• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
تاریکی‌های پنهان در زندگی مریم رجوی

ماجرای ازدواجی پرمناقشه

  • کد خبر : 48865
  • 19 اکتبر 2024 - 12:34

نام مریم رجوی، زنی که سال‌هاست رهبری سازمان مجاهدین خلق را بر عهده دارد، همواره با ابهامات و تناقضات فراوانی همراه بوده است.

Rajavis 9

به گزارش فراق، یکی از تاریک‌ترین نقاط زندگی او، ماجرای طلاق از همسر اولش، مهدی ابریشمچی، و ازدواج سریع و مشکوکش با مسعود رجوی، رهبر وقت سازمان، است.

در سال ۱۳۶۴، در حالی که مریم رجوی و مهدی ابریشمچی صاحب یک فرزند خردسال بودند، ناگهان خبر طلاق آن‌ها منتشر شد. این طلاق در شرایطی رخ داد که ابهامات زیادی پیرامون آن وجود داشت. برخی معتقد بودند که این طلاق به اجبار مسعود رجوی و برای اینکه مریم با او ازدواج کند، صورت گرفته است.

در کوتاه‌ترین زمان ممکن پس از طلاق، مریم رجوی با مسعود رجوی ازدواج کرد. این ازدواج که به «انقلاب ایدئولوژیک» در سازمان مجاهدین خلق معروف شد، با انتقادات و مخالفت‌های بسیاری از اعضای سازمان روبرو شد. مخالفان این ازدواج، آن را غیرشرعی و غیراخلاقی می‌دانستند و معتقد بودند که مریم رجوی به همسرش خیانت کرده و برای رسیدن به قدرت و مقام، حاضر به فدا کردن زندگی مشترک و فرزندش شده است.

اما مدافعان این ازدواج استدلال می‌کردند که طلاق و ازدواج مریم رجوی بر اساس ضرورت‌های تشکیلاتی و مصلحت سازمان بوده است. شواهد و قرائن متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد این طلاق و ازدواج به هیچ وجه عادی و طبیعی نبوده است.

تناقضات و ابهامات در روایت‌های مختلف:

تناقض در زمان طلاق: برخی منابع مدعی هستند که طلاق مریم رجوی و مهدی ابریشمچی در سال ۱۳۶۳ رخ داده است.

تناقض در علت‌ طلاق: روایت‌های مختلفی از علت‌های طلاق مریم رجوی و مهدی ابریشمچی وجود دارد. برخی می‌گویند که این طلاق به دلیل عدم تفاهم بوده است، در حالی که برخی دیگر مدعی هستند که مسعود رجوی مریم را تحت فشار قرار داده تا از همسرش جدا شود.

سرعت مشکوک ازدواج: تنها در مدت کوتاهی پس از طلاق، مریم رجوی با مسعود رجوی ازدواج کرد. این سرعت غیرمعمول، بسیاری را به این باور رساند که طلاق از قبل برنامه‌ریزی شده بوده و هدف نهایی، ازدواج مریم با مسعود رجوی بوده است.

سوالات بی‌پاسخ:

چرا مریم رجوی حاضر شد برای ازدواج با مسعود رجوی، از همسر و فرزندش بگذرد؟

چرا طلاق و ازدواج مریم رجوی به «انقلاب ایدئولوژیک» در سازمان مجاهدین خلق تبدیل شد؟

آیا واقعاً طلاق مریم رجوی و مهدی ابریشمچی بر اساس «ضرورت‌های تشکیلاتی» و «مصلحت سازمان» بوده است؟

چه کسی از این طلاق و ازدواج سود برد؟

تا زمانی که ابهامات و تناقضات پیرامون این موضوع به طور کامل روشن نشود، ظن و گمان‌ها در مورد خیانت احتمالی مریم رجوی به همسرش همچنان باقی خواهد ماند.

سالاری

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=48865

نوشته های مشابه