• امروز : شنبه - ۱۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 6 July - 2024

هیاهو در برلین، نمایش در فرانسه / مریم رجوی از وحشت استرداد به خود می‌پیچد

  • کد خبر : 47150
  • 02 جولای 2024 - 11:44

مریم رجوی با جمع‌آوری لابی‌های پولکی غربی به پاریس، چند روزیست سعی دارد با نمایش رسانه‌ای موسوم به «ایران آزاد» خود را مورد توجه قرار دهد، اما این برنامه‌ها جز پوچی دستاوردی برایش نداشته است.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق، در دو ماه گذشته، مسئولین و دستگاه تبلیغاتی رجوی، فعالیت‌های گسترده‌ای را برای جذب شرکت‌کنندگان از کشورهای مختلف و اردوگاه‌های پناهندگان برای برنامه‌های خود انجام دادند اما هیچ کدام با واکنش افکار عمومی و رسانه‌ها مواجه نشده است.

سیرک برلین که با تمام تلاش‌های تبلیغاتی فرقه رجوی، تا کنون نشان از شکست بسیج آن‌ها در اروپا داشته، نمایش پاریس هم که با حضور لابی‌های پولکی غربی که تعدادشان به ۶۰ نفر نمی‌رسد و برای خوشگذرانی آمدند، تا کنون بور مانده است.

امسال مریم رجوی در پاریس در شرایطی خاص به جهت محدودیت های ایجاد شده از سوی پلیس فرانسه قرار داد و حتی برخی از افراد که در گذشته حامی وی بودند نیز حمایت خود را از او برداشته و به خاطر پول هم حاضر به شرکت در برنامه های این فرقه نشدند.

البته موضوع افشاگری‌های کودک سربازان و جامعه جداشده‌ها ادامه حضور این فرقه در آلبانی را نیز به محل بحث‌های جدی تبدیل کرده و موجب عقب نشینی برخی حامیان غربی این فرقه شده است.

گزارش‌هایی نیز از سردرگمی درونی فرقه در پی مواجهه با خبر وخامت حال مریم رجوی منتشر شدند که همگی خبر از یک بحران قریب الوقوع برای فرقه رجوی را می دهد؛ مهدی ابریشمچی، از سرکردگان فرقه در نشست داخلی ضمن اشاره به موضوع بیماری مریم رجوی، درباره وقوع کودتا هشدار داد.

درگیری‌های درونی شدید که در هفته‌های اخیر به سر دادن شعار‌های مرگ بر رجوی درون دیوار‌های مانزا منجر شد، قطعا برای سرکردگان باقی‌مانده این  فرقه که میان خودشان در شرایط جنگ قدرت به سر می‌برند، عامل وحشت جدی است.

از سوی دیگر ارزیابی وضعیت فرقه تروریستی رجوی، نشان می‌دهد که چالش‌های متعدد پیش آمده در مسیر ادامه فعالیت این هویت جنایت‌کار، می‌توانند بر سرنوشت آن تاثیرگذار باشند.

فرقه تروریستی رجوی که اکنون شاهد برگزاری دادگاه رسیدگی به اتهام‌های خود در ایران است، با وقوف کشورهای غربی به موضوع پیامدهای ادامه فعالیت این فرقه در خاک آن، با محدودیت‌هایی به‌ویژه در آلبانی و فرانسه مواجه شده است؛ در عین حال، نارضایتی‌ها از سرکردگان این فرقه درپی سال‌ها آوارگی و نامشخص بودن آینده بالا گرفته و از زمزمه‌ به حالت فریاد درآمده است.

همه این‌ها عواملی هستند که محل گمانه‌زنی‌های جدی درباره آینده فرقه تروریستی رجوی شدند و باید منتظر ماند و دید که این تلاش‌ها و هزینه‌ها برای مریم رجوی، به چه نتیجه‌ای منجر خواهد شد!

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=47150