• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024

عقب نشینی «جان بولتون» و توهمات احمقانه در فرقه رجوی

  • کد خبر : 14777
  • 20 می 2018 - 23:37

شبکه های رادیو فردا ، بی بی سی و صدای امریکا روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۷ به نقل از جان بولتون مشاور امنیت ملی امریکا خبر دادند: «که تغییر نظام ایران در دستور کار دولت ترامپ نیست.»
موضع جدید جان بولتون در حالی است که وی در ماه ژانویه گفته بود هدف نهایی ما تغییر در ایران است. مشاور امنیت ملی ترامپ که تا قبل از این بیشترین فشارها را بر ایران وارد کرده بود در گفتگو با شبکه تلویزیونی ای بی سی گفت: دستور کار آمریکا این است که مطمئن بشود ایران هرگز به توانایی دستیابی به تسلیحات نزدیک نشود.

جان بولتون در پاسخ به سوال خبرنگار ای بی سی در مورد تناقض دراظهاراتش گفت در گذشته فردی آزاد بوده (منصب دولتی نداشته) و در این زمینه مطالب زیادی نوشته و یا مطرح کرده است .

به دنبال خروج دولت آمریکا از برجام فرقه تروریستی رجوی و شخص مریم رجوی که همیشه زیستن در شکاف و فرصت طلبی از ویژگی ذاتی آنها می باشد خروج از برجام را جشن گرفت و در تبلیغات داخلی و بیرونی چنین وانمود کرد که شرایط سرنگونی ایران فرا رسیده است وخروج از برجام به منزله پایان عمر  ایران خواهد بود.
مسعود رجوی رهبر مفقود شده فرقه طی پیامی با اشاره به خروج دولت آمریکا از برجام و نزدیک شدن جنگ چنین نتیجه گیری کرد که تا بهمن ۹۷ نیروها در این فرقه بمانند زیرا شرایط سرنگونی از هر لحاظ فراهم شده است . سرکردگان این فرقه همچنین با توجه به پروسه شرکت جان بولتون در مراسم سخنرانی های این فرقه و اعلام حمایت از آنها – هرچند که میلیونها دلار برای فرقه آب می خورد – از انتخاب جان بولتون به سمت مشاور امنیت ملی قند در دلشان آب شد و در بوق های تبلیغاتی خود دمیدند که با جایگزین شدن جان بولتون بعنوان مشاور امنیت ملی شرایط بیش از هر زمان برای حمایت دولت آمریکا از این فرقه به عنوان تنها آلترناتیو جایگزین فراهم شده است و با ترفندها و شیوه های فریب کارانه روحی و روانی در تبلیغات داخلی به اعضا سعی کردند چنین القا نمایند که با خروج آمریکا از برجام شرایط برای شروع حمله نظامی امریکا به ایران و جایگزین نمودن فرقه به عنوان دولت جایگزین بیش از گذشته فراهم شده است.
اظهارات اخیر جان بولتون مبنی بر اینکه موضع گیری های گذشته وی رسمی نبوده و بیشتر از موضع یک شهروند عادی اتخاذ شده و موضع فعلی وی به عنوان مشاور امنیت ملی این است که به دنبال تغییر در ایران نمی باشد در حقیقت یک تو دهنی محکم بر دهان مریم رجوی است .

در گذشته نیز سران این فرقه در جریان به قدرت رسیدن بیل کلینتون رئیس جمهور امریکا و تونی بلر نخست وزیر از حزب کارگر انگلیس کاملا بور شده و سوزش توهمات احمقانه را احساس کرده بودند. البته جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی دولت ترامپ در آینده هر موضعی که بگیرد بدلیل اینکه در جریان خروج آمریکا از برجام و نقض تعهدات بین المللی پارلمان اروپا است، ایران را در موضع قوی تر قرار داده است و با اعلام موضع گیری قاطع دولت ایران و دادن اولتیماتوم زمانبندی کوتاه مدت عملا ایران ابتکار عمل در صحنه دیپلماسی جهانی را به دست گرفته است و به دلیل همین موضع گیری قاطع ، مشاور امنیت ملی و وزیر خارجه دولت ترامپ مجبور به عقب نشینی گردیده اند . فرقه رجوی هم در این میان همانند گذشته بور و شکست خورده باقی ماند و بی شک از این سرمایه گذاری هم هیچ طرفی نخواهد بست.

یاداشت از علی اکرامی

 

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=14777