• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024

رفیق شفیق مریم قجر محکوم شد

  • کد خبر : 47432
  • 17 جولای 2024 - 10:16

«باب منندز»، سناتور مشهور آمریکایی سرانجام در حالی به جرم گرفتن رشوه و دریافت پول در ازای کمک به دولت‌های خارجی محکوم شد که فرقه تروریستی رجوی همواره از حامیان مالی تیم حقوقی او بوده است.

menendez

به گزارش فراق و بنا بر اسناد موجود، صندوق دفاع حقوقی منندز، طبق افشای عمومی تا پایان ژانویه بیش از ۳۷۳ هزار دلار برای وی هزینه کرده بود و ۱۵ درصد از کسانی که به صندوق دفاع از منندز کمک مالی کرده بودند با فرقه رجوی ارتباط داشتند.

رابطه رابرت منندز و فرقه رجوی به یک دهه قبل بازمی‌گردد؛ مدتی پس از آنکه نام این گروه از فهرست سازمان‌های تروریستی ایالات متحده حذف شد. منندز پس از حمله دولت عراق به اعضای آن از این گروه تروریستی دفاع کرد.

این سناتور دموکرات در ماه مه ۲۰۲۴ نیز با «مریم رجوی» سرکرده فرقه رجوی دیدار کرد و از «شورای ملی مقاومت ایران» یک شاخه به اصطلاح سیاسی غیرقابل تمایز از مجاهدین در یک رویداد متعلق به کنگره ۲۰۲۲ که توسط سازمان جوامع ایرانی-آمریکایی (یک گروه متحد با منافقین) سازماندهی شد، تمجید کرد.

بر اساس این گزارش، حضور منندز در کمیته روابط خارجی سنا او را به یکی از تاثیرگذارترین دموکرات‌ها در سیاست خارجی تبدیل کرده است. از این‌رو، تأثیری که منندز در واشنگتن داشت و مواضع جنگ‌طلبانه او در قبال ایران، او را به متحدی ارزشمند برای فرقه رجوی تبدیل کرد.

نام فرقه تروریستی رجوی در سال ۱۹۹۷ به دلیل نقش آن در کشتن ۶ آمریکایی در ایران در دهه ۱۹۷۰ و تلاش برای حمله به نمایندگی ایران در سازمان ملل در سال ۱۹۹۲‌در لیست سازمان‌های تروریستی خارجی وزارت امور خارجه آمریکا قرار گرفت. این نامگذاری به مدت یک دهه و نیم ادامه داشت اما پس از یک کمپین لابی‌گری توسط حامیانش در ایالات متحده، نام این گروه در سال ۲۰۱۲ از فهرست تروریسم آمریکا حذف شد.

تغییر در موضع ایالات متحده به این معنی بود که سیاستمداران آمریکایی، از جمله منندز می‌توانستند بدون مناقشه و نگرانی در مورد برچسب ترور به چنین گروه‌هایی نزدیک شوند. از آن زمان، تعداد بیشماری از چهره‌ها و مقامات ارشد آمریکایی در تجمعات سالانه فرقه رجوی در پاریس، پایتخت فرانسه شرکت کرده‌اند که اغلب پاداش خوبی هم داشته‌اند. به عنوان مثال، «مایک پنس» معاون رئیس جمهور سابق آمریکا، پس از پایان دولت ترامپ، ۴۳۰ هزار دلار از منافقین دریافت کرد.

منندز نیز یکی از افرادی است که در این تجمعات، از جمله در سال ۲۰۱۴ حضور داشته است. او بعدها نیز بارها و به مناسبت‌های مختلف در حمایت از فرقه رجوی صحبت کرده که نشان دهنده دوستی نزدیک او با این فرقه تروریستی است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=47432