• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024

مسعود رجوی در چهار مقطع یاران و دوستان خودش را عامدا به کشتن داد / حقیقت هیأت‌های مرگ چه بود؟ + فیلم

  • کد خبر : 48341
  • 15 سپتامبر 2024 - 12:36

کارشناس مبانی اعتقادی و استاد دانشگاه گفت: مجموع رفتار‌های مسعود رجوی نشان می‌داده که مرده یارانش از زنده بودن آن‌ها برای او ارزشمندتر است. کشته شدن یارانش برای او ارزش تبلیغاتی بیشتری داشته است.

court2024 17

به گزارش فراق، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی صداقت، کارشناس مبانی اعتقادی و استاد دانشگاه در هفدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به جنایت های سرکردگان فرقه رجوی با اجازه قاضی در جایگاه قرار گرفت و گفت: شاید بتوانیم این دادگاه را از لحاظ تاریخی با دادگاه نورنبرگ که یکی از مهم‌ترین دادگاه‌های تاریخ معاصر و بلکه تاریخ جهان بوده مقایسه کنیم.  این دادگاه اهمیت بسیار زیادی دارد، این دادگاه یک دادگاه تاریخی برای رسیدگی به جنایات شاید خشن‌ترین گروه تروریستی تاریخ معاصر در کل دنیا است. زمانی که جنایات این گروه را ملاحظه می‌کنیم می‌توانیم عنوان خشن‌ترین گروه تروریستی را بیان کنیم.

وی درباره چرایی مقایسه این دادگاه را با دادگاه نورنبرگ، افزود: جنایت نازی‌ها در دادگاه نورنبرگ به صورت عام مطرح شد و فقط بحث جنگ کشور آلمان با سایر کشور‌ها نبود. اهم مواردی که در کیفرخواست دادگاه نورنبرگ مطرح شده بود بحث جنایت علیه بشریت، یحث برنامه‌ریزی برای جنگ و آغاز جنگ و جنایت علیه صلح و بحث جنایات جنگی به معنای عام بود که تمام این عناوین را در افعال این گروه در طول تاریخی که مرتکب جرایم مختلف شدند، می‌بینیم پس می‌توانیم این دادگاه را مقایسه کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صداقت بیان کرد: همچنین می‌توانیم بگوییم جنایاتی که این گروهک انجام دادند از لحاظ کیفیت، بدترین انواع شکنجه و شیوه‌های وحشیانه قتل که مرتکب شدند بلکه بالاتر از جنایات نازی‌ها بود. در جلسات گذشته دادگاه فیلم‌های متعددی در این خصوص پخش شد و شیوه‌هایی که داشتند بعداً فقط در داعش دیدیم که تکرار شد. سوالی که مطرح می‌شود این است جنایاتی که ارتش نازی انجام می‌داد بر علیه کشور‌های دشمن بود، ولی در کجا مطرح شده است که ارتش نازی علیه مردم خود این جنایات را مرتکب شده است؟

وی ادامه داد: چه کسی در تاریخ گفته است که هیتلر برای دستیابی به قدرت مردم خود را در خیابان‌های آلمان قتل عام کرده است؟ اما گروه مجاهدین خلق این کار‌ها را کرده اند. سوال من این است که در کدام قسمت تاریخ مطرح شده شخصی به نام هیتلر نیرو‌های ارتش خود را عالما و عامدا به کشتن داده است؟ طبق اتفاقات اواخر دهه شصت باید گفته شود که جنایات چگونه توسط منافقین صورت گرفته است.

کارشناس مبانی اعتقادی با اشاره به باغی بودن این گروهک تروریستی، گفت: در ماجرای عملیات مرصاد از لحاظ فقهی و قانونی شکی باقی نماند که این گروه باغی هستند و تمام عناوینی که برای بغی باید منطبق شود نسبت به این گروه در ماجرای عملیات مرصاد منطبق شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صداقت اظهار کرد: با توجه به اینکه قطعاً و یقیناً حکم این گروه به عنوان باغی اعدام بود، امام (ره) هیئت‌های عفو و تخفیف مجازات را تشکیل دادند و این هیئت‌ها فعال شدند. چه کسی به غیر از مسعود رجوی بود که از طریق تشکیلات مجاهدین خلق در زندان‌ها به اعضای خود پیام داد که باید بر سر مواضع خود بمانند. در تاریخ شهود متعدد شهادت می‌دهند که مسعود رجوی دستور داد «شما در مقابل این هیئت‌های عفو باید بر سر مواضع خود بمانید و هرگز اعلام پشیمانی نکنید.»

وی ادامه داد: مسعود رجوی گفت هر کسی که توسط این هیئت عفو شود خائن است؛ در جلسه گذشته دادگاه شهودی داشتیم که به رای العین دیده بودند و به گوش خود شنیده بودند که رجوی افرادی که مورد عفو جمهوری اسلامی قرار گرفته بودند خائن خوانده بود. در زندان دیزل‌آباد کرمانشاه، زندان همدان، زندان چوبیندر قزوین و در زندان اوین تهران فرمان شورش صادر شده بود و اتفاقاتی رخ داد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صداقت با بیان این سوال که مسعود رجوی فارغ التحصیل رشته حقوق بود و از همه بیشتر آگاهی و تسلط داشت که این اقدامات جزایی جز اعدام ندارد برای چه او عالماً و عامدا نیرو‌های خود را به کشتن داد و راه پس و پیش برای آن‌ها نگذاشته بود، گفت: اگر اعضای این گروه در مقابل هیئت‌های عفو قرار می‌گرفتند و اظهار پشیمانی می‌کردند به عنوان خائن با آن‌ها برخورد می‌کرد و اگر اعلام پشیمانی نمی‌کردند به عنوان باغی باید اعدام می‌شدند. در طول تاریخ چه کسی با نیرو‌های خود این کار را کرده است. در طول تاریخ فرماندهی وجود ندارد که نیرو‌های خود را به دفعات مختلف به کشتن دهد.

کارشناس مبانی اعتقادی گفت: مسعود رجوی در چهار مقطع تاریخی نیروها، یاران و دوستان خود را به کشتن داد؛ مقطع اول قبل از انقلاب و در ماجرای همکاری مسعود رجوی با ساواک و لو دادن اعضای ارشد مجاهدین خلق از جمله در راس آن‌ها محمد حنیف نژاد بود که همگی اعدام شدند. مقطع دوم اینکه به مهدی ابریشمچی به عنوان مسئول مراقبت از خانه تیمی سران مجاهدین خلق در تهران دستور داد طوری رفتار کند که نیرو‌های امنیتی به آن خانه مشکوک شوند و آن‌ها را بکشند تا رقیبی نداشته باشد؛ در آن خانه همسرش اشرف ربیعی و موسی خیابانی حضور داشتند و موسی خیابانی به عنوان راس مجاهدین خلق رقیب جدی برای مسعود رجوی بوده است.

وی ادامه داد: مقطع سوم به مسلخ فرستادن نیرو‌های کاملاً مبتدی در ماجرای عملیات مرصاد که از سوی مجاهدین فروغ جاویدان نامیده می‌شود، بوده است و طبق تصاویری که پخش شده اعضا اعلام کردند ما برای این عملیات فقط ۱۰ دقیقه آموزش نظامی دیده‌ایم. چه کسی نیرویی که ۱۰ دقیقه آموزش نظامی دیده است را به جنگ تمام عیار می‌فرستد این کشتن عالمانه و عامدانه است. مقطع چهارم ماجرای دستور به باقی ماندن بر سر مواضع خود در زندان‌ها بود؛ با علم به اینکه اگر آن‌ها به این شکل مقاومت کنند و بر سر مواضع خود بمانند قطعاً اعدام می‌شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین صداقت اظهار کرد: مجموع رفتار‌های مسعود رجوی نشان می‌داده است که مرده یارانش از زنده بودن آن‌ها برای او ارزشمندتر است. کشته شدن یارانش تا زنده بودن آن‌ها برای او ارزش تبلیغاتی بیشتری داشته است. اتفاقا زنده ماندن بسیاری از آن‌ها به نوعی برای او دردسر بیشتری داشته است، چون بعداً این افراد به عنوان قهرمان تجلیل می‌شدند و یکی از رقبای رجوی برای استمرار فرماندهی او می‌شدند.

 کارشناس مبانی اعتقادی گفت: هیئت عفو از طرف امام (ره) تشکیل شد، اما هیئت مرگ و مجازات اعضای مجاهدین خلق را مسعود رجوی و مریم رجوی تشکیل داد کسانی که عالماً و عامدا باعث شدند که برخی بر سر مواضع خود باقی بمانند و نجات پیدا نکنند در صورتی که هزاران نفر در ماجرای هیئت‌های عفو امام (ره) مورد عفو قرار گرفتند. یکی از شاهدان در جلسه گذشته دادگاه به صراحت گفت بسیاری از کسانی که آزاد شدند بلافاصله رفتند و به قرارگاه اشرف ملحق شدند و این نهایت بزرگواری جمهوری اسلامی بود که به هر بهانه‌ای حتی کسانی که ظاهراً ابراز پشیمانی می‌کردند را مورد عفو قرار داد

وی ادامه داد: در دادگاه حمید نوری که در سوئد تشکیل شد و اخیراً نیز اتفاق افتاد یک سری افراد آمدند و شهادت دادند که ما در ماجرا‌های اعدام‌های اواخر دهه ۶۰ مثلاً این آقا به این شکل حضور داشته یا نداشته است و خود را به عنوان شاهد معرفی کردند. سوال من این است که این شاهدان چرا زنده بودند، زیرا آن‌ها جزو مورد عفو شده‌ها بودند که در حال حاضر زنده هستند شهادت می‌دهند و این ثابت می‌کند که بسیاری از افراد در همان ماجرای هیئت‌های عفو مورد عفو قرار گرفتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صداقت اظهار کرد: قبل از ماجرای هیئت‌های عفوی که امام (ره) تشکیل داد دو سال قبل‌تر هیئت‌های عفو دیگری به محوریت آقای منتظری داشتیم در سال ۱۳۶۵ هیئت‌های عفو قبلی تشکیل شده بود و بسیاری از این افراد دوباره مورد عفو قرار گرفته بودند.به گواهی تاریخ بسیاری از این افراد به سرعت پس از اینکه از زندان آزاد شدند به قرارگاه اشرف پیوستند بسیاری از کشته شده‌های عملیات مرصاد همین افرادی بودند که در سال ۱۳۶۵ مورد عفو جمهوری اسلامی قرار گرفتند. دروغ بزرگ تاریخ و تحریف بزرگ تاریخ را مسعود رجوی کرد، فرار به جلو کرد، چرا که سیاهی و لکه ننگی که دستور داده بود را بپوشاند هیئت مرگ را او تشکیل داد.

وی ادامه داد: مسعود رجوی تو فارغ التحصیل حقوق بودی، تو یاران خود را عالماً و عامدا به کشتن دادی این چه جنایتی است که ما در طول تاریخ بشریت نداریم. کارکرد هیئت‌های عفو امام (ره) در تاریخ مشخص است. در حال حاضر تمام اعضای این گروه به گواهی خود زیر ۲ الی ۳ هزار نفر هستند که عددی نیست. جالب است که این‌ها در همان ایامی که ادعای این مسائل را داشتند اعداد مختلف گفتند؛ در همان ایام در ارگان رسمی خود اعلام کردند ۲۸۰۰ نفر این اتفاقات برای آن‌ها افتاده است پس از چند سال در ارگان رسمی خود ۳ هزار و ۸۰۰ نفر و پس از چند سال دیگر ۵ هزار نفر و چند سال بعد نیز ۱۰ هزار نفر اعلام کرده اند و امروز می‌گویند ۳۰ هزار نفر است. گزارشگر سازمان ملل جاوید رحمان، که از روز اول جمهوری اسلامی گفت که این آدم صلاحیت این کار را ندارد، و از قدیم با این گروهک ارتباطات مالی داشت و شما آن را به عنوان گزارشگر حقوق بشر انتخاب کردید و این فرد در مقر منافقین برای آن‌ها سخنرانی و ابراز همدردی و هم عقیدگی می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین صداقت گفت: رئیس دادگاه چند جلسه گذشته یک تذکر مهم و اخطار مهم جهانی داد که هر کس با این گروهک تروریستی که خشن‌ترین گروهک تروریستی در تاریخ معاصر است همکاری کند شریک جرم است. بنابراین گزارشگر حقوق بشر شریک جرم است. به عنوان کارشناس خواهش می‌کنم این مطلب به منصه ظهور برسد. اخیرا نیز یک میتینگی برگزار کرده‌اند و ۵۰ نفر از بازنشستگان سیاسی و افراد رده چندم سیاسی داخل این میتینگ دعوت شدند که اکثرا نیز غربی‌ها بودند این‌ها باید بفهمند زمانی که در میتینگ گروهک تروریستی قرار می‌گیرند باید به فکر عواقب قضایی آن نیز باشند این افراد باید تعقیب قضایی شوند چرا که به میتینگ رفتند و به تروریست بودن آن‌ها مهر تایید زدند و حمایت کردند. باید اتفاقی بیفتد که کسی جرات نکند در میتینگ‌های آن‌ها این گروهک تروریستی را تایید کند.

وی افزود: حکم گروه تروریستی مجاهدین بعد از ماجرای مرصاد قطع به یقین بالاتر از حکم محاربه و حکم بغی است. برخی از فقها شاید این حکم را داشته باشند که ماجرای جاهل به حکم با عالم به حکم فرق می‌کند؛ یعنی شاید کسی نداند که ماجرای بغی چیست و چه حکم قضایی بر بغی مترتب می‌شود اگر جاهل باشد یک برخورد و اگر عالم باشد یک برخورد دیگر صورت می‌گیرد.

در این جلسه دادگاه به درخواست حجت‌الاسلام والمسلمین صداقت ویدیویی از اعضای ارشد مجاهدین خلق منتشر شد که مجدداً اسدالله مثنی یکی از اعضای ارشد مجاهدین خلق پس از دادگاه جلسه قبل مجدد تاکید می‌کند ما تمام این‌ها را قبول داریم و با این تعاریف باغی هستیم و دیگر حجتی بر اعضای این‌ها نیست. به عنوان کارشناس اعلام می‌کنم اگر این افراد تا امروز بر ماجرای بغی اعلام جهالت می‌کردند در حال حاضر دیگر حجت تمام شده هرچه سریع‌تر از این گروه جدا شوند و اعلام برائت کنند وگرنه در حال حاضر با توجه به اعلام و پذیرشی که از طریق خود آن‌ها اتفاق افتاده است باغی و عالم به حکم باغی هستند و حکم آن نیز مشخص است.

کارشناس مبانی اعتقادی گفت: با خشن‌ترین گروه تروریستی تاریخ مواجه هستیم و کوچک‌ترین اغماضی به آن‌ها نباید شود و با افرادی که این گروه را تایید و افکار عمومی دنیا را به انحراف و گمراهی می‌کشانند باید به عنوان معاون درجرم برخورد شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=48341