• امروز : شنبه - ۱۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 6 July - 2024

تلاش برای استرداد ۳ سرکرده فرقه رجوی که در فرانسه بازداشت شدند

  • کد خبر : 47203
  • 03 جولای 2024 - 17:45

سخنگوی قوه قضاییه از تلاش ها برای استرداد ۳ سرکرده فرقه رجوی که توسط پلیس فرانسه بازداشت‌شدند، خبر داد.

به گزارش فراق، اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه اخیرا در نشستی با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا رایزنی‌های برای استرداد ۳تن از سرکردگان فرقه رجوی بازداشت‌شده از سوی پلیس فرانسه انجام شده است، گفت: در راستای دیپلماسی قضایی از تمام ظرفیت‌های لازم برای اینکه بتوانیم منافع ملی را تامین کنیم استفاده خواهیم کرد.

جهانگیر خاطرنشان کرد: به همین منظور استرداد این سه تروریست و تمام تروریست‌هایی که در کشور‌های مختلف پناه گرفته‌اند و دستشان به خون پاک‌ترین هموطنان ما آغشته شده است در دستور کار قرار دارد.

وی تاکید کرد: نظام و قوه قضاییه با جدیت استرداد این افراد را به کشور دنبال می‌کند تا در دادگاه‌های عدل جمهوری اسلامی به جنایت آن‌ها رسیدگی شود.

جهانگیر با بیان اینکه فرقه تروریستی رجوی نشان داده در هر کشوری که هستند اقدام‌هایی مانند پولشویی، جاسوسی، تجارت مواد مخدر و حمل سلاح و سایر اقدام‌های خرابکارانه انجام داده‌اند و حتی علیه مردم کشور میزبان هم اقدام‌هایی کرده‌اند، گفت: بر‌اساس اسنادی که به‌دست آمده، اعضای این فرقه تروریستی اقدام‌هایی علیه شهروندان آلبانی و فرانسه انجام دادند، لذا اخراج و استرداد فرقه رجوی حداقل کاری است که باید این کشور‌ها انجام دهند که در صورت انجام اقدام مفیدی از نظر ما ارزیابی می‌شود.

عملیات پلیس فرانسه علیه مقر تلویزیونی فرقه تروریستی رجوی در اطراف پاریس، پایتخت این کشور همزمان با سالگرد اقدام پلیس آلبانی علیه اردوگاه مانزا در شهر دورس این کشور، در حالی انجام شد که موضوع ادامه حضور این فرقه در آلبانی به محل بحث‌های جدی تبدیل شده و حامیان غربی این فرقه را به تلاش برای تعیین مکان جدید جهت استقرار آن‌ها واداشته است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=47203