• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024

«مرصاد فرهنگی»؛ راه مبارزه با منافقین در شرایط کنونی / مرصاد فرهنگی، می تواند به تشکیلات رسانه ای فرقه رجوی ضربه سهمگینی به مراتب بیشتر از مرصاد نظامی وارد سازد

  • کد خبر : 16299
  • 31 جولای 2018 - 11:39

سالروز تاریخی پیروزی ارتش جمهوری اسلامی ایران و رزمندگان اسلام  بر منافقین در عملیات مرصاد در سال ۱۳۶۷ش. اگرچه از حیث روزنگارهای تقویمی در دوران هشت سال جنگ تحمیلی، مورد تجلیل ما قرار می گیرد، اما از منظر تحلیل و بررسی وقایع و حوادث مرتبط با دفاع مقدس دارای زوایایی قابل تاملی است که آن را از قاب یادبودگونه تاریخ و خاطرات خارج می سازد؛ چرا که روند جریان نفاق برخلاف نبرد با دشمن خارجیِ بعثی نه تنها پایان نگرفته است بلکه همچنان ادامه دارد و با شکل تازه ای متولد شده است.

عملیات نظامی مرصاد که تجاوزگران منافق را در فروغ جاویدان به محاق تاریخی برد، برای چند صباحی فرقه رجوی را در یک وضعیت استیصال و سردرگمی مواجه ساخت؛ بطوریکه تجدیدِنظر در شیوه و نحوه عنادورزی های آنها با نظام اسلامی را وارد مرحله تازه ای کرد. مراحلی که از جاسوسی و خیانت به کشور و ملت در همراهی و فروش اطلاعات از مراکز مهم و راهبردی مانند تاسیسات هسته ای به دشمنان ایران اسلامی و مردم شروع شد و اکنون نیز به سمت مشروعیت بخشی از خود در میان اذهان عمومی با گرایشات صنفی و طلب کردن مطالبات آنها حرکت می کند. بطوریکه گروهک منافقین با این هدف که از طریق تحریک اجتماعی گروه های هدف با مطالبات صنفی و سوق دادن آنها به سمت و سوی تقاضاهای سیاسی درصدد حصول به مقاصد و نیات گذشته خود با درونمایه های ایدئولوژیکی اما با نام آزادی و دموکراسی هستند.

نکته مهم در این باره که این نوشتار در پی ارائه آن است پیشنهاد طراحی و تدوین یک بسته تقابلی از سوی متولیان فرهنگی و سیاسی در کشور برای مبارزه با چالش آفرینی های منافقین با ویژگی های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در بین آحاد ملت به ویژه نسل جوان می باشد. در واقع اگر در مسیر مقابله با برنامه های ستیزه جویانه منافقین با نظام اسلامی و مردم ایران، عملیات مرصاد را الگویی کامل و موفق آمیز تلقی کنیم، به آسانی می توان با بدیل سازی از آن به یک برنامه جامع و هدفمند در راستای تقابل با آنها در شرایط فعلی که ابزار و شیوه های نبرد تغییر کرده است، برسیم.

مرصاد فرهنگی، برای نسل کنونی کلید واژه ای خواهد بود که می تواند به تشکیلات رسانه ای فرقه رجوی ضربه سهمگینی به مراتب بیشتر از مرصاد نظامی وارد سازد. در واقع اگر مرصاد نظامی توانست منافقین را به فکر فرو ببرد تا به راهبردها و راهکارهای دیگر برای ستیزه جویی بیاندیشند و به سمت آنچه امروز می بینیم حرکت کنند، مرصاد فرهنگی با توجه به شکست های آنها در عرصه راهبرد های ترور، انفجار و عملیات  نظامی، به راحتی می تواند منافقین و سازمان ایران ستیز آنها را که اکنون پوستین دموکراسی، آزادی خواهی و حق خواهی بر تن کرده اند، زمین گیر کند. به بیان جامع تر اینکه با طراحی ساماندهی شده و هدفدار از راهکارهای مبارزه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در شرایط موجود، مرصاد امروز در عرصه فرهنگی با ابعاد سیاسی – اجتماعی و رسانه ای در جهت تنویر افکار عمومی به ویژه نسل جوان باید انجام بگیرد. به نوعی که می توان مرصاد فرهنگی را عملیات آگاهی بخشی اجتماعی نسبت به مقاصد و نیات شوم منافقین برای جامعه نامید. و این همان گزاره ای است که فرقه رجوی از آن ترس و واهمه وافری دارند.

از این رو اگر زمان و فرصت را غنیمت شمرده و در کنار پرداختن به تاریخ، حال و آینده را نیز دریابیم و بدان توجه کنیم به سهولت در خواهیم یافت که پرداختن به موضوع مذکور از اهم امور و ضروریات می باشد. و در این راه تعامل و همکاری تمامی ارگان ها و نهادهای نظام سیاسی از دولت تا نهادهای انقلابی چون سپاه پاسداران و موسسات مطالعاتی و پژوهشی با یکدیگر را می طلبد. تا به مانند عملیات مرصاد در عرصه نظامی، در عرصه فرهنگی نیز مرصادی دیگر خلق کنیم؛ و آیندگان نیز به مانند ما به گذشتگان خود ببالند و در تمجید از آنها جان سپاری کنند.

یادداشت از دکتر مصطفی مطهری

انتهای پیام / بنیاد هابیلیان

 

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=16299

نوشته های مشابه

28مارس
تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند
روایت یک شاهد عینی از جنایت‌های فرقه ضدخانواده رجوی در حق کودکان اشرف

تاکتیک فرقه رجوی درباره ماجرای کودک سربازان؛ نفی و لاپوشانی / دیدم مادرانی را که پنهانی می‌گریستند

26مارس
اینجا آرام باشید و بیرون شورشی
مروری بر قوانین و استراتژی‌های رجوی ساخته

اینجا آرام باشید و بیرون شورشی