• امروز : چهارشنبه - ۲۵ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 16 October - 2024

همایش «مبارزه ایران با تروریسم داخلی و بین‌المللی در جهان چندقطبی» از نگاه رسانه ایتالیایی + فیلم

  • کد خبر : 48799
  • 15 اکتبر 2024 - 11:46

همایش «مبارزه ایران با تروریسم داخلی و بین‌المللی در جهان چندقطبی» که روز شنبه ۲۱ مهرماه در ایتالیا برگزار شد بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های این کشور داشت.

nejat albani

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی فراق، در زیر خلاصه‌ای از این همایش به نقل از رسانه پرمخاطب ایتالیایی «گیوب رز نیوز» آورده شده است.

همایش «مبارزه ایران با تروریسم داخلی و بین‌المللی در جهان چندقطبی» روز شنبه ۲۱ مهرماه ۱۴۰۳ در شهر مودنا ایتالیا برگزار شد.

«این همایش با حضور مقامات، کارشناسان و فعالان حوزه‌های مختلف، به بررسی ابعاد مختلف تروریسم و نقش ایران در مقابله با آن پرداخت.

بئاتریس دی مایو، مشاور سابق شهرداری ایندیپندنزا، با اشاره به درگیری‌ها و رنج‌هایی که به دلیل کشتار مداوم غیرنظامیان در نوار غزه بر وجدان جهانیان سنگینی می‌کند، همایش را آغاز کرد. وی از حاضرین خواست تا به احترام تمامی قربانیان بی‌گناه و افراد وابسته به محور مقاومت علیه صهیونیسم، یک دقیقه سکوت کنند.

استفانو بونیلاوری، به عنوان ناظر همایش، مهمانان را معرفی کرد و گزارشی کلی از وضعیت کنونی ارائه داد.

ماریا موریگی، پژوهشگر و روزنامه‌نگار، در سخنرانی خود به ریشه‌های تروریسم در بنیادگرایی اسلامی اشاره کرد و گفت: «پدیده تروریسم ریشه در مکاتب فکری دارد که پاسخ‌های ایدئولوژیک به سلطه استعماری غرب ارائه می‌دهند.» وی همچنین به اتهامات تروریستی علیه گروه‌ها و دولت‌هایی که از طریق مقاومت با نظم غربی مقابله می‌کنند، پرداخت.

موریگی با اشاره به سازمان مجاهدین خلق، گفت: «این سازمان در سال ۱۹۹۹ برنامه‌ای برای “اسلام مدرن” ارائه داد که به شدت با تناقضات و جنایات همراه بود. اعضای این سازمان تحت فشارهای شدید و کنترل‌های سختگیرانه قرار دارند.»

محمدجواد هاشمی نژاد، نماینده انجمن خانواده‌های ایرانی قربانی تروریسم هم، به صورت آنلاین از ایران سخن گفت. وی با اشاره به تاریخچه سازمان مجاهدین خلق، به حملات این گروه علیه مقامات ایرانی پس از انقلاب ۱۹۷۹ و همچنین همکاری آن‌ها با صدام حسین اشاره کرد.

اریسا رحیمی، مسئول انجمن نجات آلبانی، به وضعیت اعضای مجاهدین خلق و مشکلاتی که آن‌ها با آن مواجه هستند، پرداخت. وی بر شستشوی مغزی و کنترل شدید بر اعضا تأکید کرد و گفت: «سازمان مجاهدین خلق به عنوان یک نهاد مستقل در آلبانی عمل می‌کند و دولت آلبانی هیچ کنترلی بر فعالیت‌های آن ندارد.»

ابوالفضل امامی، فعال دینی، به بررسی ریشه‌های تروریسم از منظر اسلامی پرداخت و تأکید کرد که تروریسم با اصول اسلامی در تضاد است. وی گفت: «اسلام دین صلح و آرامش است و کسانی که به نام اسلام بیگناهان را می‌کشند، خود اسلام را نابود می‌کنند.»

جیانی آلمانو، دبیر حزب استقلال ایتالیا، به انتقاد از سیاست‌های غربی در خاورمیانه و تأثیر آن بر امنیت جهانی پرداخت و بر لزوم مبارزه با اسلام‌هراسی تأکید کرد.

هانیه ترکیان، استاد معارف اسلامی، به مفهوم «دولت سرکش» و نقش ایالات متحده در حمایت از تروریسم در خاورمیانه اشاره کرد و گفت: «ایالات متحده، حامی واقعی تروریسم است و همواره اقداماتی را علیه کسانی که با تروریسم مبارزه می‌کنند، انجام می‌دهد.»

این همایش به بررسی ابعاد مختلف تروریسم و نقش ایران در مبارزه با آن در دنیای چندقطبی پرداخت. نظرات مختلفی از سوی سخنرانان ارائه شد که به نقد سازمان‌های تروریستی و تأثیرات سیاست‌های غربی در خاورمیانه اشاره داشت. همچنین، اهمیت گفت‌وگو و احترام به تفاوت‌های فرهنگی و تمدنی در دنیای چندقطبی مورد تأکید قرار گرفت.»

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://feraghnews.ir/?p=48799

نوشته های مشابه

15اکتبر
اعضای سازمان مجاهدین، موجوداتی عجیب که در تیرانا قدم گذاشتند
15اکتبر
ما عاشق زندگی هستیم
درد دل‌های یک عضو بازگشته از جهنم رجوی

ما عاشق زندگی هستیم