریم رجوی و حمایت‌های پیدا و پنهان آمریکا و اسرائیل و عربستان سعودی به پیش می‌رود.

چند سال قبل و در آستانه دی ماه سال ۹۶ خبرهایی مبنی بر دیدار سرکردگان منافقین با مسئول استخبارات عربستان سعودی، امارات و برخی مسئولان سازمان جاسوسی اسرائیل(موساد) در اردن گزارش شده بود که بعد از اتفاقات سال ۹۶ رقم خورد.

این همان شیوه عملیاتی در دی ماه سال ۱۳۹۶ هم بود. اما وسعت تخریب، کشتن و زخمی‌ها این دوره به‌نظر می‌رسد بسیار بیشتر بوده است. البته فرقه رجوی در لباس‌های مبدل هم قصد برهم زدن امنیت را دارد. شاید آن‌ها با لباس‌های مبدل نیروی انتظامی و بسیج اموال عمومی را تخریب کرده تا حس ناامنی و بی‌اعتمادی در کشور را افزایش دهند.

بیشتر تیم عملیاتی سازمان هم توسط یک لیدر هدایت می‌شود که دور از صحنه اغتشاش در حال رصد هستند. بیشتر آن‌ها هم سلاح‌های سبک و کوچک در اختیار دارند و وسایل حمل و نقل این افراد بیشتر موتورسیکلت است. البته تیم‌های منافقین تنها از میان اعضای رسمی آن‌ها نیست؛ بیشتر سازمان از خانواده اعدامی‌ها، اراذل و اوباش و برخی افراد سابقه‌دار کیفری برای این موضوع استفاده می‌کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=23195

نوشته های مشابه

17آوریل
فاکتِ چشمان ۱۲ تا داشتم / قربان عرب حسرت به دلی با یادآوری خاطرات را نوشته بود
افشای اسنادی از جمع‌بندی نشست‌های غسل هفتگی و عملیات جاری مردان و زنان در فرقه رجوی

فاکتِ چشمان ۱۲ تا داشتم / قربان عرب حسرت به دلی با یادآوری خاطرات را نوشته بود

09آوریل
سپیده‌دمِ سپهبد
گذری بر زندگی شهید صیاد شیرازی

سپیده‌دمِ سپهبد