• امروز : سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
یادداشتی از مدیر رسانه‌ای انجمن نجات به بهانه برگزاری همایش «ایران و مبارزه با تروریسم» در ایتالیا

نیاز فوری به اقدام‌های بین‌المللی برای حفاظت از اعضای درون فرقه رجوی

  • کد خبر : 48898
  • 20 اکتبر 2024 - 13:20

اریسا ادریسی، موفق شد آگاهی را نسبت به سوءاستفاده‌هایی که در درون گروه مجاهدین خلق رخ داده است افزایش دهد و بر نیاز فوری به اقدام‌های بین‌المللی که حفاظت از قربانیان را تضمین کند، تأکید نماید.

aldo solari

به گزارش فراق، آلدو سولولاری، مدیر رسانه‌ای انجمن نجات در یادداشتی به بهانه برگزاری همایش «ایران و مبارزه با تروریسم» در ایتالیا نوشت: در تاریخ ۱۲ اکتبر ۲۰۲۴، یک کنفرانس بین‌المللی در ایتالیا برگزار شد که بر موضوعات تروریسم و حقوق بشر تمرکز داشت. این نشست کارشناسان، فعالان و نمایندگان انجمن‌ها از کشورهای مختلف را گرد هم آورد تا به بحث درباره روش‌های مقابله با تروریسم و حمایت از حقوق پناهندگان و قربانیان خشونت بپردازند.

رئیس انجمن نجات آلبانی، اریسا ادریسی، در این کنفرانس سخنرانی قدرتمندی ایراد کرد و تجربیات خود و اعضای انجمنش را درباره گروه تروریستی مجاهدین خلق به اشتراک گذاشت. او تأکید کرد که این گروه اقدام به انجام اعمال وحشتناک، از جمله شکنجه و سوءاستفاده از اعضای خود، کرده است. ادریسی تأکید کرد که این اقدامات غیرقابل قبول هستند و نقض جدی حقوق بشر محسوب می‌شوند که توسط میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی (ICCPR)  و کنوانسیون حقوق کودکان (CRC) تضمین شده‌اند.

در میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی آمده است: این سند، حقوق اساسی افراد را تضمین می‌کند، از جمله حق زندگی، حق آزادی، ممنوعیت شکنجه و رفتار ناعادلانه، و همچنین حق داشتن یک روند قانونی منظم.

قانون بین‌المللی در مورد پناهندگان نیز می‌‌گوید: طبق کنوانسیون ژنو درباره وضعیت پناهندگان (۱۹۵۱)، هر فردی که خشونت، آزار و سوءاستفاده را تجربه کرده است حق دارد درخواست حمایت بین‌المللی کند. پناهندگان باید با کرامت رفتار شوند و از هرگونه خشونت به هر شکل محافظت گردند.

سخنرانی اریسا ادریسی مورد تحسین شرکت‌کنندگان و رسانه‌های ایتالیایی قرار گرفت و او را به عنوان یک صدای قوی در دفاع از حقوق بشر معرفی کردند. او موفق شد آگاهی را نسبت به سوءاستفاده‌هایی که در درون گروه مجاهدین خلق رخ داده است افزایش دهد و بر نیاز فوری به اقدام‌های بین‌المللی که حفاظت از قربانیان را تضمین کند، تأکید نماید.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=48898