• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
دردل‌های خواهر شهید «محمد خوش‌زبان» در دادگاه محاکمه سرکردگان فرقه رجوی

خیلی دیر برگزار شد

  • کد خبر : 48415
  • 23 سپتامبر 2024 - 12:07

خواهر شهید محمد خوش زبان در هجدهمین جلسه دادگاه محاکمه سرکردگان فرقه رجوی، گلایه‌هایی از دیر برگزار شدن این دادگاه بیان کرد.

court 2024 18 12

به گزارش فراق، شهید خوش زبان پنجم شهریور ۱۳۴۱، در تهران چشم به جهان گشود. پدرش صمد، خوار و بار فروش بود. وی تاپایان دوره متوسطه در رشته تجربی درس خواند و دیپلم گرفت.

محمد خوش‌زبان جوان‌ترین شهید فاجعه تروریستی هفتم تیر با هوش سرشار و استعداد فوق‌العاده‌ای که داشت، بیشتر اوقات خود را در کنار تحصیل به فراگیری احکام شرعی و مسایل اخلاقی می‌گذراند.

 مرحومه مادر شهید خوش‌زبان درباره خصوصیات فرزند شهیدش چنین نقل کرده است: « او مظلوم و قانع بود، هر غذایی که در خانه تهیه می‌شد آن را با علاقه میل می‌نمود، ‌اگر لباس خوب برای او می‌گرفتیم، نمی‌پوشید. [در دوران جوانی] یک شلوار سربازی و یک پیراهن کارگری به تن داشت. به پوشش اسلامی خیلی حساس بود. این بچه تا به حال نگفت این چیز مال من است، هیچ چیز را برای خودش نمی‌خواست. اصولاً پای‌بندی به دنیا نداشت و یا لااقل فکر می‌کرد که هرچه هست مال همه است. بسیار سر به زیر و مطیع بود. [نصیحت‌های پدر و مادر] را قبول می‌کرد. [کمک به دیگران] را با خوش‌رویی می‌پذیرفت و به بحث و منطق علاقه داشت».

رفتارهای تأثیرگذار محمد خوش‌زبان از او جوانی آراسته و اهل بینش ساخته بود و همه اعضای خانواده از صمیم دل او را دوست داشتند.

وی هفتم تیر ۱۳۶۰، در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در حالی که کارمند آنجا بود بر اثر بمب گذاری عامل منافقین شهید شد. مزار او در بهشت زهرای تهران واقع است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=48415

نوشته های مشابه

16سپتامبر
جناب «بومادرا» و «جاوید رحمان» شما نماینده حقوق بشر نیستید؛ وکیل شیطانید
واکنش «مریم سنجابی» به حضور نماینده به اصطلاح حقوق بشر در نشست منافقین

جناب «بومادرا» و «جاوید رحمان» شما نماینده حقوق بشر نیستید؛ وکیل شیطانید

09سپتامبر
چرا اسیر مجاهدین شدم؟
نقش خانواده در انحراف کودکان و نوجوانان

چرا اسیر مجاهدین شدم؟