• امروز : جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 26 April - 2024

قدرت ایران و تلاش های مذبوحانه فرقه رجوی در راستای اهداف آمریکا / ۲

  • کد خبر : 22453
  • 28 سپتامبر 2019 - 9:54

در حوزه لبنان : ائتلاف سوریه و ایران که از ۱۹۷۹ آغاز شده است، جزو پایدارترین اتحادهای منطقه‌ای در خاورمیانه محسوب می‌شود. این اتحاد، ریشه در همکاری‌های دو دولت در برابر تهدیدات اسراییل و عراق داشت و سپس دامنه همکاری‌های سوریه و ایران از همکاری علیه اسراییل و عراق در زمان صدام  به همکاری در برابر دیگر قدرت‌های منطقه‌ای گسترش یافت   و در طول سه دهه در حوزه لبنان و فلسطین گسترش یافته است.

حزب‌الله لبنان با حمایت ایران و سوریه از یک گروه خرد در اوایل دهه ۱۹۸۰، به یک گروه قدرتمند با ساختارهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و مهمتر از همه یک بازوی نیرومند نظامی شبه دولتی در درون لبنان تبدیل شده است

تغییرات در خاورمیانه به نفع اسرائیل نیست و هر کجا که داعش بیرون رفته ایران  و محور مقاومت جای ان را گرفته است. شمار نظامیان ایرانی و شبه نظامیان شیعی طرفدار ایران در سوریه به ۱۶ هزار نفر می رسد.

اگر قرار بود که جمهوری اسلامی فقط و فقط بدنبال حکومت شیعی باشد چرا از گروه های مقاومت فلسطینی که طیف وسیعی از اهل سنت را شامل می شوند دفاع می کند؟ چرا از دولت سوریه به عنوان دولتی سکولار دفاع کرد؟  این جریان اینگونه القا می کند که برنامه منطقه ای ایران و  حمایت  ایران  از  کشورهایی مانند عراق، سوریه و یمن نه خواست عموم ملت ایران، بلکه خواست یک جریان خاص تندرو  است که منافعی در این کار دارند. به همین دلیل، دشمن برای توصیف این برنامه از واژه ماجراجویی استفاده می کند در واقع از لحظه ای که دشمن احساس کرد ایران بازی بزرگ در منطقه را برده، پروژه بسیج افکار عمومی ایران علیه برنامه منطقه ای آغاز شد. و در این  راستا مزدوران و سایر عوامل خود از جمله منافقین را  بکار گرفتند. ولی این امریکاست که بازی را باخت  عربستان در یمن گیر افتاد و در لبنان متحدان امریکا انتخابات را باختند و این حزب الله است که قواعد خود را پیش میبرد.

جلوگیری از تشکیل اولین کشور تروریستی تاریخ در کنار مرزهای ایران / آزاد شدن سرزمین های اشغال شده عراق و سوریه از داعش/ تثبیت دولت  اسد در سوریه/ شکل گیری یک جبهه مقاومتی عمیق در یمن / تغییر مشخصات امنیتی محیط پیرامون اسراییل و به محاصره افتادن آن/  برنده شدن مقاومت در دو انتخابات بزرگ عراق و لبنان/  باعث  تلاش دشمن  برای جبران شکست ، از طریق عملیات روانی و همراه کردن جریان های غربزده و ناآگاه، و گروه های تروریستی چون منافقین را در بردارد.

 هم چنین یکم  مدیریت تحولات پس از بهار عربی در جهت منافع ملی ایران از دستاوردهای ایران در محور مقاومت است که  با طراحی و اجرای موثر این برنامه موفق شد سیستم امنیتی و نظامی خود را با مشارکت موثر  در نظم در حال شکل  گرفتن  وبا  واقعیات منطقه وفق بدهد. دوم  ایران توانست  پس از بهار عربی، اجازه ندهد تحولات منطقه به گونه ای پیش رود که نتیجه آن محاصره ایران توسط تکفیری یا دولت های تروریستی نظیر اسراییل و سعودی باشد. در واقع ایران تنها کشوری بود که برای تحولات غافلگیرکننده منطقه یک استراتژی غافلگیرانه داشت و به همین دلیل توانست در زمانی که دیگران تازه مشغول تدوین راهبرد خود بودند، تحولات را جهت بدهد، و کنترل و مدیریت کند. تشکیل ارتش یکپارچه منطقه ای مقاومت سومین دستاورد راهبردی برنامه منطقه ای ایران و یک دارایی بسیار  گرانبهاست که توانست  ارتشی فراملیتی ایجاد کند که هم بار دفاع را توزیع کند و هم با ایجاد عمق استراتژیک، امنیت  را تضمین کند. این ارتش، چند ویژگی بسیار مهم دارد. اولین  ویژگی آن این است که کسی در آن  مزدور نیست، نظام منافع در محور مقاومت به گونه ای تعریف شده که هر یک بازیگران شریک در آن، در حال دفاع از منافع خود  هستند،و  به عنوان بخشی از یک برنامه بزرگ منطقه ای به مرکزیت ایران هم عمل می کند.

ویژگی دوم این ارتش این است که کاملا ایدئولوژیک عمل می کنددر نبردهای بسیار دشوار خاورمیانه جنگیدن بسیار پیچیده است و این تنها ایدئولوژی شیعی مبتنی بر فرهنگ عاشوراست که توان بروز  دارد. شکل دادن به ارتش های ایدئولوژیک، مهارت منحصربفرد  تشیع انقلابی  است که نه غربی ها و نه متحدان آنها هرگز به درک ویژگی های آن نزدیک  نشده اند. اگر ایدئولوژی شیعی و فرهنگ، جهاد، شهادت و مقاومت نبود ، امکان پیروزی و  مقابله علیه دشمنانی چنین وحشی و خونریز،هم نبود.

ویژگی سوم یکی از مشخصات بسیار مهم منطقه خاورمیانه نیروهایی است که بتوانند روی زمین بجنگند و معادلات را جابجا کنند، یکی از اهداف پشت پرده ایجاد داعش هم همین بود که نیرویی  مهیب در منطقه  از تکفیری ها در مقابل ایران و مقاومت خلق شود که توان هماوردی با ایران و مقاومت روی زمین را داشته باشد.

ویژگی چهارم این ارتش آن است که از یک اتاق کنترل و فرمان واحد برخوردار است و هیچ یک از اجزاء، بقیه متحدان خود را در نبردی که درگیر آن است تنها نمی گذارد. ویژگی پنجم این است که ساختار اصلی آن از بسیج مردمی ملت های منطقه تشکیل شده است. . ششمین و  یکی از راهبردی ترین ویژگی های این ارتش هم این است که با دولت های منطقه و نیروهای نظامی  دولتی خود  پیوند  خورده و در هم  آمیختند.

دستاورد  مهم  این پروسه  که به نحو موثر، ماندگار و در جهت منافع ملی ایران و کشورهای عضو محور مقاومت است   قدرت  ژئوپلتیک شیعی  و  مشارکت در تعیین آینده منطقه.. است. .  ویژگی های جغرافیای سیاسی منطقه خاورمیانه پس از نبرد ۷ سال گذشته علیه داعش و گروه های تروریستی، تغییراتی اساسی کرده است که  به وضع سابق  باز نمی گردد. این شاید یکی از اصلی ترین نگرانی های امریکاست که  در منطقه نبردی بر سر آینده جریان داشته که ایران این نبرد را برده است.

 زیرا الف – نخستین مسئله به دست گرفتن سرنوشت زمین هایی است که در اختیار داعش بوده است. ایران و مقاومت توانسته اند  در اکثر مرزهای کشورهای منطقه به مانند عراق و سوریه و لبنان با همکاری و همراهی مردم اعم از سنی و شیعه  مرز های قدیمی را برداشته و با هم متحد شوند و برخی از بهترین و باکیفیت ترین نیروهای اهل سنت در منطقه را به مقاومت ملحق نمایند.

ب- به دست گرفتن این زمین های بسیار ارزشمند، باعث شده مقاومت صاحب چند کریدور کلیدی شود. کریدور اول در مرز عراق و سوریه قرار داد که باعث می شود دسترسی زمینی نیروهای مقاومت در دو سوی مرز به یکدیگر برقرار شود. کریدور دوم در مرز لبنان و سوریه  است که حزب الله با قدرت آن را  در اختیار دارد، محور مقاومت از دریای عمان  آغاز و با عبور از عراق، سوریه و لبنان تا سواحل شرق دریای مدیترانه امتداد دارد. «این مسیر هم برای نیروهای انسانی و هم برای کامیون‌های پر از راکت باز است.

ج-نکته سوم  ایران موفق شده در زمینی که مقاومت در اختیار دارد تسلیحات راهبردی مستقر کند. توان موشکی ایران با موفقیت وارد معادله منطقه شده و امریکا هیچ پاسخ موثری به این ابتکار عمل مقاومت ندارد. « ».تجهیز مقاومت به موشک و پهپاد، و بومی شدن این فناوری ها در محیط های عملیاتی منطقه توسط گروه های مختلف مقاومت، برای همیشه شکل جنگ را در خاورمیانه تغییر خواهد داد.

 د. عامل بعدی که به تغییر اساسی در جغرافیای سیاسی منطقه انجامیده شکل گرفتن محوری از دولت های متحد در نظام جدید ژئوپلتیک شیعی و ایران است.

 اینک برنامه منطقه ای ایران به نحو راهبردی در حال پایان بخشیدن به تنهایی و قرار دادن ایران در مرکز یک موجودیت ژئوپلتیکی است که غربی ها اصرار دارند آن را هلال شیعی بنامندآنچه می تواند منجر به یک اتحاد کم و بیش پایدار شود ایجاد و حفظ منافع مشترک، ایجاد همبستگی های ژئوپلتیکی، امنیتی، سیاسی و اقتصادی  است برنامه منطقه ای ایران دارای یک جنبه فداکارانه است که هم با منافع ملی ایران منطبق است، و هم با مشارکت در فرآیند ملت سازی جدیدی که در کشورهایی چون عراق و سوریه در جریان است نوعی پیوند جدانشدنی میان ایران و عناصر کلیدی جامعه و دولت در این کشورها ایجادشده که هم  توان دفاعی و هم تهاجمی به دست آورده اند.

اکنون آسمان و زمین هیچ کشوری در منطقه به سادگی برای عملیات علیه ایران در اختیار امریکا نیست.

توان جنگی حزب الله در اثر حضور در جبهه سوریه. آنجا که اسرائیل  اصرار داشت آن را باتلاق سوریه بنامد،و نیروی جنگی و توان نظامی آن را تحلیل ببرد و نهایتا یک حزب الله خسته و فرسوده از دل این منازعه بیرون بیاید که دیگر هرگز تهدید جدی برای اسراییل نباشد. نتیجه اما کاملا برعکس از آب درآمد  اسراییل  سعی داشت که  داعش سرزمین های بزرگی را در سوریه و عراق تصرف کند البته به این شرط که متعهد شود هرگز به جانب اسراییل میل نکند، همچنانکه هرگز نکرد. در گام دوم سعی کرد بخش های سنی محور مقاومت بویژه گروه های فلسطینی را از ایران و حزب الله جدا کرده و از ظرفیت عملیاتی آنها علیه مقاومت استفاده کند. ولی نهایتا به پالایش، بازسازی و افزایش توان مقاومت گروه های فلسطینی و همچنین رشد اتکای آنها به ایران و حزب الله  انجامید.

سپس  سعی کرد در تمام مرزهای ایران با همکاری امریکا ناامنی هایی ایجاد کند که در این امر هم موفق نبودند. . نهایتا هم اسراییل سعی می کند از تمرکز عملیاتی ایران در سوریه با ابزارهای مختلف بکاهد و نیروهای مشخصا ایرانی به مرزهای سرزمین های اشغالی نچسبند والا( سوری ها و  حزب الله همین حالا در مرزهای اسراییل ایستاده اند)  و  اخراج ایران از سوریه اتفاق بیفتند ؛ هدفی که خود می دانند تحقق آن بی معناست و اما داستانسرایی ها در باره هزینه مقاومت:  واقعیت این است   هزینه محور مقاومت  اقتصادی ترین برنامه راهبردی ایران بوده میزان منابع مالی و اقتصادی هزینه شده، ،  در نتیجه مطالعه   اعداد وارقامی که خود غربی ها – منتشر کرده اند به سختی به یک درصد هزینه آمریکا و متحدان و مزدوران آن می‌رسد.

با مطالعه سطور فوق  متوجه خواهید شد که، ایران با وفاداری به ایدئولوژی اسلامی و بنیان تاریخی و نژادی شجاعت و وطن پرستی و نوع دوستی هم راستا با محور مقاومت اسلامی در درجهت حفظ استقلال و تمامیت ارضی، برقراری  امنیت خویش و  احقاق حقوق مظلومین، بویژه  رهایی مردم فلسطین ازشر اسرائیل، شیعیان یمن از محرومیت و  نجات سایر  مردم محروم منطقه از نفوذ آمریکا و صهیونیسم پیش می رود در حالیکه  سازمان منافقین با تمام ادعای حقوق بشری و مبارزاتی صد وهشتاد درجه در جهت عکس منافع مردم منطقه و مخصوصا هم وطنان خویش راه  ضربه زدن به کیان اسلام و مسلمین و جاسوسی  را در پیش گرفته و همپالکی دولت های مستبد و دیکتاتور منطقه و مزدورآمریکا شده و دقیقا نقاط قوت چشمگیر دولت ایران را همسو با امپریالیسم و صهیونیسم نشانه گرفته اند.

تهیه و تنظیم: مریم سنجابی

انتهای پیام

قدرت ایران و  تلاش های مذبوحانه فرقه رجوی در راستای اهداف آمریکا / ۱

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=22453