• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

فرقه رجوی بازنده همیشه در تاریخ است

  • کد خبر : 20308
  • 17 آوریل 2019 - 12:39

در دهه شصت و بعد از اخراج از ایران برای جنگ و خونریزی به کردستان عراق رفتند و روی چنگ ایران و عراق سرمایه گذاری کردند ولی بعد از مدتی آتش بس اعلام شد و هر چه بود به فنا رفت. رجوی به اهدافی که می خواست رسید ؟

چرا این فرقه تا به حال نتوانسته است که حتی به یکی از اهدافش برسد ؟

باید کمی سیر به گذشته کرد و دید تا به حال این فرقه روی چه موضوعاتی سرمایه گذاری کرده است.رجوی سال ها در انتظار جرقه جنگ بود ولی این رویای رجوی محقق نشد و در سال ۲۰۰۳ عراق اشغال شد و رجوی هرچه اندوخته بود را یکجا از دست داد حتی صدها نفر به دنبال زندگی خود رفتن۰ ولی رجوی که از مرحله عقب بود فکر می کرد همه چیز به قبل برمی گردد، ولی آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت.  رجوی بر روند سیاسی عراق پول خرج کرد و سرمایه گذاری کرد ولی باز همه چیز را باخت.

او فکر می کرد آمریکا از فرقه او پشتیبانی می کند ولی در این کار هم اشتباه محاسبه داشت ، عراقیها را هم ضد خود کرد.

در آن زمان فکر می کرد که می تواند با دولت عراق دربیفتد ولی وقتی فهمید که ضربه را دریافت کرد و گیج و منگ به هر طرفی می رفت.

بعد از گذشت زمان انقلاب در کشورهای عربی پا گرفت رجوی نسنجیده رفت پشت نیروهای ضد دولت بشار اسد و بصورت علنی پشتیبانی می کرد در همین حین داعش در عراق پا گرفت و تا نزدیکی بغداد رسید. رجوی فکر می کرد اینها از استان انبار عراق هستند و کلی خوشحال شده بود ولی وقتی فهمید داعش بودند سکوت اختیار کرد و تا هنوز که هنوزه حرفی نزده است.

خلاصه تا حالا هرچه سرمایه گذاری کرد  باخت. بعد از ورود به آلبانی از آنجایی که دید کارت سوخته ایی بیش نیست فرقه را به آمریکا نزدیک کرد که از این انزوا خارج شود.  با روی کار آمدن ترامپ رجوی گفت همه معادلات عوض شد و دیگر به قبل بر نمی گردیم ، از مماشات خبری نیست رجوی گفت اگر هیلاری ریاست جمهوری را بدست می گرفت همان سیاست اوباما را پیش می برد لذا دنبال این بود که جمهوریخواهان برنده انتخابات شوند و در اصل سرمایه گذاری بعدی رجوی بود.

سران فرقه از همه ادعاهای گذشته خود عقب نشینی کردند ولی عقب نشینی اینها مثل ارتشی است که زیر فشار دشمن عقب نشینی کند.

یادداشت از: احمد خاکی

انتهای پیام / فراق

 

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=20308