• امروز : پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 4 July - 2024

قاضی دادگاه محاکمه سرکردگان فرقه رجوی راه را برای خانواده‌های عضو انجمن نجات گشود / حتی ایرانیان خارج از کشور هم می‌توانند شکایت کنند

  • کد خبر : 47102
  • 30 ژوئن 2024 - 14:14

قاضی دادگاه محاکمه سرکردگان فرقه رجوی گفت: چنانچه دادگاه محاکمه اعضای فرقه رجوی با شکایت خانواده های این اعضا مواجه شود، با این شکایت ها طبق قانون رسیدگی خواهد کرد.

قاضی دهقانی نیا، قاضی دادگاه محاکمه ۱۰۴ نفر از سرکردگان فرقه رجوی گفت: بسیاری از اعضای فرقه رجوی به اجبار در کمپ گروه نگه داری می شوند و این می تواند اتهام مباشرت در نگهداری غیرقانونی افراد را متوجه دولت های میزبان کند.

قاضی دادگاه در گفت و گو با خبرگزاری میزان با خطاب قرار دادن مقامات قضایی اروپایی و آلبانیایی گفت: چنانچه دادگاه محاکمه اعضای فرقه رجوی با شکایت خانواده های این اعضا مواجه شود با این شکایت ها طبق قانون رسیدگی خواهد کرد. خیلی از این افراد که در آنجا نگه داری می شوند مایل به حضور در آن کمپ ها نیستند.

قاضی دادگاه افزود: هرچند که این اتهام در کیفرخواست نیست اما برابر با تبصره ماده ۳۴۱ ازآیین دادرسی کیفری، به آن رسیدگی خواهد شد و چنانچه به ماهیت این اتهام توجه شود دولت هایی که این افراد را بپذیرند میزبان کسانی هستند که تمایل به حضور در این کمپ ها ندارند و این خود اتهامی است که به صورت مستقیم و مباشرت، به دولت های میزبان این سازمان و اعضای این سازمان موجه است.

قاضی دهقانی نیا با دعوت از افرادی که از این گروه تروریستی شکایتی دارند گفت: این دادگاه شماره تماسی را اعلام خواهد کرد که حتی ایرانیان مقیم خارج از کشور چنانچه شکایتی دارند یا علیه حتی دولت های مرتبط که میزبان این سازمان و متهمان آن می باشند شکایتی داشته باشند از راه این شماره تماس و راه های ارتباطی دیگر شکایت خودشان را به شعبه ۱۱ دادگاه کیفری ۱ استان تهران اعلام کنند.

وی در پایان با هشدار با کشورهای میزبان منافقین اضافه کرد: به این دولتها اعلام می شود چنانچه شکایتی را ناظر به اقدامات دولت های میزبان دریافت کنیم دادگاه وارد رسیدگی خواهد شد و مطابق مقررات نسبت به دولت های میزبان اقدام قانونی خواهد کرد.

 انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=47102