• امروز : شنبه - ۹ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 29 June - 2024

کهکشان خیانت

  • کد خبر : 46912
  • 23 ژوئن 2024 - 7:51

در کارنامه فرقه رجوی پس از سقوط دیکتاتور عراق (صدام حسین) مجموعه داستان‌هایی تحت عنوان «کهکشان» کلید خورد، که هدف از همه این ها در یک کلام اعلام موجودیت رجوی در سیاست بین‌المللی بود تا اجازه ندهند که وی به فراموشی سپرده شود.

پس هدف اول و بسیار مهم فرقه این بود که به هر قیمتی که شده نام و یاد مسعود رجوی را زنده و پویا نگه دارند. سپس اهداف دیگر مد نظرشان مثلاً اپوزیسیون نمایی و سینه‌چاکان حقوق بشر و امثالهم بود. اما هر ساله برای اجرای این شوهای مضحک برخی چهره‌های معروف، سیاسی و بعضاً نظامی را برای بازار گرمی و ایجاد هیاهو به صحنه می‌آورند که قطعاً مطلع هستید که شرکت‌کنندگان متناسب با وزن سیاسی خود چه پول‌های کلانی دریافت می‌کنند تا در آن یک ساعت حضور داشته باشند و ای بسا دقایقی هم سخنرانی نمایند. حالا سوال اساسی اینجاست که آیا واقعاً دستاوردی هم داشته است؟ آیا به جز رسانه‌های تحت امر خودشان و برخی رسانه‌های دست‌چندم که آنها هم با گرفتن پول‌های کلان یکی دو بار منعکس می‌کنند، کسی دیگر واقعی به این به اصطلاح کهکشان‌های اینان وقعی می‌نهد؟

قطعاً که شما هم مثل من خواهید گفت نه. نگاهی به تاریخ بیندازیم تا درس عبرتی باشد برای همگان. در طول این کهکشان‌های مریم رجوی، افراد زیادی آمدند و رفتند و گرد و خاک کردند، ولی نتیجه آنها چه بود؟ یکی از مهمترین چهره‌های شرکت‌کننده که تقریباً در تمام کهکشان‌های رجوی شرکت می‌کرد و بسیار هیاهو به پا می‌کرد، جان بولتون بود که معرف همگان می‌باشد. ایشان سمت‌های مختلفی در دولت‌های آمریکا داشت و به لحاظ رسانه‌ای کسی بود که بسیار مورد توجه قرار می‌گرفت. از این رو فرقه رجوی روی این شخص بسیار سرمایه‌گذاری کرده بود و او را به لحاظ مالی سرشار نگه می‌داشت تا بازار گرمی کرده باشد. اما همین جان بولتون، در دولت دونالد ترامپ، مشاور امنیت ملی شد گردید که البته مقام پایینی نبود و بسیار هم مطرح بود. بولتون به محض اینکه به این مقام منصوب شد، بسیار رسانه‌های رجوی او را حلوا حلوا نموده و فکر کردند که دیگر کار تمام است و سرمایه‌گذاری‌های آنان بالاخره به ثمر نشسته و او اکنون جنگ با حکومت ایران را آغاز می‌کند. اما بر عکس تصورات آنها، جان بولتون در اولین و مهمترین موضع‌گیری خود در خصوص حکومت ایران گفت: « سیاست خارجی و امنیتی دولت آمریکا سرنگونی حکومت ایران نبوده و نیست» بله، این حاصل تمام تلاش‌های سالیان تشکیلات رجوی بود که همگی را همانند سیلی ویرانگر با خود شست و بُرد. اما آیا اکنون چیزی با گذشته فرق کرده است؟ به نظر من نه تنها وضعیت به نفع تشکیلات و رهبری رجوی بهبود نیافته است، بلکه در اصل اوضاع بد و بدتر شده است، طوری که تمایل آنها این بود که در فرانسه در همان محل سابق یعنی ویلپنت در حومه پاریس کهکشان کذایی خود را برپا نمایند اما فرانسه اجازه نداد و هم اکنون رو به آلمان آورده اند و به شدت در این خصوص تبلیغات کرده و تلاش می‌کنند که مهمانان سابق را گردآوری نمایند و اگر امکان داشت چهره‌های جدیدتری برای نمایش خود به صحنه بیاورند.

بله این است سابقه سازمانی خیانت کار که هنوز هم از بیگانگان برای تحریم ملت ایران گدایی می‌کند.

سعید محمدپور

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=46912