• امروز : جمعه - ۷ دی - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 27 December - 2024

این بار افشاگری سایت خبری «دیلی بست» از ماهیت موسسه پوششی فرقه رجوی در لندن: مجاهدین خلق برای جنگ هورا می‌کشند ! /  هزینه۷۵۰۰ دلاری برای گرفتن لایک

  • کد خبر : 20896
  • 10 ژوئن 2019 - 11:25

نویسنده سایت خبری «دیلی بست» از ماهیت یک موسسه پوششی در لندن که فعالیت های سیاسی جنگ طلبانه انجام می دهد، پرده برداشت.img 54995به گزارش فراق، متن یادداشت «لکلن مارکی» را درباره سهیلا علیقلی مایل‌زاده و موسسه پوششی «همه برای آزادی» را در زیر می خوانید:

یک شهروند آلمانی، از حومه‌ی لندن، تبلیغاتی را سامان می‌دهد که هدف آن تحریک آمریکا به نشان دادن شدت عمل بیشتر در مقابل حکومت تهران است.

شخصی که پشت این تشویق آمریکا و تبلیغ به جنگ با ایران قرار دارد خانمی است بنام سهیلا علیقلی مایل‌زاده که در گذشته خود را لابی «شورای ملی مقاومت» معرفی می‌کرده است. شرکتی که به نام این خانم ثبت شده از ماه مارس تاکنون مقدار زیادی آگهی از فیس-بوک خریداری کرده که هدف آن تبلیغ مقابله با ایران، و تشویق ایالات متحده به نشان دادن شدت عمل بیشتر علیه آن کشور است. این تبلیغات همزمان در سایت سازمان مجاهدین خلق و سایت «ایران فوکوس Iran Focus» ظاهر می‌شوند.

تبلیغات فیس-بوکیِ این چنینی که قبلاً چندان نظر کسی را جلب نمی‌کردند نشان دهنده‌ این تحول است که چطور برخی از عمده‌ترین مخالفان دولت ایران روی آمریکا و سیاست های جنگ طلبانه‌ی آن حساب باز کرده‌اند. قابل تأمل است که این تبلیغات نه از سوی یک گروه سیاسی با هدف‌های روشن و از پیش تعیین شده، بلکه در پوشش تحلیل‌های سیاسیِ یک سازمان مستقل ارائه می‌شوند.

از سال ۲۰۱۲ که سازمان مجاهدین خلق در آمریکا و انگلیس و کانادا و اتحادیه اروپا از لیست سازمانهای تروریستی خارج شد دوستانی در آمریکا پیدا کرده است که امروز در سمت‌های کلیدی قرار دارند، از جمله جان بولتون مشاور امنیتیِ ترامپ. همین آقای بولتون در گرد هم آییِ سالانه‌ی مجاهدین خلق در پاریس، در سال ۲۰۱۷، در سخنرانی خود از جمله گفت، «ایرانی ها امروز با اپوزیسیون کارآمدی روبرو هستند که امروز در این سالن در مقابل ما نشسته‌اند.»

در حال حاضر جان بولتون سیاست‌هایی را در قبال ایران به پیش می‌برد که همخوانیِ فراوانی با سیاست‌های سازمان مجاهدین خلق دارد. بر اساس اطلاعات ثبت شده در وزارت دادگستریِ آمریکا، چندین مقام سیاسی از جمله رودی جولیانی و نوت گینجریج Newt Gingrich نام خود را به عنوان عوامل و نمایندگان خارجیِ سازمان مجاهدین در کشور آمریکا، به ثبت رسانده‌اند.

به نظر می‌رسد که صفحات فیس-بوکیِ سازمان مجاهدین خلق و «ایران فوکوس Iran Focus» در راستای تاثیر نهادن بر افکار عمومیِ مردم آمریکا ایجاد شده است. با وجودی که هردو صفحه‌ی یاد شده از اواخر مارس شروع به تبلیغ کرده‌اند اما تعداد «لایک» هایی که گرفته‌اند مجموعاً بیش از ۴۰۰۰ تا نبوده است. مخارج این تبلیغات تاکنون تنها حدود ۷۵۰۰ دلار بوده و در طول دو ماه گذشته بین نیم تا ۱.۴ میلیون بازدید داشته‌اند.

بر اساس اطلاعات بدست آمده از آرشیو فیس-بوک مخارج هردو صفحه‌ و تبلیغات آن توسط شرکتی بنام «همه برای آزادی، All for Freedom» پرداخت شده است. در وبسایت این شرکت ادعا شده است که «تخصص آنها مشارکت در خدمات، و سازماندهی فعالیت‌های خیریه و غیر انتفاعی‌ انجمن‌هایی است که در خدمت اهداف خیریه و انسان دوستانه فعالیت می‌کنند.»

مدارک اداره‌ی ثبت شرکت‌ها در انگلستان نشان می‌دهد که خانم مایل‌زاده شهروند آلمان است و صاحب و تنها عضو شرکت «همه برای آزادی» است که خود از دهه‌ها پیش با شورای ملی مقاومت در ارتباط بوده است. او از جمله در سال ۱۹۹۵ به انتخابات آقای جیم ترافیکانت (دموکرات-اوهایو Jim Traficant) کمک مالی کرده و خود را ساکن حومه‌ی ویرجینیا معرفی کرده است. این خانم شغل خود را (با املای انگلیسیِ غلط lobbyest [sic] for the National Council of Resistance ) لابی شورای ملی مقاومت اعلام کرده است.

تلاش‌های ما برای تماس با خانم مایل‌زاده چه از طریق ایمیل و چه از راه وبسایت شرکت بی نتیجه ماند و نتوانستیم جوابی از ایشان دریافت کنیم.

آگهی‌ها و تبلیغات فیس-بوکیِ این شرکت در اطراف تبلیغ برای مجاهدین و «ایران فوکوس» و در راستای تشویق آمریکا به نشان دادن شدت عمل در قبال ایران است.

در یکی از صفحات تبلیغی شورای ملی مقاومت گزارش گفت و گوی مطبوعاتی یکی از اعضای بالای این سازمان بنام علیرضا جعفرزاده آمده است. این گفت و گو بعداً در مجله‌ی «واشنگتن تایمز Washington Times» (بلندگوی جناح‌های سوپر-دست راستی و مسیحی-صهیونیستی-بشارتی–مترجم) منعکس شده است. در این گفت و گو عضو شورای ملی مقاومت، دولت آمریکا را تشویق کرده بود که «سازمانهای اطلاعاتی ایران را در لیست سازمان‌های تروریستی قرار داده و برخورد محکم‌تری نشان بدهد.»

جالب است که همین مصاحبه‌ی مطبوعاتی در سایت «ایران فوکوس» نیز منعکس شده است با وجودی که این سایت اهداف خود را اینگونه مطرح می‌کند، «یک سازمان خبریِ مستقل و غیر انتفاعی که بر اخبار ایران و خاورمیانه تمرکز داشته و از نظریات کارشناسان ویژه بهره‌مند می‌شود.»

تبلیغات اخیر این سازمان به گرد محور تشویق ایالات متحده به مقابله‌ی سرسختانه‌ی نظامی با دولت ایران می‌چرخد و از جمله در یکجا می‌نویسد، «ایران تنها یک زبان می‌فهمد و آنهم زبان زور است. آنها به زبان بین‌المللی قلدرها صحبت می‌کنند و ما همه خوب می‌دانیم که وقتی در مقابل یک قلدر می‌ایستی چه اتفاقی می‌افتد: او فوری پس می‌کشد.» این سازمان در مقاله‌ی دیگری که همین یک هفته پیش منتشر ساخته بود نوشته است: «دولت ایران سالهاست که از حساب پس ندادن و جواب‌گو نبودن سوء استفاده کرده است و امروز وقت آن رسیده است که او را به هر صورت شده با عواقب کار خود روبرو سازیم.»

سایت «ایران فوکوس» با وجودی که تلاش می‌کند خود را مستقل از سازمانهای دیگر نشان دهد اما در حقیقت از سالها پیش مبلّغ نقطه نظرهای شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین خلق بوده است. این وبسایت روابط علنی نیز با سازمان‌های نام‌برده دارد از جمله مدارک ثبت آن در «داتا-بیس اینترنتیdatabase » زیر نام حنیف جزایری است که در سایت شورای ملی مقاومت حداقل تا سال ۲۰۱۵ به عنوان سخنگوی آن سازمان معرفی شده است. از سال ۲۰۱۵ به این سو اطلاعات ثبت این سایت مخفی شده است. وقتی که داشتیم رابطه‌ی «ایران فوکوس» با سازمان مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت را پی‌گیری می‌کردیم نه جزایری و نه وبسایت سئوالات ما را بی جواب گذاشتند.

سازمان مجاهدین خلق در تبلیغات و فعالیت‌های رسانه‌یی و لابی‌گری شهرت خاصی بهم زده است از جمله در یکی از اسناد ویکی-لیکس افشا شده است که کارگزاران وزارت خارجه‌ی آمریکا از مهارت این سازمان در گسترش پیام خود حیرت زده بوده‌اند و آنها را «یک موتور تبلیغاتی و لابی‌گریِ جهانی و بسیار پیچیده» خوانده‌اند.»

لکلن مارکی

Lachlan Markey, Daily Beast

انتهای پیام / برگردان:‌ لقمان تدین نژاد

 

 

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=20896