• امروز : شنبه - ۹ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 29 June - 2024
بازبینی

مستند «مقر ۴۹»

  • کد خبر : 46668
  • 09 ژوئن 2024 - 8:16

مستند مقر ۴۹ کاری از سیمای جمهوری اسلامی ایران که سال ۱۳۹۲ تولید شده و به موضوع حضور خانواده‌ها در مقابل مقراشرف، مخفیگاه سری مسعود رجوی و شستشوی مغزی اعضا می پردازد.

به گزارش فراق، مقر اشرف یک که از سال ۱۳۶۵محل حضور و طرح ریزیهای عملیاتی تروریستی فرقه رجوی علیه ملت ایران بود، تا شهریور۱۳۹۲در دست این فرقه به سرکردگی مسعود رجوی بود.

این قرارگاه از بخش های مختلفی چون، مراکز فرماندهی، سالن‌های نشست، یگان های استقرار نظامی، گورستان مروارید، زندان ها و شکنجه گاه‌ها، سوله‌های تدارکات، زاغه‌های مهمات، قرار گاه تبلیغات، ستاد داخله و آسایشگاه ها و تعمیرگاه های خودروهای سبک و سنگین تشکیل می شد که افراد، تنها می توانستند در یگان های خود تردد کنند و خاکریزها و سیم خاردارهای نصب شده در هر یگان نیروهای یگانهای مختلف را از یکدیگر جدا کرده بود و هیچ کس حق ورود به یگان دیگر را نداشت.

مقر و مخفیگاه فوق سری سرکرده فرقه رجوی به نام مقر۴۹ در ۲۰ متری زیر زمین قرار داشت که این مخفیگاه ضد بمب و همه درهای فولادی آن با سیستم الکترونیکی باز و بسته می شد. ورودی این مخفیگاه شش درِ تو در تو و کاملاً زرهی و سپس اتاق ها و سالن های مختلفی وجود داشت.

مسعود رجوی پس از حمله آمریکا به عراق و سقوط صدام، سال های سال در این مخفیگاه زندگی کرد و دستور عملیات های تروریستی را از این مخفیگاه به نیروهای خود صادر می کرد.

تصاویر زیر بخشی از اسناد موجود از داخل این مقر است که در زیر می‌بینید.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=46668

نوشته های مشابه

26ژوئن
مستند «کودکان کمپ اشرف»
انتشار برای اولین بار

مستند «کودکان کمپ اشرف»

11ژوئن
اعتراف «چریک کوچک» مجاهدین به بلاهت خود + فیلم
مجاهد خلقی که روی دیوار خانه خودشان شعار نوشت!

اعتراف «چریک کوچک» مجاهدین به بلاهت خود + فیلم