• امروز : چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 23 October - 2024
نورچشمی‌های مریم رجوی را بشناسید 

نرگس قجر عضدانلو؛ دختری با اختیارهای تام 

  • کد خبر : 36117
  • 23 اکتبر 2024 - 13:13
azdanlo

نرگس عضدانلو، یکی از نورچشمی‌های مریم رجوی است که در تمام دوران زندگی خود در رفاه و آسایش و دارای اختیارهای تام بود.

به گزارش فراق، نرگس عضدانلو دختر شهرزاد صدر حاج‌سیدجوادی و محمود عضدانلو، برادر مریم قجر است. به عبارت دیگر، مریم قجر عمه نرگس عضدانلو به شمار می‌آید.

نرگس عضدانلو از کودکی در کمپ اشرف زندگی می‌کرد و در سال ۱۳۷۰ همراه با برخی دیگر از کودکان به فرانسه فرستاده شد.

او در سال ۱۳۷۷، دوباره به عراق بازگردانده شد. نرگس چند سال در کمپ اشرف و در یگان‌های زنان خدمت کرد تا اینکه پنج سال بعد، یعنی در سال ۱۳۸۲، همزمان با جنگ دوم عراق و آمریکا، دوباره به فرانسه بازگشت. نرگس عضدانلو جزء افرادی بود که به دلیل قرابت با مریم رجوی و وضعیت مادرش، که یکی از زنان مؤثر در سازمان بود، پاسپورت و پناهندگی‌اش از کشور فرانسه باطل نشده بود و همواره مدارک او تمدید می‌شد.

او به دلیل زندگی در اروپا، به زبان فرانسوی تسلط داشت و در زمینه‌هایی مانند ملاقات‌ها و جذب هوادار برای سازمان در فرانسه فعالیت می‌کرد.

نکته مهم این است که نرگس عضدانلو، آذر اکبرزادگان و اشرف ابریشم‌چی همواره در تشکیلات سازمان در بهترین اماکن و با محافظ نگهداری می‌شدند و بهترین امکانات سازمان با پاسپورت‌های معتبر در اختیار آن‌ها بود؛ به‌طوری‌که هیچ‌گاه سختی‌هایی که سایر اعضا متحمل می‌شدند، شامل حال آن‌ها نمی‌شد.

نرگس عضدانلو و اشرف ابریشم‌چی غالباً در اماکن لوکس، ویلاها و مناطقی که به مادرشان تعلق داشت، زندگی می‌کردند و با سایر دختران و اعضا قاطی نمی‌شدند و از زندگی مرفه و بی‌خطری برخوردار بودند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=36117

نوشته های مشابه