• امروز : یکشنبه - ۴ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 24 November - 2024

فسیل‌های آلبانی در حال برندسازی جدید با عنوان «ارتش مردمی»

  • کد خبر : 39134
  • 27 آوریل 2023 - 10:53
monafegin

تغییر نام استراتژی «کانون‌های شورشی» به «ارتش مردمی» به نوعی یک تغییر تاکتیک با هدف برند‌سازی جدید توسط تروریست‌های آلبانی نشین است.

به گزارش فراق، فضای التهابات سال ۱۴۰۱ بستری بود که در دل آن بسیاری از گروه‌های تروریستی نیز در پوشش معترض اعلام ظهور کردند. گروه‌هایی که بعضا عنوان جوانان فلان محله یا شهر نیز بر خود نهاده و در پوشش این نام بیانیه صادر می‌کردند. گروه «جوانان محلات» یکی از همین نام‌هایی بود که در دل اغتشاشات سال گذشته ناگهان ظهور کرد و رسانه‌های آشوب همچون ایران اینترنشنال نیز معرفی و پروموت آن را بر عهده گرفتند. با ‌واکاوی اخبار منتشر‌شده از این گروه و رفتار آنها در اغتشاشات مشخص می‌شود این گروه و گروه‌های مشابه همان ایده‌ای را پیاده‌سازی می‌کنند که با عنوان کانون‌های شورشی توسط چهره‌هایی چون مهدی ابریشمچی در سازمان مجاهدین‌خلق طراحی شده است. کانون‌های شورشی همان تعریفی است که سازمان مجاهدین‌خلق به استراتژی سرنگونی حکومت ایران اطلاق کرده و فعالیت‌های خود در جریان حوادث اخیر را نیز بر مبنای همین استراتژی طراحی کرده است. فرقه رجوی هدف استراتژی کانون شورشی را شعله‌ورکردن و رادیکالیزه کردن قیام و آماده‌سازی مراحل بعدی تعریف کرده و تکثیر و ترکیب آنها را هموار‌کننده مسیری می‌دانند که باعث تشکیل یگان‌های ارتش آزادی‌بخش می‌شود. این ایده در ماجرای حوادث اخیر با نام ارتش مردمی پیاده‌سازی و تکرار شد. ارتش مردمی گروهی است که نخستین بار تلویزیون ایران اینترنشنال در گفت‌و‌گو با یکی از میهمانانش به نام فروغ کنعانی از آن رونمایی کرد. با بررسی اکانت توییتری «ارتش مردمی» و تطابق ادبیات نوشتاری، تصاویر، لوگو و اکانت‌های ری‌توییت‌کننده آن با صفحات منتسب به مجاهدین خیلی راحت می‌توان به هویت پشت‌پرده این گروه‌ها که به دنبال سفید‌سازی خود هستند پی برد. تغییر نام استراتژی «کانون‌های شورشی» به «ارتش مردمی» به نوعی یک تغییر تاکتیک با هدف برند‌سازی جدید توسط تروریست‌های فرقه رجوی است. با توجه به کارنامه سیاه این فرقه و خاطرات تلخی که از اقدامات این گروه در اذهان مردم ایران وجود دارد اعضای آن در جریان اعتراضات ۱۴۰۱ تغییر تاکتیک داده و برای جذب مخاطب به سراغ پوست‌اندازی و برند‌سازی رفتند. آنها با برندی جدید فعالیت جذب، سازماندهی و انجام ماموریت در اغتشاشات ۱۴۰۱ را شروع کرده و کار معرفی برندهای جدید را نیز به رسانه‌هایی چون سعودی اینترنشنال سپردند. فعالیت گروه‌هایی همچون «جوانان محلات» در راستای همین برند‌سازی در شهرها و مناطق مختلف کشور آغاز شد و محتوای تولید‌شده توسط آنها نیز در رسانه‌های آشوب ضریب داده شد. این گروه‌ها با سوء‌استفاده از کم‌اطلاعی افراد تلاش برای جذب نیرو و سازماندهی آشوب‌های خیابانی را آغاز کرده اما پس از دستگیری اعضا و هو‌یدا شدن ماهیت‌شان به مرور فعالیت‌هایشان نیز افول کرده و بستر سوءاستفاده رسانه‌ای از آنها نیز برچیده شد. تروریست‌های فرقه رجوی در راستای همین برند‌سازی به سراغ اینفلوئنسرها و سلبریتی‌ها نیز رفتند. یکی از این سلبریتی‌ها شاهین ‌لو است، فردی که متولد خرداد ماه سال ۱۳۶۲ در تهران بوده و در ۱۷ سالگی به همراه خانواده‌اش به دانمارک مهاجرت می‌کند. لو هم‌اکنون عضو یک گروه موسیقی رپ فارسی به نام ‌«‌تی‌ام‌بکس‌» است که اعضایش در شهر کپنهاگ دانمارک زندگی می‌کنند. پوریا زراعتی مجری برانداز شبکه ایران اینترنشنال در برنامه حرف خبر در مصاحبه‌ای با شاهین ‌لو، او را به عنوان سازماندهی‌کننده ارتش مردمی معرفی می‌کند. بررسی فعالیت‌های رسانه‌ای شاهین‌لو در مدت اخیر نیز ردپای تفکرات مجاهدین خلق را به خوبی آشکار می‌کند. هر‌چند خود او با انتشار چند توییت سلطنت‌طلبانه سعی در مخفی‌سازی این واقعیت پشت‌پرده داشته باشد.

monafegin 1
monafegin 2

سید علی موسوی

پژوهشگر رسانه

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=39134

نوشته های مشابه