• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024

تلاش رجوی‌ها برای وارونه‌نمایی شکست در «فروغ جاویدان»

  • کد خبر : 47581
  • 25 جولای 2024 - 11:33
alizade mersad

۲۷ تیرماه ۱۳۶۷ ایران پذیرش آتش بس را اعلام کرد. این پذیرش طی قطعنامه ای به شماره ۵۹۸ که توسط شورای امنیت سازمان ملل صادر و طرفین درگیر را به آتش بس و مذاکره دعوت کرده بود انجام گرفت.

تقریبا از زمان تصمیم آتش بس تا اجرا و عملی شدن آن یک ماه طول کشید. در این فرصت کارهای بسیار زیادی توسط طرفین درگیر انجام گرفت تا دیگر جنگ تمام شود و طرفین درگیر به مرزهای بین المللی خود که از قبل شناخته شده بود بازگردند، تبادل اسرا صورت گیرد، خسارت ها برآورد گردد و تیم های سازمان ملل شروع به تحقیقات نمایند. در واقع همانطور که شروع جنگ بسیار حزن انگیز بود پایانش بسیار خوشحال کننده و نوید بخش شروع یک زندگی جدید بود.

اما در این بین شیطنت‌های بسیاری توسط افراد، گروه ها، و تمامی اضدادی که فعالیت های ضد ایرانی داشتند صورت گرفت تا بلکه بتوانند این آتش بس را برهم زده و شعله های جنگ را از نو برافزوزند. مهمترین اقدام توسط سازمان مجاهدین خلق صورت گرفت. زیرا آنان دیدند که اگر آتش بس صورت پذیرد دیگر مرزهای ایران و عراق برای همیشه به رویشان بسته خواهد شد و دیگر استراتژی سرنگونی مسعود رجوی به گِل خواهد نشست. لذا دست به کار شدند و با دستور مستقیم مسعود رجوی آماده سازی ها برای یک حمله و هجوم برق آسا به عمق خاک ایران صورت پذیرد. طبق صحبت هایی که خود مسعود رجوی در نشست ها داشت دولت وقت عراق نیز قول مشارکت و مساعدت داده بود.

این عملیات در زمان بسیار کوتاهی سازماندهی شد و با یک فراخوان تمامی کسانی که توسط سازمان در اروپا و آمریکا ساپورت و حمایت می شدند نیز به عراق اعزام شدند. البته اغلب نیازمند بودند تا هر کاری که رجوی می خواهد را انجام بدهند تا زندگیشان در اروپا تامین باشد غافل از  اینکه آنها راهی قتلگاهی هستند که رجوی برایشان تدارک دیده بود و دیگر روی اروپا را نخواهند دید!

زمان حمله رسید و رجوی با نام عملیات «فروغ جاویدان» شروع به حمله کرد اما زیاد طول نکشید که فروغ جاویدان او به غروب جاویدان تبدیل شد و او که فکر می کرد پیروز این تهاجم شده است ظرف هفتاد و دو ساعت مجبور به عقب نشینی شد. عملیاتی که با بیش از هزار و پانصد کشته و چند صد مجروح به شکست رجوی تبدیل گشت. عملیاتی که بیشتر از آنکه باعث اوج رجوی گردد تبدیل به تف سربالایی برای خودش گردید. عملیاتی که حتی دیکتاتور عراق نیز آن را پشتیبانی نکرد و رجوی ناگهان در صحنه خود را تنها دید.

اکنون بعد از سال های زیادی که از آن جنایت وحشتناک رجوی می گذرد هنوز در گذر زمان متوجه می شویم که هر چه که تا کنون در خصوص آن عملیات تروریستی بگوییم کم گفتیم. حالا هر ساله برای اینکه آن عملیات شکست خورده را برعکس جلوه دهد می گویند که فروغ جاویدان بیمه نامه ماندگاری سازمان بود!

بخشعلی علیزاده

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=47581