• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024

رعشه مرگ بر «اشرف ۳» بعد از «وعده صادق ۲»

  • کد خبر : 48680
  • 07 اکتبر 2024 - 10:56

بعد از عملیات وعده صادق ۲ توسط ایران، نگرانی فزاینده‌ای تمامیت فرقۀ رجوی را در بر گرفته است.

ashraf3 62

به گزارش فراق، بخشعلی علیزاده با ارسال یادداشتی به فراق در این باره نوشت: یادم آمد وقتی که ما در قرارگاه موسوم به «لیبرتی» در عراق بودیم، گروه‌‌های مقاومت عراق هر از چند گاهی این قرارگاه را موشک‌باران کرده و از ما تلفات سنگینی می‌گرفتند. وضعیت به گونه‌ای شده بود که ما برای رفتن به استحمام یا انجام امور بهداشتی واقعاً دچار مشکل بودیم. شخصاً وقتی می‌خواستم برای کارهای فردی بروم و به خودم کمی رسیدگی کنم، اولین سوالی که به ذهنم می‌رسید این بود: «نکند الان بروم دوش بگیرم و موشک بزنند، یا برای کارهای دستشویی و امثالهم؟»

تمام افراد در فضایی مملو از استرس قرار داشتند و این موضوع باعث شده بود که ذهن همه درگیر باشد. حتی فرماندهان نیز مانند اعضای رده پایین فکر می‌کردند و ترس، وجه غالب در کل قرارگاه به حساب می‌آمد، اما آن‌ها به روی خود نمی‌آوردند تا روحیه بقیه تضعیف نشود.

liberty

بعد از عملیات وعدۀ صادق ۲ در عمق خاک کشور دشمن، شنیده‌ها حاکی از آن است که خوف وحشتناکی سرتاسر سران فرقۀ رجوی را در بر گرفته و وضعیت آن‌ها را به یاد لیبرتی در «اشرف ۳» می‌اندازد. فرماندهان و مسئولین بالای تشکیلات در جلسات و نشست‌های خصوصی که از اعضای رده پایین سازمان باخبر نبودند، نکاتی را مطرح کرده‌اند. آن‌ها در خصوص وضعیت بوجود آمده صحبت‌هایی کرده و در این مورد گفتگوهایی را پیرامون قدرت موشکی ایران انجام داده‌اند، از جمله اینکه موشک‌های ایران می‌توانند قرارگاه «اشرف ۳» را نیز مورد هدف قرار دهند، لذا باید به دنبال راه‌حل و بررسی برخی احتمالات باشند.

شنیده‌ها حاکی از این است که در میان اعضای فرقه صحبت‌هایی انجام شده که قدرت موشکی ایران آن‌ها را زمین‌گیر کرده و باورشان نمی‌شده که ایران بتواند در یک یا دو ساعت بیش از دویست موشک دوربرد و میان‌برد بر روی اسرائیل بریزد. مشخص شده است که برخی افراد از ترس خود بی‌پرده سخن گفته و مسئولین را تحت فشار گذاشته‌اند تا امنیت جانی‌شان تأمین گردد. در نشست‌های عملیات جاری که هر شب برگزار می‌شود، نیز فاکت‌هایی خوانده شده که اگر ایران ما را بزند، چه کسی خواهد توانست مانع آن‌ها شود؟

به همین سبب، نشست‌هایی را مریم رجوی با سران تشکیلات برگزار کرده و احتمالات مدنظرشان را بررسی می‌کنند. بر اساس همین خبرها که به دست رسیده است، به سیستم مهندسی ابلاغ شده تا مکان‌های امنی که در قرارگاه وجود دارد و نسبت به جاهای دیگر از استحکام بیشتری برخوردار هستند، شناسایی شوند تا در صورت وقوع موشک‌باران به عنوان پناهگاه مورد استفاده قرار بگیرند.

از آنجایی که مکان مورد استفاده فرقه رجوی قبلاً یک منطقه نظامی بوده (مقر مانز) و دارای استحکامات بتونی است، مکان‌هایی برای اختفاء و یا پناهگاه دارد، ولی متروکه می‌باشند. از این رو، این مکان‌ها مورد بررسی قرار گرفته و در دستور کار و با اولویت بالا قرار گرفته‌اند تا زودتر به نقطه عملیاتی برسند.

کابوسی که برای رجوی وجود دارد، مکان زندگی خودش است، زیرا اگر تا الان هم که جان سالم به در برده، به خاطر زندگی‌اش در مکان‌هایی با حفاظت بالا بوده است. اگر یادتان باشد، بعد از فروپاشی بیت العنکبوت رجوی (قرارگاه اشرف در عراق) یک مکانی کشف گردید که در زیر زمین درست شده بود. این مکان دارای کانال‌های ارتباطی زیادی بود و اتاق‌هایی در آن وجود داشت که محل استراحت و یا اتاق فرماندهی بودند و از روشنایی کامل برخوردار بودند و دارای آب و سایر مایحتاج بودند. طوری ساخته شده بود که مدت‌ها می‌شد در آن مخفی ماند و زندگی کرد. اکنون در اشرف ۳ دیگر از آن خبرها نیست. به همین دلیل است که بعد از عملیات وعده صادق ۲ توسط ایران، نگرانی فزاینده‌ای تمامیت فرقۀ رجوی را در بر گرفته است. حتی به اصطلاح هواداران این فرقه در اروپا نیز در گفتگوهای مخفیانه خودشان این احتمال را داده‌اند که ممکن است ایران با توجه به موشک‌های دوربردی که دارد، «اشرف ۳» را هم هدف قرار دهد!

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=48680