• امروز : یکشنبه - ۱۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
روایت فرزند یکی از شهدای انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی در پانزدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سران مجاهدین خلق

آسمان از آهِ این دختر شهید می‌گرید / تا عمر دارم می‌سوزم

  • کد خبر : 47410
  • 17 جولای 2024 - 8:48
hoseyni 1

نرگس حسینی طباطبایی که به نمایندگی از خانواده خود و به عنوان شاکی در دادگاه رسیدگی به اتهامات سران مجاهدین خلق حضور یافته بود از حسرت‌های هفت دختر در فراق پدر سخن گفت.

به گزارش فراق، فرزند شهید والامقام سید محمدتقی حسینی طباطبایی در جلسه پانزدهم دادگاه رسیدگی به اتهامات سران مجاهدین خلق، خطاب به سران این فرقه گفت: شما چگونه می‌توانید سالهای عمر یک دختر ۲ ساله، ۴ ساله و ۹ ساله با علاقه مندی شدید به پدر را جبران کنید؟ تا عمر دارم می سوزم و این خاطره از ذهنم پاک نمی‌شود.

hoseyni 2

شهید گرانمایه حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدتقی حسینی طباطبایی از شهدای فاجعه ۷تیر ۱۳۶۰ است. آن بزرگوار در اول دی‌ماه سال ۱۳۰۷ در روستایی در نزدیکی شهرستان زابل به نام «چِلِنگ» دیده به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی را در شهرستان زابل و تکمیلی و سطوح عالی را در حوزه‌ علمیه مشهد در محضر اساتیدی همچون آیت الله میلانی(ره) به انجام رساند و در این عرصه به مکانتی والا دست یافت. سید محمدتقی حسینی طباطبایی در اوایل دهه ۱۳۴۰ به زابل رجعت نمود. او پس از استقرار در زابل، نقش مهمی در اتحاد شیعه و سنی و نیز انتشار پیام نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) در آن سامان داشت. شهید حسینی طباطبایی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، با رای قاطع مردم زابل وارد مجلس شورای اسلامی شد. این بزرگوار براستی یک سرباز واقعی امام زمان (عج) بودند که سرانجام در میدان مبارزه با خطوط انحرافی و ضد انقلاب در هفتم تیرماه سال ۶۰ به همراه شهید آیت الله بهشتی و بیش از هفتاد و دو تن از بهترین یاران امام و انقلاب اسلامی در فاجعه جانسوز انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی به دست یکی از منافقین به ملکوت اعلا پیوست و دفتر خاطرات زندگی اش با خط سرخ شهادت بسته شد و روح مطهرش در جوار کبریا و به لقاء الله رسید. مزار شریفش در شهرستان زابل در جوار شهداء جنگ تحمیلی محل زیارت عاشقان و دلباختگان امام و انقلاب می باشد.

نرگس حسینی که هفت خواهر و برادر دیگر دارد، در زمان ترور پدرش ۹ سال سن داشت.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=47410